2020-06-25, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mancosureinholf
Det är just det som är det mest tragiska. Han får säga vad han vill. Han får säga exakt va han vill. Vem fan ska säga emot det han säger? Löfven? Ann Linde? Carlsson?
Nej vänta. Jag vet. Björn Olsen. Men då är det bara att alla falska PK-mördare blir kränkta och säger fyyyyyy. Så är problemet löst.
Ja, Tegnell får säga exakt vad han vill. Han kan säga: Sverige har bästa fotbollslaget genom tiderna. Och han kan också säga att han har bevis på det. Men han ber om att få återkomma. Och de dumma får som sitter på PK säger ingeting emot. Inte vill dem sätta sig emot de makterna som betalar deras lön.
Eller han kan säga att Sverige är varmaste landet i världen. Även där har han bevis. Men har får återkomma om det.
Ja, inte ens Monty Python hade kunnat spela in såna filmer. Det hade tyckts var för långt ifrån verkligheten. Men den verkligheten finns här. Sverige är största parodin i modern tid.

Skulle han säga det just nu om Sverige - eller åtminstone om Stockholm - då skulle jag vara benägen att tro på honom.
Citera
2020-06-25, 19:10
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Nej, det är min bedömning också.

Som sagt, att få ett r-värde på 0 är inte svårare än att man skjuter alla som lämnar sin totala självisolering (inklusive isolering från familjen) men det finns inget land som gör så. Allt som är öppet i Norge exempelvis höjer ju värdet i princip och det är de inte dummare än att de förstår.

Citat:
Ursprungligen postat av sno
Det var på nätet. Kommer inte ihåg om det var IS eller Iltalehti.

Det stod ngt i stil med "Rajat pysyvät kiinni Ruotsiin" och sen i löptexten förklarade man att alla smittofall på sistone hade sitt ursprung i Sverige.

Det har ju i och för sig inte varit så många smittade på sistone, men ändå.

https://www.iltalehti.fi/paakirjoitus/a/6e8521da-cd53-4317-8c6c-b14f31fb50f1

Om svenskarna vill hitta den skyldige ska man peka finger mot Anders Tegnell som har styrt landet till den här punkten.
Citera
2020-06-25, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -AIR-
Ja fast nu diskuterar vi inte immunitet i sig utan immunitetens eventuella påverkan på r-värdet. Och 3 månaders immunitet skulle således kunna påverka r-värdet.

Ja, säkert. Men om du var sjuk i mars så kan du ev. bli sjuk på nytt redan nu. Vi hinner således inte få någon ”flockimmunitet” under dessa förutsättningar. Viruset hinner inte dra igenom hela populationen på så kort tid och därefter ”försvinna” och vi kommer dessutom att kunna få in smittan utifrån. Därtill är det långt ifrån alla som ens utvecklar antikroppar. Många faktorer som påverkar på olika sätt och inte minst hur testar befolkningen. Min poäng är att R-talet inte säger särskilt mycket om någonting. Igår var det si och nu är det så, ungefär...
Citera
2020-06-25, 19:15
Medlem
Citat:
Det är bra. Svenskarna stannar hemma och spenderar sina semesterpengar på hemmaplan. Det gynnar de branscher som hittills har blivit lidande.

Swemester heter det :-)

Du menar de som tar 40000kr per vecka för en stuga på Gotland? Eller stugorna i Bleking som kostar 12000 - 20000 per vecka?

Nah, jag tar nog en vecka på Bali senare för bra mycket mindre pengar
Citera
2020-06-25, 19:16
Moderator
Chantres avatar
Inga fler äldre på boenden i Lund har testat positivt för covid-19 i juni. Det meddelar kommunen.

https://www.sydsvenskan.se/2020-06-25/inga-aldre-konstaterat-smittade-med-covid-19-i-lund-i-juni

Alltid något.
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mancosureinholf
Heil Anders ska ha sagt på PK att vi inte har nån överdödlighet längre.
Vad menar han? Både April och Maj var det hög överdödlighet.
Han menar förstås juni? Men juni är inte slut?
Ok det är bara en vecka kvar. Men kan ha redan dra slutsatser om att juni är en månad utan överdödlighet?
Minns att i början av juni pratade om att Maj inte hade nån överdödlighet. Men sen efter 2-3 veckor får man reda på att det var visst överdödlighet.
Så hur vet han? Ljuger han som vanligt?

