Citat:
Ursprungligen postat av
gloffgloff
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Det tror jag knappast ingår i myndigheten FHMs uppdrag eller arbetsbeskrivningen för statsepidemolog,
de har ju betalt, det de jobbar med,
såklart har de tänkt ut det här, FHM består ju av 500 medarbetare får vi ju höra varje dag här i tråden,
så hur ska det funka nu då?
När en 30-årig diabetiker med hög blodtryck ska gå till tandläkaren,
hur funkar hans skydd? Vad ska han göra?
Hur har myndigheterna löst det?
3 månader är ganska länge avstå gå till tandläkaren,
ska man behöva dö av karies i Sverige,
eller hur är det tänkt?
Ni som har fattat strategin, förklara!
… [ Visa mindre ]
bump!
Kan man få lite hjälp med den här?
Det va ingen som svarade igår,
hur ska det fungera?
Hur ska han rent praktiskt göra nu när vi ska leva med viruset länge?
Det finns mycket lite han kan göra, svaga har minimalt värde i Sverige idag, eliten och politikerna skiter fullständigt i om han får drunkna långsamt om det kan gynna deras plånbok. I grund och botten skiter nog den starka delen av medelklassen också i det. Om tänderna inte riskerar ge en plågsam död så kan dock tl skippas. Jag tappar hellre mina tänder än drunknar. Är han förälder till skolbarn finns dock inget att göra då staten har bestämt att det är olagligt för denna grupp att skydda sig mot detta biologiska vapen. Troligtvis som 30åring har han dock oddsen på sin sida att överleva så det gäller att spara varje krona tills flykt från landet blir möjlig så han kan ersättas av en nysvensk som har kapital, styrka och riskbenägenhet att ta sig hit och eliten blir lycklig igen. Vill han stanna i Sverige måste han fixa hälsan, då vi nu infört dödsstraff på svaghet, vilket kanske kan tyckas något hårt med tanke på straffen vi har gällande andra brott som jag kan tycka är allvarligare men jag styr inte landet. Själv har jag ändrat mitt liv fullständigt, byter audin mot en kia, sagt upp abbonemang osv. Träna, äta och sova och samma nästa dag igen, vid minsta förkylningskänning Quercetin, grönt te, zin mm, varm och kall dusch så snabbt som möjligt, små doser c-vitamin över dagen, 12,5 mg d-vit från olika märken baserat på hur mycket sol man får. Sverige slänger sina svagaste som kanonföda så det gäller att inte tillhöra den gruppen. bänkade 3a på 100 häromdan och fått ner mitt blodtryck till 118 70, hoppas göra en tia innan juni är slut, vi är i en pandemi och man kan bara få vård när man är halvdöd så iallafall jag vågar inte göra några hälsomässiga misstag sen är det upp till gud.