2020-06-17, 17:24
Medlem
Otroligs avatar
Verkar ändå finnas en rimlig förklaring varför det sköt upp ganska rejält idag. Räcker med att titta på Stockholm och Västra Götaland, och specifikt för den förstnämnda:

Torsdag: 2184
Fredag: 2185
Lördag: 2186
Söndag: 2186
Måndag: 2187
Tisdag: 2211
Onsdag: 2251

De rapporterade alltså från torsdag till tisdag 27 nya fall vilket är ganska lite i det här läget för en så stor region som Stockholm. Det är inte så förvånande att det fanns en större mängd icke-rapporterade fall som kom fram idag (40 från Stockholm). Samma tycks gälla för Västra Götaland som också rapporterat väldigt lite den senaste tiden och bidrog idag med 30.
Citera
2020-06-17, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Vet inte om du känner till det men alla äldreboenden i dag har krav på skydd hos anställda innanhav får in till vårdtagare..
Det är visir och munskydd så där kan munskydd funka och vara bra.
Men att som många här inne nästan religöst bara skriker om att alla skall andvända munskydd hos allmänheten, det skulle aldrig funka

Det funkar i andra länder, varför skulle inte det inte funka i sverige?
Citera
2020-06-17, 17:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Proofred
Är han också med i vaccintåget tillsammans med Sällberg och Giesecke? Det gäller ha många smittade som man kan testa vaccin på. Finns stora pengar att tjäna på fortsatt smittspridning i Sverige. Även rehabilitering, som Kajsa Gieseckes företag fokuserar på, är en luckrativ bransch. Follow the money, och då förstår du varför intelligenta personer som säger vansinniga saker gör det.

Det är med största sannolikhet så. Dessa gubbar tänker bara fylla på sina fickor. Och de sovande svenskar fattar inte det, tror att de vill de väl hahahaahah. De som fattar det tycker nog det är bra ändå så länge de får ta en bärs och skippa stängas in hemma. För de skiter väl i att folk dör.
Citera
2020-06-17, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Ja, mycket lättare/billigare ta fram vaccin om man har stabil smittspridning såklart. Kineserna måste ju åka till Brasilien o det kostar både tid o pengar. Giesecke är en riktigt ful fisk

Löfven kanske har erbjudits att bli "senior political advisor" eller liknande i Gieseckes och Sällbergs vaccinverksamhet efter att han avsatts som statsminister. Hur kan vi annars förklara Löfvens huvudlösa försvar av den svenska strategin?
Citera
Medlem
Nestor Xs avatar
Snart är vi värst i världen rent statistiskt. Nu är smittspridningen här större än tidigare samtidigt som den avklingat över hela det övriga Europa. Vi är inne på flera veckor i rad med högst antal döda per capita. Den statskontrollerade propagandamegafonen SVT/SR gör sitt bästa för att förminska det som pågår eller förvilla med hur illa ställt det är i de allra fattigaste länderna. Förmodligen kommer detta pågå till sena hösten och göra obotlig skada på svensk ekonomi för en lång framtid.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Stämmer säkert. Och du tror ekonomin i tex Spanien är glimrande?

Greklands ekonomi glimrar. I slutet av året har de lånat circus 200% av BNP:n.

Sverige ligger någonstans på 42%.

Vojne vojne..
Citera
Medlem
Mer virus - TBE i Danmark

Citat:
Livsfarlig virus lukker legeplads
https://ekstrabladet.dk/ferie/livsfarlig-virus-lukker-legeplads/8167032

Kanske bäst vi stänger all världens gränser och bara låta Internet vara igång...
Ja förutom för asylanter då förståss. Jag är ju ingen rasist, herregud.
Citera
2020-06-17, 17:27
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xcom
Min mormor levde i 12 år på äldreboende med demens, min morfar i 8 med rörelsesvårigheter. Kan du ta fram din källa på att alla som hamnar på Äldreboende är dödende inom några månader som du påstår.

Är också nyfiken var den informationen kommer ifrån. Min mamma bodde på äldreboende i 5 år med demens men väldigt pigg för övrigt.
Citera
2020-06-17, 17:28
Medlem
swimmingpools avatar
Inrikesministern är bättre på att snacka än statsministern:
https://www.ilikeradio.se/rixfm/lyssna-igen/program/martina-thun/18669
Citera
2020-06-17, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nestor X
Snart är vi värst i världen rent statistiskt. Nu är smittspridningen här större än tidigare samtidigt som den avklingat över hela det övriga Europa. Vi är inne på flera veckor i rad med högst antal döda per capita. Den statskontrollerade propagandamegafonen SVT/SR gör sitt bästa för att förminska det som pågår eller förvilla med hur illa ställt det är i de allra fattigaste länderna. Förmodligen kommer detta pågå till sena hösten och göra obotlig skada på svensk ekonomi för en lång framtid.

Uppriktigt sagt vore det allra bäst att låna så in i helvete och låta Sveriges ekonomi gå i botten.

För då slapp vi betala för Grekland och Spanien och Frankrike och Italien..

Då skulle vi kunna peka med hela handen istället som nu snällt acceptera att dessa stora länder inte kan ta hand om sina ekonomier själva.
Citera
2020-06-17, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Förvisso, MEN i alla våra grannländer är det 0 eller kanske 1
även i betydligt större länder är det lägre siffror än i Sverige
Vi går snart om Italien. ITALIEN!!
i döda per capita
Landet som användes som värsta skräckexempel i Svensk media för bara en månad sen. Fatta hur illa det är
Jag skiter fullständigt i jämförelser med andra länder. Det är tragedier överallt. Jag ville bara belysa att dödstalen slår i taken på just onsdagar i Sverige, vilken alla som frekvent läser denna tråd utan tvekan vet. Då förbryllar det mig att folk blir så otroligt hysteriska varje gång efter kl 14 på onsdagar.
Citera
2020-06-17, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Stämmer säkert. Och du tror ekonomin i tex Spanien är glimrande?

Som jag skrev, att man bör jämföra med liknande länder. Spanien är inte ett liknande land.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in