Citat:
Ursprungligen postat av
Amazing-Grace
Märkligt hur olika man kan uppfatta en person.
Jag kan verkligen inte se det du beskriver, och jag är ingen hjärntvättad anhängare. Däremot tycker jag det är obehagligt med personhatet riktat emot honom.
Tegnell står och är extremt arrogant med alla sina prognoser som har killgissat fel på i över ett halvår.
I vanliga fall brukar myndighetspersoner eller om det är någon annan på en hög position få avgå eller låta någon annan person ta över ansvaret om man har ställt fel prognoser eller haft en fel bedömning. Tegnell har på andra sidan nästan varit totalt emot sagd under nästan hela pandemin.
Allting startade med när han påstod att alla i världen gör fel och att vi gör rätt.
Det var före allting började ta fart.
Att han blev mordhotad var ju egentligen inget som förvånade mig. Det var väl mer en fråga om när än om det skulle hända.
Citat:
Ursprungligen postat av
Amazing-Grace
Det har varit en del misstag i början av pandemin, men de flesta jag känner och de flesta man hör i verkligheten, anser att Sveriges strategi ändå varit hållbar och rätt. Detta gigantiska hat mot FHM, specifikt Tegnell, har jag bara stött på här. Sedan kan jag hålla med om att Tegnell ibland uttrycker sig knepigt, vilket givetvis triggar igång alla som hatar honom.
Jag hittar inte en enda covid grupp på Facebook som man inte kan se flertalet ilskna människor.
Kanske inte i pro tegnell grupper, men vanliga Covid19 grupper så är det ganska svårt att undvika missnöjet.