2020-02-24, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Svensk desinformation i sitt essé.

Det är fan så mycket bättre att ha skyddsutrustning än stå utan, det kan du ge dig fan på.

Har du viruset utanpå din mask så hade du annars andats in det, så jag vet inte vad du försöker säga? Att om man inte vet vad man gör så är det skit samma men om man vet hur man gör så är man skyddad..?

Svensk idioti alltså, herregud. Makalöst. Sluta lyssna på Tegnell idioten så lever du längre.

Tegnell är statsepidemiolog, borde väl rimligtvis veta mer än gemene man.
Citera
2020-02-24, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Svensk desinformation i sitt essé.

Det är fan så mycket bättre att ha skyddsutrustning än stå utan, det kan du ge dig fan på.

Har du viruset utanpå din mask så hade du annars andats in det, så jag vet inte vad du försöker säga? Att om man inte vet vad man gör så är det skit samma men om man vet hur man gör så är man skyddad..?

Svensk idioti alltså, herregud. Makalöst. Sluta lyssna på Tegnell idioten så lever du längre.

Jo inte bättre om du kvävs eller sen tar av den och du får det på dig. 95 procent av Svenskarna vet fan inte ens hur man tvättar händerna korrekt. Det är det första som krävs om man ska mask. Så börja lär er det.
Citera
2020-02-24, 17:41
Medlem
Finns det någon bättre sida att kolla än denna: https://www.worldometers.info/coronavirus/

Natten som varit/tidig morgon när jag kollade där stod det typ 3500 döda, någon mer som såg det?
Citera
2020-02-24, 17:42
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-

Han har nog alla utbildningspoäng och vet sitt område. dock utgår jag från att det finns en politisk agenda och att han har fått "vissa" riktlinjer om vad han skall säga till Svenska folket.
Citera
2020-02-24, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Little-bone
Finns det någon bättre sida att kolla än denna: https://www.worldometers.info/coronavirus/

Natten som varit/tidig morgon när jag kollade där stod det typ 3500 döda, någon mer som såg det?
Worldometers har publicerat fel siffror förr och det har påpekats i denna tråd.
Citera
2020-02-24, 17:43
Medlem
Någon som har aftonbladet + eller vad skiten heter, och kan ta fram följande artikel?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/mRwn14/sa-stor-ar-risken-att-do-av-coronaviruset
Citera
2020-02-24, 17:44
Medlem
Ny studie visar att corona trivs bäst i 13-24 grader. Luftfuktighet ska vara 50-80% för att passa. Kombo och då tar de ut paraplydrinkarna och har party.

Results: This study found that the suitable temperature range for 2019-nCoV survival is (13-24 °C), among which 19°C lasting about 60 days is conducive to the spread between the vector and humans; the humidity range is 50%-80%, of which about 75% humidity is conducive to the survival of the coronavirus; the suitable precipitation range is below 30 mm/ month. Cold air and continuous low temperature over one week are helpful for the elimination of the virus. The prediction results show that with the approach of spring, the temperature in north China gradually rises, and the coronavirus spreads to middle and high latitudes along the temperature line of 13-19 °C. The population of new coronavirus infections is concentrated in Beijing, Tianjin, Hebei, Jiangsu, Zhejiang, Shanghai and other urban agglomerations. Starting from May 2020, the Beijing-Tianjin-Hebei urban agglomeration, the Central China Zhengzhou-Wuhan urban agglomeration, the eastern Jiangsu-Zhejiang-Shanghai urban agglomeration, and the southern Pearl River Delta urban agglomeration are all under a high temperature above 24 °C, which is not conducive to the survival and reproduction of coronaviruses, so the epidemic is expected to end.

https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.02.13.20022715v1.full.pdf
Citera
2020-02-24, 17:44
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Därför de vet hur de ska användas. och hur man tar av och sätter på samt rätt hygien. Det räcker med att veta att 95 procent av svenskarna inte vet hur man tvättar händerna rätt.

De vet hur man gör? Hur kan 1.3 miljarder kineser veta hur man gör men inte 10 miljoner svenskar? Naturligtvis är ett skydd bättre än ingenting. Problemet är att det just nu inte går att få tag i några munskydd på svenska apotek.
Citera
2020-02-24, 17:45
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Exakt, så varför säger han så korkade saker? Man ska inte alltid stirra sig blind på någons visitkort.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Han har nog alla utbildningspoäng och vet sitt område. dock utgår jag från att det finns en politisk agenda och att han har fått "vissa" riktlinjer om vad han skall säga till Svenska folket.
Ja han var medicine doktor och publicerade bra artiklar innan han blev avdelningschef och idiot.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Då undrar jag varför man bär munskydd inom vården? Eller i alla andra sammanhang som vårdpersonal sköter smittade.
Jag tror absolut att du inte vet vad du talar om och går på den falska information som går ut från olika institutioner.
Vi har munskydd för att skydda patienten, inte för att skydda oss själva.

För att skydda personal mot smitta krävs ytterligare skydd utöver munskydd.
Citera
Medlem
Kollar nu på efter fem, om sjukvårdskrisen...Fy sjutton!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in