Han pratar i nattmössan som vanligt. Han har ALDRIG rätt på något. Så vi kommer få höra inom kort att han var för positiv och det var saker som tillkom som han inte hade en aning om. Ljuger kanske. Eller så är han bara korkad.
Citera
Bannlyst
Citat:
Skulle han säga det just nu om Sverige - eller åtminstone om Stockholm - då skulle jag vara benägen att tro på honom.

Jo det är klart. Skulle han skita i din mun (vilket han bildligt gjort sedan några månader) skulle du lyckas känna en försmak av bär och jordgubbar.
Citera
2020-06-25, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Inga fler äldre på boenden i Lund har testat positivt för covid-19 i juni. Det meddelar kommunen.

https://www.sydsvenskan.se/2020-06-25/inga-aldre-konstaterat-smittade-med-covid-19-i-lund-i-juni

Alltid något.

Skåne leverar.
Citera
2020-06-25, 19:17
Medlem
EveryBodyKnowsC-19s avatar
Citat:
Jag tror att invandrare gör detta med flit.

De ser till att bli smittade för de följer inte instruktionerna och sen dör de på pin kiv för att jävlas med svenskarna så att svenskarna inte är välkomna någonstans.

Hade det bara handlat om svenskarna, då hade vi inte haft det är problemet.

Jag tror att invandringen är boven i dramat.

Snacka om att vara paranoid!

Vad är dödssiffran idag i denna masshysteri?
Citera
2020-06-25, 19:19
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Fast att siffrorna för inlagda minskar ju kraftigt över tid, måste ju innebära att antalet faktiska fall minskar också. Om nu inte viruset mesat till sig, men det finns ju egentligen ingen som tror på med något litet undantag.

Läs förresten denna om ni inte gjort det. Väldigt bra beskrivet enligt mig iaf..

https://www.expressen.se/debatt/ska-vi-ha-svensk-strategi-inom-fler-dodliga-omraden/
Klockrent! Så djävla bra!

”Ett förslag är att tillämpa principen på fler områden där människor riskerar att dö.
Till exempel på motorvägarna. Varför ska staten komma dit och slänga med sina förbud? Ansvarstagande svenskar vet själva hur de ska ta sig hem efter den blöta festen på novemberkvällen. Vi måste lita på att medborgarna kan ta eget ansvar. Som Anders Tegnell skulle ha sagt: en trafiksäkerhetsstrategi är bara hållbar om den bygger på individers eget ansvar, för folk tröttnar på fartregler i längden.”

🤦🏼‍♀️😂
Citera
2020-06-25, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Tegnell sa idag att spridningen avtar. ”Det är så pass många immuna i befolkningen så att sakta men säkert minskar spridningen.”

Hur tänker han är? De senaste siffrorna i Stockholm som har antikroppar är 17%. På
vilket sätt skulle det bidra till en minskning? Det är långt kvar till flockimmunitet.

Hej teren. Att minska och att upphöra är inte samma sak.

Till exempel om du har en hink vatten med två hål i botten och täpper till det ena så minskar mängden vatten som rinner ur fast hinken fortfarande inte är tät. Är du med?

Om 17% skulle ha antikroppar (observera ordet "om", alla analfabeter i tråden) så finns det 17% färre personer som kan smittas.

Om du lägger ut 100 svarta plattor och sätter på dig en ögonbindel och kastar en boll så kommer du träffa en svart platta. Men om du byter ut 17 av dem mot vita så minskar chansen att träffa en svart platta. Förstår du?
Citera
2020-06-25, 19:20
Medlem
EveryBodyKnowsC-19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Inte judarna då? Eller Illuminati?

Själv tror jag mer på hypotesen att det här labbet i Wuhan som spridit detta. Kanske under ledning av den där Batwoman.

Var Tegnell hör hemma i konspirationen är svårare att veta.

Tegnell hör inte hemma i det här alls, därför kommer dom plocka bort han snart...

Skulle inte förvåna mig om han börja prata om att det här är fake virus, och det är ju precis vad det är...

Heja Tegnell, freedom fighter!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in