2020-05-21, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Ja, den här tråden är fylld av bittra, hatiska och paranoida inlägg/personer som verkar vara besatta av att spy galla på Sverige.

Positiva besked och fakta förklaras som fake-news. FBs största tråd har verkligen tydliggjort vilken missnöjessajt detta är.

Det finns de som sprider galla över Sveriges hantering - sedan finns det de som spyr galla över de som spyr galla över Sveriges hantering.

I det första fallet handlar det om upprörda känslor kring spilda människoliv - i det andra en fråga om upprördhet över simpla skriverier.

Vilket tycker du är mest försvarligt? Själv tycker jag svaret är ytterst uppenbart.
Citera
2020-05-21, 18:41
Avstängd
Citat:
Du tror alltså på diktatorns siffror?

Jag tror inte helt på siffrorna, men vi hade märkt av en massdöd och sjukvårdskollaps i Vitryssland. Nu är så inte fallet, trots helt öppet samhälle. De visar att det går att ha samhället helt öppet utan att det leder till katastrof.
Citera
2020-05-21, 18:45
Medlem
sannes avatar
Citat:
15 juni kommer Grekland öppna för utländska turister, skriver lokala medier. Först välkomnas besökare från 19 länder – Sverige är inte ett av dessa.

Däremot efter 1 juli tros även svenskar vara välkomna då Grekland ska ta mot alla nationaliteter.

Länderna som får tillgång till den grekiska övärlden först är Cypern, Israel, Kina, Japan, Australien, Norge, Danmark, Österrike, Bulgarien, Serbien, Rumänien, Albanien, Polen, Nordmakedonien, Bosnien och Herzegovian, Ungern, Slovakien och Tjeckien.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3Jgxj9/senaste-nytt-om-coronaviruset

Såhär är rubriken på AF.

Då öppnar Grekland för svenskar
Citera
2020-05-21, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Jag tror inte helt på siffrorna, men vi hade märkt av en massdöd och sjukvårdskollaps i Vitryssland. Nu är så inte fallet, trots helt öppet samhälle. De visar att det går att ha samhället helt öppet utan att det leder till katastrof.
Ja som när vi årligen drabbas av influensapandemier.
Citera
2020-05-21, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmslivet
Det finns de som sprider galla över Sveriges hantering - sedan finns det de som spyr galla över de som spyr galla över Sveriges hantering.

I det första fallet handlar det om upprörda känslor kring spilda människoliv - i det andra en fråga om upprördhet över simpla skriverier.

Vilket tycker du är mest försvarligt? Själv tycker jag svaret är ytterst uppenbart.

Kritik ska framföras, Sverige har definitivt inte gjort alla rätt i denna extrema situation, vilket förmodligen inget land gjort. Vad som är en bra strategi kan vi förmodligen kanske utreda om något år.
Det är alla dessa 10000-tals liknande hatinlägg på fritidsgårdsnivå som är tröttsamma, trodde det var 18-årsgräns på FB
Citera
2020-05-21, 18:50
Medlem
Knuxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag måste alltid gå tillbaka i tid. För problemen nu är inte nya. Vi skulle fortsatt att bygga den starkaste nationen per capita i världen. Vi hade en förkrossande krigsmakt, vårt flygvapen med plan som låg före, bäst på kärnkraft, alla dessa företag som byggdes upp. Sedan kom 68-vänstern, innan dess Pomporipossa, man tog ut mer än vad som fanns. Sedan kom liberalismen att allt skulle säljas ut. Javisst behövs marknadskrafterna men förnuftet måste råda. I 30 års tid har Sverige nedmonterats och samtidigt har flumpolitiken inletts med sex-köp, asylinvandring, genusfrågor, HBTQ-ÖB och att man slösat bort pengarna över hela världen.
Därför var på sätt och vis regeringens sits nu omöjlig. Men dom är medskyldiga, dom ber inte om ursäkt som i vart fall lurige Uffe har gjort. Jag vet att vi är exportberoende och i händerna på globalisterna men genom lägre arbetsgivaravgifter borde vi funnit en formel för att få behålla företagen i Sverige och inte bli uppköpta. Jag är teknokrat men också nationalist. Jag tror inte du förstår mig. Sverige är på nedgång.

