2020-07-19, 21:24
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Okej när statsministern bär munskydd:

https://www.svtstatic.se/image/wide/992/27579581/1595068311?quality=70&format=auto

Men inte okey när svensken bär munskydd eftersom man då kan bli sjukare!

Undrar om någon journalist kommer att fråga på måndagens presskonf varför plötsligt statsministern kan bära munskydd men ingen annan?
Bra där, svetsarn! Även en idiot kan lära sig om han försöker tillräckligt länge.
Undrar hur länge det tar innan Sverige inför obligatoriska munskydd i offentliga miljöer? 130 länder har redan vidtagit åtgärder, ska Sverige fortsätta vara den extrema dåren på andra sidan staketet?
Citera
2020-07-19, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Den där sidan erhåller att vi har över 50 fall per 100 000 över de senaste två veckorna. Mig veterligen ligger vi under det just nu och vi tycks ha betat av "testskulden".

Även idag har Sverige mest smitta
https://ourworldindata.org/grapher/total-confirmed-cases-of-covid-19-per-million-people?country=DNK~FIN~NOR~SWE&region=Europe
Citera
2020-07-19, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Bra där, svetsarn! Även en idiot kan lära sig om han försöker tillräckligt länge.
Undrar hur länge det tar innan Sverige inför obligatoriska munskydd i offentliga miljöer? 130 länder har redan vidtagit åtgärder, ska Sverige fortsätta vara den extrema dåren på andra sidan staketet?

Hur ser du på föredömen som norge Finland och Danmark?
Citera
2020-07-19, 21:28
Medlem
Citat:
Stefan Svetsaren är nog väldigt rädd för att dö av COVID-19 kan jag tänka mig. Så det blir munskydd på, både hemma och utanför, för statsministern.

Tankefel.. Efter MÅNADER i den här tråden har inte ens DU lärt dig vem munskyddet skyddar..

Macron bär säkert inte munskydd för sin egen skull. Utan för Merkels skull - hon som är äldre, sjuk och fet.
Senast redigerad av sno 2020-07-19 kl. 21:36.
Citera
2020-07-19, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Oh no. Amerikanska coronadöda är yngre än de europeiska.

The median covid-19 sufferer in America is a 48-year-old; in Italy it is a 63-year-old.

https://www.economist.com/graphic-detail/2020/06/24/when-covid-19-deaths-are-analysed-by-age-america-is-an-outlier?fsrc=scn/tw/te/bl/ed/dailychartwhencovid19deathsareanalysedbyageamerica isanoutliergraphicdetail

Levnadsvanor
Citera
2020-07-19, 21:30
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Hur ser du på föredömen som norge Finland och Danmark?
Men dom då? Men dom då? Vad fan bryr jag mig om dem? Är det de svenska ömma tårna som skaver och genast får dig att att rida ut till regeringens försvar? Låt munskyddet tysta mun.
Citera
2020-07-19, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Levnadsvanor

Big is Beautul... Kroppspositivism kan vara livsfarligt på många sätt.
Citera
2020-07-19, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Men dom då? Men dom då? Vad fan bryr jag mig om dem? Är det de svenska ömma tårna som skaver och genast får dig att att rida ut till regeringens försvar? Låt munskyddet tysta mun.

Jävla pajas!

Sådana som du jämför bara grannländerna när det passar agendan. När det inte passar så byter man bara länder att jämföra med..

Jag försvarar inte ett jävla skit, men tål inte folk som på förhand bestämt vad som är rätt och fel.
Tex att du bestämt dig för att FHM inte kan ha rätt gällande något.
Att någon haft fel i 99 fall av 100, innebär inte per automatik att de alltid har fel hur mycket man än hatar dom.
Citera
2020-07-19, 21:37
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Dostoj.
Jaha, vad är detta med ADE nu då? (Antibody‐Dependent Enhancement)

Finns inte tillräckligt med data, det är bara ett par stycken som påträffats som återinsjuknat. Gissningsvis kommer vi inte veta så mycket förrän framåt oktober när vi har hundratals eller tusentals fler.
Citera
2020-07-19, 21:44
Medlem
.Dostoj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jag avsåg kommande vaccin.

Den som fastnat i spekulationer om följdverkningar vid C-19 bör nog arbeta med sin mentala sida. Kan inte vara nyttigt att oupphörligt älta på om dessa obekräftade uppgifter.

Vi vet från tidigare coronavirus, SARS och Mers att permanenta skador uppstår inte sällan. Så sambanden vi ser går inte att avfärda i dagsläget. Det har inte med det mentala att göra. Detta är fysiskt betingat även om det givetvis skapar en oerhörd påfrestning psykiskt för drabbade.

Additionally, Covid-19 scarring rates may end up being higher than SARS and MERS patients because those illnesses often attacked only one lung. But Covid-19 appears to often affect both lungs, which Gholamrezanezhad says escalates the risks of lung scarring.

https://www.vox.com/2020/5/8/21251899/coronavirus-long-term-effects-symptoms
Citera
2020-07-19, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Oh no. Amerikanska coronadöda är yngre än de europeiska.

The median covid-19 sufferer in America is a 48-year-old; in Italy it is a 63-year-old.

https://www.economist.com/graphic-detail/2020/06/24/when-covid-19-deaths-are-analysed-by-age-america-is-an-outlier?fsrc=scn/tw/te/bl/ed/dailychartwhencovid19deathsareanalysedbyageamerica isanoutliergraphicdetail
Du tror inte det har med BMI och hälsa o göra🙄
Citera
2020-07-19, 21:45
Avslutad
Citat:
Stefan Svetsaren är nog väldigt rädd för att dö av COVID-19 kan jag tänka mig. Så det blir munskydd på, både hemma och utanför, för statsministern.
Det är han nog inte ensam om!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in