Citat:
Ursprungligen postat av
sno
Även om det står där på lätt svenska så har alarmisterna inte fattat budskapet.
Smittan kommer att spridas både i Sverige och i andra länder - helt oavsett. FHM:s mål är att detta sker LÅNGSAMT.
Alarmisterna uppfattar det dock som så att FHM gör allt i sin makt för att smittan SKA ske..
Jag måste säga att jag beundrar Tegnell för att han orkar..
Det något förvirrande är dock de s.k. "förnekarnas" logik när de skall försvara den strategi som ovan nämnda epidemiolog använder sig av för att åstadkomma just den långsamma smittspridning du nämner. Jag vill inte dra ALLA över den besynnerliga kammen, men en förvånande stor andel av de personerna menar tydligen att man uppnår en långsam spridning genom att inte införa några egentliga åtgärder och istället låta smittan sköta sig själv.
Detta samtidigt som man menar att i länder som t.ex. UK - där man under en period hade över 5,000 konstaterat smittade och allvarligt sjuka som sökte sjukhusvård varje dag och över 1,000 döda per dag och därför införde restriktioner - där har man INTE gjort något för att smittspridningen skall minska, och det man HAR gjort har bara varit till ondo, trots att restriktionerna resulterade i den brantast fallande kurvan över antalet smittade i hela världen (tills de släppte på samma restriktioner).
Jag förstår faktiskt inte hur ni får ihop den logiken. Menar dessa intellektuella stjärnskott att UK hade varit mer betjänta av en Tegnellsk strategi där man låtit smittan sköta sig själv? Hade smittspridningen stoppats då?