PUH...det är kört!
Jag förstår dig, men det har väl inget med hur landet har hanterat Corona? Jag trodde du var arg på "regimen" pga hur de hanterat viruset.
Och vad jag vet så finns inget svar på det ännu vad som är rätt eller fel. Jag vet bara att man inte kan stänga ner ett land i 1 års tid. Vi måste försöka leva med viruset.

Sen kan jag hålla med dig om vissa andra saker du skrev där. Men jag tänkte mest ur Corona synpunkt nu.
Citera
2020-05-21, 18:51
Medlem
Citat:
Du tror alltså på diktatorns siffror?
De är nog inte mer inkorrekta än siffrorna från Västvärlden. Östeuropa har i allmänhet haft mycket färre dödsfall än Västeuropa.
Citera
2020-05-21, 18:52
Medlem
Citat:
Kritik ska framföras, Sverige har definitivt inte gjort alla rätt i denna extrema situation, vilket förmodligen inget land gjort. Vad som är en bra strategi kan vi förmodligen kanske utreda om något år.
Det är alla dessa 10000-tals liknande hatinlägg på fritidsgårdsnivå som är tröttsamma, trodde det var 18-årsgräns på FB
Det är FHM så är på fritidsgårdsnivå och stoppar huvudet i sanden !De andra länderna försöker styra upp det !
Citera
2020-05-21, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Tyskland
+1 död +266 fall

Belgien
+36 +252 fall

Nederländerna
+27 +253 fall
Jämfört med Sverige
+40 död +649 fall

Tysklands befolkning 8,29 gånger större
Belgiens befolkning 1,15 gånger större
Nederländernas befolkning 1.8 gånger större
Senast redigerad av Hanna-Wigh 2020-05-21 kl. 19:02.
Citera
2020-05-21, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Inte alls! Vi ligger fortfarande väldigt bra till vilket du borde veta om du var en bildad teknokrat!

Jag är en bred teknokrat. Utmana mig inom rymdfart eller rymdforskning eller kanske i historia. Men nu spårar jag ur tråden.

Det är hemska siffror för Sverige nu i jämförelse, jag ser på dom kritiskt sjuka. Siffror mellan 342---358 i Sverige och totalt 62 i Danmark, Norge och Finland tillsammans och tydligen också att det sjunker där.

What the fuck??
Citera
2020-05-21, 18:55
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Instämmer. Dessutom spänner ju virushanteringen över flera intresseområden.
Ekonomi, folkhälsa, politik m.m. Att Sverige leder ligan över flest antal dödsfall per capita
är svårt att bortske ifrån. Vad värre är ju att man inte ser någon som helst ljusning.
Ja, just nu "leder" vi ligan sedan några veckor när man räknar över 7-dagarsperioder. Det är inte roligt. Men vi är ännu inte värst totalt sett antal döda/miljon inv. över tid hittills. Vi ligger högt på den tråkiga listan också i o f s. Som sagts många, många gånger så är det väldigt vanskligt att jämföra av flera olika orsaker och pandemin är långt ifrån över.

Det har blivit ett väldigt fokus på antal döda per land och 5- eller 7-dagarsperioder. Ser inte riktigt vitsen med det men jag misstänker att en del blir vansinnigt upphetsade av det samt att länder som haft kraftiga restriktioner och åtgärder mycket gärna vill peka finger för att på så sått rikta uppmärksamheten åt annat håll än det egna och framförallt vill de nog bra gärna att det ska gå riktigt dåligt för Sverige så att det inte ser ut som att världens ekonomier delvis har raserats i onödan.
Citera
2020-05-21, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmslivet

Hur kan man försvara någonting som man inte vet resultatet av? Du vet ”vägen till helvetet är kantad av.....”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in