2020-06-17, 17:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Mer virus - TBE i Danmark

https://ekstrabladet.dk/ferie/livsfarlig-virus-lukker-legeplads/8167032

Kanske bäst vi stänger all världens gränser och bara låta Internet vara igång...
Ja förutom för asylanter då förståss. Jag är ju ingen rasist, herregud.

Man undrar ju sen när mänskligheten blev såhär jävla mesig. Stäng ner allt såfort någon hostar. Jävla missfoster till ledare.
Citera
2020-06-17, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Första personen dog 11 mars. Då de flesta som dör, tycks dö inom 1-3 veckor, snitt ca 18 dar, (äldre personer ibland långt snabbare), så finner jag det högst osannolikt att vi skulle haft en spridning 3 månader innan början av mars
Fanns nog spridning innan dess men folk felbehandlades kanske inte till döds då?
Citera
2020-06-17, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Som jag skrev, att man bör jämföra med liknande länder. Spanien är inte ett liknande land.

Jo om man ska jämföra munskyddsbruk så ska man jämföra med Spanien, ej med våra grannländer.
Citera
2020-06-17, 17:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av xcom
Du kanske har rätt, då moïn mormor och morfar flyttade in på boende runt år 96-97 då fanns det fortfarande platser för äldre med olika sjukdomar handikapp i tidig ålder. Nu så ska alla bo hemma med hemtjänst och en 30 min besök om dagen av en stressad hemtjänst person. Så det kan ju ha ändrats sedan dess i raden av försämringar i Svedala framförallt för dom äldre.

Ja, för att få en plats i äldrevården ska man idag vara påtagligt dålig - kraftigt dement eller av andra skäl helt oförmögen att ta hand om sig själv. Annars gäller hemtjänst och även den är inte villkorslös.

Minns också äldreboenden från förr där de spelade biljard, pingis, kurser mm. Nu är dessa hemma eller möjligen på dagverksamheter.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Greklands ekonomi glimrar. I slutet av året har de lånat circus 200% av BNP:n.

Sverige ligger någonstans på 42%.

Vojne vojne..

Vad har Grekland med Sveriges ekonomi att göra?

Jämför med Norge istället men ja det passar inte din agenda
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Men den tomten har ju fått svar, men fortsätter ändå att ställa samma frågor som en papegoja.... och du påstår att jag ska ska skärpa mig?

Nu såg jag bara de två senaste inläggen från dig och syftar på dessa.
Citera
2020-06-17, 17:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Fanns nog spridning innan dess men folk felbehandlades kanske inte till döds då?

Med tanke på hur jävla sakta skiten sprider sig från Stockholm så blir jag inte överraskad om vi haft sjukdomen här redan i höst. Mycket pekar på att kineserna känt till viruset sen september redan.
Citera
Medlem
Kommer inte platser där många turister ansamlas (såsom hotell, stränder, kända turistplatser osv) nu kunna bli källor för nya smittutbrott? Dvs det som hände under sportlovet.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011

Hur felbehandlar man en förkylning?
Citera
2020-06-17, 17:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Med tanke på hur jävla sakta skiten sprider sig från Stockholm så blir jag inte överraskad om vi haft sjukdomen här redan i höst. Mycket pekar på att kineserna känt till viruset sen september redan.

Eller så kom ET tillbaka med den 2010...
Citera
2020-06-17, 17:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Jettz
Kommer inte platser där många turister ansamlas (såsom hotell, stränder, kända turistplatser osv) nu kunna bli källor för nya smittutbrott? Dvs det som hände under sportlovet.

I teorin ja. Men eftersom viruset är en hoax av bibliska mått så öppnar turismen upp, men all rätt.
Citera
2020-06-17, 17:38
Medlem
Alltså gäller reseförsäkringarna från 30 juni till Belgien, Frankrike, Grekland, Island, Italien, Kroatien, Luxemburg, Portugal, Schweiz och Spanien nu då UD skippat avrådan?

https://www.krisinformation.se/nyheter/2020/juni/ud-haver-avradan-till-10-lander
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in