2020-08-08, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Fast så är det ju inte riktigt. Kostar det för mycket får det lov att vara. Vi skyddar inte alla i samhället ens i vanliga fall till vilket pris som helst. Corona ska inte vara ett undantag av regeln.

Ja sådan er situationen i verdens eneste selvudråbte humanitære stormagt.
Citera
2020-08-08, 12:55
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Hur menar du? Vi hade ju varit igenom denna influensa på 3 månader också om inte restriktioner införts! Nu tog det 4 och en halv månad istället..

Nej, spridningsmönstret för Covid-19 ser helt annorlunda ut.
Citera
2020-08-08, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Är inte det USA?
Citera
2020-08-08, 12:57
Medlem
Karlxgustafs avatar
Jag var och handla idag på Ica Maxi på förmiddagen. Det var ganska mycket folk som det brukar vara på lördagsförmiddag. Detta är i en småstad i södra delen av vårat vackra land.

En person såg jag med munskydd. Däremot var det inga köbildningar eller folk som stanna och prata vid fruktdisken. Själv så heja jag på en bekant lite lätt på avstånd. Jag tror inte munskydd gör någon skillnad, vi är redan ganska osociala, iaf vi som inte invandrat de senaste 30åren.

Men läser man denna tråd så verkar alla lösningar på ett virusproblem vara munskydd-
Vill man ha sig ett gott skratt kan man läsa tråden.

När tror ni Sverige ha 852 döda om dagen (dvs ett Estonia)
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Det är såna där fraser som gör sig bra som en hashtagg. Sedan kan alla duktiga människor använda det i olika sammanhang för att visa andra duktiga människor hur engagerad man minsann är. Det festliga är att just ”All life matters” dök upp i samband med förra BLM tramset och anses rasistiskt av BLM-pöbeln.

Precis det där substanslösa dravlet är sprunget ur nationalisters reaktion på BLM (som jag visserligen själv starkt ogillar) och ett försök att möta det, som om de skulle bry sig om att alla liv har betydelse.

Om de menade allvar borde de ju därmed vara för en frikostig migrationspolitik för att hjälpa flyktingar att skapa en ny tillvaro, men se så långt räcker inte empatin. Det är snarare tvärtom att de flesta som skriver All lifes matter, menar egentligen bara tvärtemot BLM.

Coronapandemin ska tas om hand som för till det stora flertalets bästa med grundläggande åtgärder där det personliga ansvaret är störst. De 2 % som tillhör en riskgrupp ska framför allt få vägledning om hur de undviker att bli smittade, men samhället ska inte ställas in så att det sätter de 2 % före de övriga 98 %.

Citat:
Drop kamikazeprinsippet.

Drop russisk roulette prinsippet.

Indfør forsigtighedsprincippet.

Du glömde #handhjärta.
Senast redigerad av HerrGickhan 2020-08-08 kl. 12:59.
Citera
Avslutad
Citat:

Hur skall ni göra i Danmark nu när eran smittspridning drar igång igen? Skall ni stänga ned hårt igen? Och blir det samma sak vid nästa utbrott?
Citera
2020-08-08, 12:58
Medlem
Citat:

Bara för att någon av våra idiotiska politiker myntat detta uttryck innebär det inte att särskilt många svenskar står bakom det.

Jag, exempelvis, är absolut ingen humanitär stormakt. Har ett hjärta av sten!
Citera
2020-08-08, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Nej, spridningsmönstret för Covid-19 ser helt annorlunda ut.
Nej det gör det inte, det är restrktionerna och rekommenatioerna om att hålla avstånd som får ointelligenta att inbilla sig det nara.
Citera
2020-08-08, 13:00
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
AT har aldrig sagt att munskydd inte passar Sveriges strategi. Det han sagt åtskilliga gånger är att det inte finns tillförlitliga studier på om munskydd gör mer nytta än skada.

Tegnell har visst sagt att munskydd inte passar in i den svenska strategin. Detta för att vi ska stanna hemma när vi är sjuka. Vad han inte förstått är att så mycket som 50% av de smittade är assymtomstiska. Dvs väldigt många går runt och är sjuka och smittsamma fast de inte ens vet om det. Därför skulle munskydd vara en bra åtgärd.
Citera
2020-08-08, 13:01
Medlem
Varför är inte Danmark nedstängt? Är det inte folkmord att frångå FÖRSIKTIGHETSPRINCIPEN nu när smittan tar fart?

Vad jag förstått är FÖRSIKTIGHETSPRINCIPEN standard bland världens epidemiologer. Varför går Danmark (och Sverige) emot hela världen?
Citera
2020-08-08, 13:04
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Tja dom gick ju dagligen ut och skrev att mer eller mindre alla som lämnade sina hem skulle dö. Och att alla förpackningar med mat osv skulle sättas i karantän eller spritas. Det var över gränsen för vad jag tål. Övrig alternativmedia skötte sig bättre dock.
Tack. Ja, det låter ju onekligen som om de överdrivit.
Citera
2020-08-08, 13:04
Medlem
så hur dödligt är det påstådda viruset egentligen enligt de senaste siffrorna?

0,2 % eller nåt?

låter mest som ett skämt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in