2020-07-17, 22:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stato
Jag har invandrare som är goda vänner till mig. Jag föraktar inte invandrare generellt utan invandrare som tackar att att de har fått stanna genom att begå vidriga brott!
Ja, men det kanske ändå känns skönt att få veta att överdödligheten inte är så hög bland den inhemska befolkningen?
Citera
2020-07-17, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Testonio
Stefan Sauk levererar:

Har länkats här tidigare tror jag men är lätt värd att upprepas.

https://www.youtube.com/watch?v=2m7h9z27QbE

Denna sedelärande historia borde ha spelats upp både före och efter Tegnells sommarpladder.

Sauk är lysande som vanligt.
Citera
2020-07-17, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milosebic
Ganska få tror nog Sverige är bäst men ett flertal har nog insett att överdödligheten inte kommer sticka ut nämnvärt när vi ser tillbaka på det här.
Det är också en del av vad idioterna säger, Sverige har haft överdödlighet i massor av veckor men idioterna stödjer svenska strategin för den är just bäst enligt dom så dom accepterar den.
Citera
2020-07-17, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Verkligen?

"– I Sverige har vi strategin att är du sjuk så ska du hålla dig hemma, i stället för att röra sig med munskydd" säger han.

Läs den meningen tre gånger och fundera efter varje gång vad han säger.

Om han rekommenderade munskydd skulle väl du tolka det som att han rekommenderar att inte använda munskydd.
Citera
2020-07-17, 22:51
Medlem
Citat:
Förstår du själv vad du skriver? Om vi hade stängt ner hade inte vi haft så många döda. Skött bäst? Resten av världen hade fel...
Ja hade vi stängt ner hade vi fått precis lika många dödsfall....
Men det fattar inte du
Citera
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
"– I Sverige har vi strategin att är du sjuk så ska du hålla dig hemma, i stället för att röra sig med munskydd" säger han.

Läs den meningen tre gånger och fundera efter varje gång vad han säger.

Om han rekommenderade munskydd skulle väl du tolka det som att han rekommenderar att inte använda munskydd.

Så du menar att i den meningen skulle han vara rätt citerad, men i rubriken och i ingressen skulle han blivit felciterad? Är du säker på att det inte är tvärtom?
Citera
Medlem
Amazing-Graces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Precis och inte fan bryr du dig det minsta om Testonios eventuella medömkan som den användaren med illa dold stolthet klämde in i sitt inlägg.

Låtsasempatikerna i tråden är komiska. Undrar hur många kondoleanser de i verkligheten lämnat till de anhöriga vars avlidna de vurmar så ömt för.

Ja den enorma omtanke som de visar alla 90 plussare är häpnadsväckande. Fantastiskt att man helt plötsligt bryr sig så mycket om äldreomsorgen...
Citera
2020-07-17, 22:52
Medlem
Testonios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazing-Grace
Jösses, det är ju DU som ser verkligheten som skrämmande med alla faror. Det finns så mycket annat man kan oroa sig för här i världen, men inte fan tänker jag förstöra mitt liv med att gå omkring och vara rädd för att få en stroke pga corona.

Gigantisk skillnad på att bekräfta faror och ta hänsyn till dom, och vara så rädd/dum att man förnekar att dom finns.

Är jag rädd? Inte det minsta. Jag är kärnfrisk.
Kräver i mitt tycke inte några större uppoffringar för att jag skall förbli kärnfrisk ett bra tag till.
Vore bra jävla korkat att utsätta sig för ett okänt virus i det här skedet.

Vishet är att lära sig av andras misstag...
Citera
2020-07-17, 22:52
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Det är också en del av vad idioterna säger, Sverige har haft överdödlighet i massor av veckor men idioterna stödjer svenska strategin för den är just bäst enligt dom så dom accepterar den.

...och underdödlighet i massor med veckor som gör att det nu ligger på ungefär genomsnittlig antal döda.

Du förstår om du subtraherar lika mycket som du adderar då blir resultatet +/- 0.
Citera
2020-07-17, 22:55
Medlem
Amazing-Graces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testonio
Gigantisk skillnad på att bekräfta faror och ta hänsyn till dom, och vara så rädd/dum att man förnekar att dom finns.

Är jag rädd? Inte det minsta. Jag är kärnfrisk.
Kräver i mitt tycke inte några större uppoffringar för att jag skall förbli kärnfrisk ett bra tag till.
Vore bra jävla korkat att utsätta sig för ett okänt virus i det här skedet.

Vishet är att lära sig av andras misstag...

Vishet är också en förmåga att sålla bland information, analysera och kunna ha ett slags sannolikhets-tänk.

Skönt att du är kärnfrisk!
Citera
2020-07-17, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Du hävdade att eftersläpningen var för att man går igenom detta. Det är helt jävla fel.
En person nära mig dog MED covid för någon månad sedan. Jag kan intyga att detta inte var vad som tog kol på personen. När nu personen testat positivt för covid inom 30 dagar före döden, så kommer den aldrig försvinna ur statistiken för coviddöda. Detta är verkligheten oavsett vad du tror.
En anhörig har varit på läkare osv angående att de inte vill ha det i dödsattesten, med det går inte ändra i efterhand..

Sen om någon annan myndighet sammanställer på annat sätt, så är det en helt annan sak.
Men det har inget med eftersläpningen att göra..

Ibland är det svårt att skilja på bakomliggande orsaker och utlösande faktorer. Säkert är det så att olika läkare kan göra olika bedömningar i vissa fall. Speciellt komplicerat är det ju när det finns andra underliggande sjukdomar. Men möjligen jämnar det ut sig i längden.

UK är dock värre än Sverige på den punkten, de har inte ens en 30-dagars gräns.

https://www.youtube.com/watch?v=dxLDJJb1_KI
Citera
2020-07-17, 22:57
Medlem
Citat:
Förstår du själv vad du skriver? Om vi hade stängt ner hade inte vi haft så många döda. Skött bäst? Resten av världen hade fel...

Om vi stängt ner hade ändå de gamla smittats. De skulle knappast låsas in på sina rum utan tillsyn. De på hemmen dog för att vi har så undermålig äldrevård.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in