2020-01-26, 22:28
Medlem
AnonymousUser1312s avatar
Två personer i Malmö misstänks vara smittade

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/BRBqWe/tva-misstankta-fall-av-coronavirus-i-malmo

"Två patienter hålls just nu isolerade på Skånes universitetssjukhus i Malmö. De har testats för coronaviruset, men även vanligt förkylningsvirus och influensa, rapporterar Sydsvenskan.

– Vi är väldigt frikostiga med att ta prover på folk som har varit och rest i Kina och som kommer hem med luftvägssymptom, säger Eva Gustafsson som är biträdande smittskyddsläkare på Region Skåne till tidningen.

Svaret på proverna väntas komma i morgon"
Citera
Medlem
Stenballes avatar
Över 100 000 dör av "vanlig" influensa varje år, globalt.
SARS dödade runt 800 människor 2002/2003.
Coronaviruset som nu sprids har, vad vi vet, dödat mindre än 100 personer, och de allra flesta har varit äldre/sjuka, men mutationer kan förändra läget.

Ta det lugnt, men håll koll på utvecklingen.
Citera
Medlem
ArgusOnes avatar
Orka hyperventilera kring ett influensavirus som har en relativt låg dödlighet.
Citera
2020-01-26, 22:29
Bannlyst
Det här lär slå till hårt mot äldre och barn om det sprider sig. Antagligen lär en hel del veganer ryka med.
Citera
2020-01-26, 22:29
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
2 fall i Skåne nu, och folk sa till mig att jag skulle ta det lugnt, ingen fara på taket liksom , vänta tills det kommer närmare Sverige, det är ingen panik.

Fan nu är man ju istället sent ute, jag har en gasmask som står emot kemiska gaser . kan den funka mot viruset?
Ta det lugnt! OBEKRÄFTADE fall i Skåne, kan alltså vara gamla vanliga säsongs-influensan.

Det är JÄTTEBRA att du har en gasmask etc, se till bara att hålla den ren och ha filter till den. Det kan inte skada.
Det är mer än jag har. Och du, en annan sak. Träffar du många som varit i Kina? Om inte, så behöver du nog inte oroa dig så värst mycket.

ANDAS.
Citera
2020-01-26, 22:30
Medlem
mjps avatar
Tror d va 2002 som sars kom och det blev tillslut 800 pers som dog, mestadels dom som är gamla och svaga så ingen oro i båten 😌
Citera
2020-01-26, 22:30
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymousUser1312
Två personer i Malmö misstänks vara smittade

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/BRBqWe/tva-misstankta-fall-av-coronavirus-i-malmo

"Två patienter hålls just nu isolerade på Skånes universitetssjukhus i Malmö. De har testats för coronaviruset, men även vanligt förkylningsvirus och influensa, rapporterar Sydsvenskan.

– Vi är väldigt frikostiga med att ta prover på folk som har varit och rest i Kina och som kommer hem med luftvägssymptom, säger Eva Gustafsson som är biträdande smittskyddsläkare på Region Skåne till tidningen.

Svaret på proverna väntas komma i morgon"

DE TESTAS ja. De första två som testades hade bara vanliga influensan.
Citera
2020-01-26, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kontokurt
Är du klimatförnekare?
Annars så bör du glädjas över de som offrar sitt liv för att rädda planeten.

Jag förstår vad du menar och ja det är klart att jag håller mina nära och kära närmast.
Men klimatdebatten är nog det i särklass största ämnet vi har i nutid och där ingår att det finns ca 2 miljarder människor för mycket på jorden.

Vi kan ju börja med att minska befolkningen i Asien och Afrika i sådana fall. Håller du med? Iom det är de som ligger bakom nästan alla utsläpp.
Citera
2020-01-26, 22:31
Medlem
AnonymousUser1312s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
DE TESTAS ja. De första två som testades hade bara vanliga influensan.

Bra att du påpekar det som redan står 👍
Citera
2020-01-26, 22:32
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Då är jag inte ensam. Andningsskyddet ska ha beteckningen FFP3 (högsta skyddet)

Beställer med expressleverans.
Fan är det så? De är ju skitdyra. Jag har köpt andra dyra som ska hjälpa mot ångor etc.

Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Blir intressant att se vad terminshandeln med guld och silver säger vid öppning.
Fan alltså, skulle köpt guld för pengarna.
Citera
2020-01-26, 22:33
Avstängd
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjp
Tror d va 2002 som sars kom och det blev tillslut 800 pers som dog, mestadels dom som är gamla och svaga så ingen oro i båten 😌
Den dödligaste sjukdomen är tydligen mässling
Citera
2020-01-26, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drullknull
Vem är "vi"? Du och aphögern?

''Vi'' = alla normalt funtade människor. Klart man blir ''aphögern'' för att man förväntar sig något av regeringen, typical.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in