2020-02-23, 13:57
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Men vad bra, utmärkt, kan du dela med dig av det faktiska innehållet i rapporten då, lägg upp den på någon fildelare.

Efterssom den är copyrightad kan jag inte göra det utan att begå ett brott, så du får helt enkelt punga ut själv.
Citera
2020-02-23, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evilius
Om man mickrar mat eller andra lämpliga föremål. Dör alla virus då?
vilka andra föremål tänker du då på?
Citera
2020-02-23, 14:01
Medlem
Havremopedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CardinalSin
Fast detta är ju ett synnerligen utvecklingsstört resonemang. Om du påstår något så har ju du bevisbördan. Du kan inte komma med er påstående och tro att det är bevisat bara för att ingen inte motbevisat det.

Jag påstår att Kinas siffror är fel och informationen jag tagit del av i 3.5 månad bekräftar detta för mig. Förnekare till detta kan ta och gå tillbaka 3 månader utav information/filmer m.m som kommit ut och sen avgöra själv om jag har rätt och fel. - Orkar helt enkelt inte gå igenom så mycket information med inkompetenta idioter som tror på allt media säger..

Så din första mening gapskrattar jag bara åt. Mitt resonemang är att Kinas siffror är fel, 100%. Detta virus är mer än 'den vanliga människan' vet om...

Sen får ni tror på vad ni vill.. Adjöss
Citera
2020-02-23, 14:02
Medlem
Xehkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Kan du dela med dig av pdf'en om du har den?

https://www.researchgate.net/publication/339153857_The_spike_glycoprotein_of_the_new_corona virus_2019-nCoV_contains_a_furin-like_cleavage_sit e_absent_in_CoV_of_the_same_clade

Du kan requesta den där.
Citera
2020-02-23, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
vilka andra föremål tänker du då på?
T.ex handskar, ev. skor. Jag har en ganska stor restaurangmikro. Men hur med överlevnaden för virus efter mikrandet?
Citera
2020-02-23, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo
Tjaa, ett fall av 77,000 är det samma som att 10,000 personer har en bekräftad inkubationstid om 27 dagar bland jordens invånare. Pax för hålet under stenen om jag räknat rätt. Fast nu tog jag nog i lite på antal smittade, men, men osvuret kan vara bäst.

Eller så kan du räkna med att det begåtts ett fel. Tror du att man kan spåra alla kontakter med 100 % säkerhet? Formen på kurvan för inkubationstiden följer en statistisk fördelning. Allt som sticker ut långt från den utan några mellanliggande fall blir avvikare. Hade det varit 27 dagars inkubationstid så hade det varit en hel del fall mellan medianen på 5 dagar och 27 dagar. Nu sätter man en tid på 2 till 14 dagar runt medianen.
Citera
2020-02-23, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evilius
Om man mickrar mat eller andra lämpliga föremål. Dör alla virus då?

Om man värmer över 50 grader så dör viruset. La en kinesisk video på tråden där man bl a räknade upp sätt att döda viruset men kan inte hitta den nu.
Citera
2020-02-23, 14:05
Medlem
Havremopedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Om man värmer över 50 grader så dör viruset. La en kinesisk video på tråden där man bl a räknade upp sätt att döda viruset men kan inte hitta den nu.

På sättet du skriver det som så är det ju bara sätta alla smittade i en finsk bastu med lite vodka så dör viruset ut i hela världen direkt.

Poff paff så va den sagan slut?

Citera
2020-02-23, 14:06
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Om du gör ett påstående så är det upp till dig att stryka ditt påstående. Jag har sett uppgifter som längre inkubationstid än man tidigare trodde, men finns vetenskapligt underlag för att säga att "vi har en bekräftad inkubationstid på 27 dagar"?

Det är väl lite orättvist att begära vetenskapliga underlag när det inte finns ett enda.
Det har inte funnits tid att varken göra långa studier eller verifiera några. Det är ju däremot viktigt att allt postas, verifierat eller ej.
Jag iallafall vill inte vänta flera år på verifierade studier.
Citera
2020-02-23, 14:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Efterssom den är copyrightad kan jag inte göra det utan att begå ett brott, så du får helt enkelt punga ut själv.

Citera är tillåtet, det är bara att lägga in i sak relevant text här. Fixat på en grisblink om jag själv skulle ha den. Gör du inte detta så kommer du tappa all trovärdighet, det inser du säkert. Här har du chansen att visa att du är seriös.
Citera
2020-02-23, 14:07
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad

Hur kan man döda något som inte lever?
Citera
2020-02-23, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Vad gulligt att du drar sådana slutsatser baserade dina egna hjärnspöken utan bevis. Precis som en liten bäbis. Sött.

Posta pdfen istället, om du nu verkligen har den
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in