2020-05-11, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Problemet är att det hela presenteras via Samhällsnytt, som likt Friatider är ryssvänliga och Sverigefientliga institutioner i grund och botten.

Materialet har i mångas ögon ungefär samma trovärdighet som det hade haft om det presenterats via IS..

Nån som har lust att söka videon faktiska ursprung, då jag tvivlar på att Samnytt var den första att hitta den?

Hur blir man mer svenskfientlig än att medvetet sprida smitta genom att vägra skydda äldre med adekvata skydd? Hur är kritik mot detta haveri svenskfientligt?
Citera
2020-05-11, 22:47
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oaklake
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/who-fa-har-antikroppar-mot-corona-i-varlden

Fast FHM har ju lovat att vi skall ha flockimmunitet mot COVID-19 i juni. Så då måste det ju bli så, eller hur?
Citera
2020-05-11, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay79
Ja, de jag känner till är stängda. Har åkt förbi Stureplan nattetid (01-02) i taxi. Riktig spöstad, även lönehelg.

Det är kanske klokt.
Själv festar jag typ aldrig.
Däremot så tänkte jag väl gå ut en gång i sommar.
Men är väl osäkert om nattklubbar får öppna nu i sommar.
Citera
2020-05-11, 22:49
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay79
Har du börjat gå på strippklubb nu igen? Vet inte hur det är med skydd för virus där... Handsprit i entrén och närkontakt i soffan...?

Sexhandeln verkar inte ha påverkats av COVID-19. Kvinnorna har tydligen skydd mot viruset och så länge man undviker tungkyssar så kanske man klarar sig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Konstigt att se att den svenska reportern Johan Björnfot från Aftonbladet bär munskydd när han rapporterar för tidningen i Kina.
Har inte Aftonbladet och reporter Björnfot lyssnat på Corona Bob Tegnell som säger att munskydd är äckliga och sprider Covid-19 istället för att skydda mot viruset?

Risken är att han andas på sig själv eller tar på munskyddet och då smittar sig själv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Problemet är att det hela presenteras via Samhällsnytt, som likt Friatider är ryssvänliga och Sverigefientliga institutioner i grund och botten.

Materialet har i mångas ögon ungefär samma trovärdighet som det hade haft om det presenterats via IS..

Nån som har lust att söka videon faktiska ursprung, då jag tvivlar på att Samnytt var den första att hitta den?
Ja, den är ju säkert producerad av KGB i någon källarlokal i St Petersburg, det fattar man såklart. "Anita Petterson" heter egentligen Anyuta Petrovna, har jag hört.

Citera
2020-05-11, 22:50
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronkmonken
Kattuggande kanske inte är så hälsosamt?

Kattuggandet borde nog skydda mot COVID-19........
Citera
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020
Hur blir man mer svenskfientlig än att medvetet sprida smitta genom att vägra skydda äldre med adekvata skydd? Hur är kritik mot detta haveri svenskfientligt?

Det är svenskfientligt för att sanningen kommer fram. I Sverige ljuger vi och när lögnen är konsesus i samhället då blir sanningbärarna svenskfientliga.
Citera
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsgjutaren
Ni som är pålästa och erfarna, brukar förhållandevis friska medelålders människor behöva 6 veckors sjukhusvård av vanliga influensan?
Högt blodtryck eller diabetes?
Citera
2020-05-11, 22:53
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020
Covid smittar pre- och asymptomatisk men FHM vägrade ge riktlinjer om munskydd & visir även när detta efterlystes. Detta ledde till onödiga dödsfall.
Återstår bara att bevisa det tillräckligt övertygande för en dom. Eller så ville läkaren vara hävda att det var dråp utan att behöva besväras av en rättslig prövning av anklagelsen. För då kunde ju nån bli friad. Bättre bara slänga ut dråpanklagelsen i media och låta den underminera förtroendet för de anklagade utan att ge dem en chans att få sitt rykte rentvått.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale
Det är svenskfientligt för att sanningen kommer fram. I Sverige ljuger vi och när lögnen är konsesus i samhället då blir sanningbärarna svenskfientliga.

Ja sanning är ryska påverkansoperationer det har MSB och SÄPO varnat för.
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Okej - svårt att hänga med på vad alla skrivit eller inte skrivit i denna tråd minst sagt.

Min poäng är ändå den att väldigt många under 80 år dör i denna sjukdom. Vad gäller inlagda på IVA så blir i allmänhet inte 80 plusare det. De anses inte klara belastningen. Många under 50 blir också inlagda. Sedan om medel ligger på 52 eller 58 har inte jättestor betydelse för själva sakfrågan. Skiljer sig också säkert duktigt åt mellan olika regioner.

Jag skulle säkerligen kola vippen om jag fick COVID-19. Så ju längre tiden går så kan man få procenten på sin sida avseende forskning och läkarerfarenhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in