2020-02-23, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Ja det har jag, såna artiklar är skåpmat för mig, och deras slutsatser är helt korrekta. Det är svårt att dra andra slutsatser av den faktiskt.

Vill du vänligen dela med dig av pdf:en?
Citera
2020-02-23, 13:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Floskel.

Kremlin-media sprider dessa konspirationsteorier om amerikanska labb:

https://euvsdisinfo.eu/disinformation-cases/?text=coronavirus&date=

Garanterat neutral information...
Citera
2020-02-23, 13:53
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coba
Kan ni snälla leka domedag och biovapen osv i konspirationsforumet?
Vem vet, där kanske ni får lite mer medhåll också.

Konspirationsforumet är till för konspirationsteorier.

Detta är ingen konspirationsteori, utan fakta om virusets beskaffenhet och potentiella ursprung som presenteras. Med sådana starka bevis som finns här så är sannolikheten att detta virus ska vara "naturligt" lika med noll.

Det är precis sådant som ska diskuteras här. Och om ni nötter får in det i eran skalle så att vi kan gå vidare nångång så kan vi sluta diskutera detta, utan istället övergå till mer intressanta saker, som t.ex hur vi bäst ska bekämpa detta med vetskapen att det kan komma att användas på andra ställen i framtiden.

Varför denna attacken kom just nu, hur exakt den utfördes, vad agendan är, är områden inom vart och ett som det finns en hel del bevis av olika kvalité redan dessutom.

Dock kanske DESSA diskussioner, medans bevis är svaga, hör bättre hemma i konspirationsforumet.
Citera
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Absolutinte800
Desinficera matvaror? Kändes mindre trevligt att äta dessa matvaror sedan då eller? Tänker du att man bara ska köpa matvaror som är i förpackningar kanske. Betalkort inte risk att det går sönder med ytdesinfektion?

Desinficera förpackningarna. Det är ju bra att undvika mat som ligger "öppen" för alla att kladda och hosta på, som inte har skal också. Svamp till exempel kan man ju köpa i förpackning, nästan omöjligt att tvätta ren.
Betalkortet vet jag inte om det går att desinficera. Jag har desinficerat mitt eget många gånger, det funkar bra. Torka av det med lite ytdesinfektion på ett papper. Likaså telefonen funkar med bra tycker jag.
Viruset kan leva över en vecka på en yta.
Senast redigerad av Grollaren 2020-02-23 kl. 13:55.
Citera
Medlem
Havremopedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coba
Personangrepp för att dölja att du hade absolut ingenting att komma med.

Vill du prova en gång till att förklara hur du
garanterar att detta kommer skörda fler liv än nån sketen influensa vi någonsin sett?
Om inte så kan du väl erkänna att du inte vet vad du pratar om? För dig själv åtminstonde.

Som sagt, jag garanterar att det kommer skörda fler liv än en vanlig influensa Du får ta det hur du vill. Informationen som lagts till mig i 3,5 månad sen detta starta, har bevisat för mig mycket väl att detta inte är slutet och bara början på viruset.

WHO har ingen aning om vad dom ska göra, tester börjas göras på djur inom kort men dom satsar på HIV medicin som botemedel.. Orkar inte rabbla upp 3.5 månads information, du får ta och göra den biten själv.

Men allt pekar på att världen kommer få se något som inte hänt på över 100 år...
Citera
2020-02-23, 13:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Ja det har jag, såna artiklar är skåpmat för mig, och deras slutsatser är helt korrekta. Det är svårt att dra andra slutsatser av den faktiskt.

Natural News har blivit klassade som konsirationssite av vissa tvivelaktiga "opinionsbildar"-aktörer till största delen för att de kommer med obehagliga sanningar som myndigheter och regeringar inte gillar. Inte för att de har sakligt fel om något, vilket de sällan har.

Men vad bra, utmärkt, kan du dela med dig av det faktiska innehållet i rapporten då, lägg upp den på någon fildelare.
Citera
Medlem
Ogunquits avatar
57 nya fall på Corona Cruises. 55 i besättningen och 2 passagere enligt BNO NEWS.

50 i besättning och de båda passagerarna
var asymptomatiska. Dvs 52 av 57 upptäckta fall var asymptomatiska. Hur sjutton ska man kunna smittspåra detta?
Citera
Medlem
Om man mickrar mat eller andra lämpliga föremål. Dör alla virus då?
Citera
2020-02-23, 13:55
Medlem
CardinalSins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havremopeden
Belägg för att det inte är det?

Och nej, använd inte kommunist CPCs siffror dom lägger ut.. om du gör det är du dum i huvudet.

Säg nu, vad är siffrorna.

Det är inte bara 70.000+ smittade, är du totalt tappad bakom hjärnan? tror du på fullt allvar att dessa siffror stämmer?

Flera källor, flera videor, flera kineser säger att folk dör som flugor...

Snark. Du tror säkert också på att Ryssland hjälper Trump att vinna valen i USA?

Fast detta är ju ett synnerligen utvecklingsstört resonemang. Om du påstår något så har ju du bevisbördan. Du kan inte komma med er påstående och tro att det är bevisat bara för att ingen inte motbevisat det.
Citera
2020-02-23, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evilius
Ett fall av 77,000 har en bekräftad inkubationstid på 27 dagar. Resten har inte det. Puckeln ligger på 3-7 dagar.
Tjaa, ett fall av 77,000 är det samma som att 10,000 personer har en bekräftad inkubationstid om 27 dagar bland jordens invånare. Pax för hålet under stenen om jag räknat rätt. Fast nu tog jag nog i lite på antal smittade, men, men osvuret kan vara bäst.
Citera
Medlem
Lachlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Stigit till 120 fall i Italien. De är i varje fall duktiga på att testa och uppdatera.

Två fall i Venedig. Inte idealiskt med karneval med tiotusentals besökare från hela världen för att uttrycka det milt...

https://www.rainews.it/dl/rainews/articoli/Coronavirus-In-Italia-76-positivi-e-due-morti-in-5-regioni-Misure-straordinarie-Veneto-e-Lombardia-s i-ferma-sport-e567d9b2-682a-4688-8c04-b8f669372df3.html?refresh_ce

https://www.repubblica.it/
Påminner om Philadelphia som under Spanska sjukans härjningar vägrade lyssna på riktlinjer för sjukan:

Citat:
The 1918 Parade That Spread Death in Philadelphia

In six weeks, 12,000 were dead of influenza.

” The head of Philadelphia’s Naval Hospital told the Public Ledger in the days before the parade: “There is no cause for further alarm. We believe we have it well in hand.” So, the parade went forward. “In the streets of downtown Philadelphia 200,000 people gathered to celebrate an impending allied victory in World War I. Within a week of the rally an estimated 45,000 Philadelphians were afflicted with influenza.”

https://daily.jstor.org/the-1918-parade-that-spread-death-in-philadelphia/

De höll en parad trots avrådan om det resulterade i en massiv spridning och död i staden.

Låter precis som vår egen Bagdad Bob...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Nej, men kottar kanske, finns ett visst högt värde i dessa, används inte bara i mat.
Ja just det myrkottar, de används i potensmedel tror jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in