Citat:
Ursprungligen postat av
57Emma
Vad jag har förstått så är dessa andningsmasker FFP3 otroligt jobbiga att använda längre stunder,
Visir låter ju bra och som jag tidigare skrivit så är det något för de Europeiska modehusen att ta tag i.

Kul idé med mode-visir, kanske märkes-visir också... 😊.
Jag har visir med en kepsskärm som sitter som på ett 1 1/2 cm brett diadem i blått, grönt, rött, rosa, svart eller turkos....😊. Diademet och kepsen av något tygmaterial med matchande färgad kant runt själva visiret som går ner en bit under hakan. Går att fälla upp utan att ta av om man vill.
Man märker inte att man har det på sig efter en stund. Fantastiskt effektivt för att förhindra att man pillar sig i ansiktet omedvetet.. Skulle bara ha solskydd i form av polaroidfunktion också...
Fullt i klass med alla plexiglasskydd som sitter framför varje kassa idag för att skydda personalen.
Kostar runt 60 kr + porto styck
På jobbet har vi visir helt i plast som doppas i decinfektionssprit.
Visir är enormt mycket lättare att fördra än munskydd, fr a de av klass tre som är de mest effektiva.
Jag använder dessa munskydd vid covid-19 misstanke i jobbet, de är förfärligt dyra och väldigt jobbiga att bära.