Citat:
Ursprungligen postat av
assurbanipal999
Aldrig hört nåt sånt. Sen har jag förstås inte koll på varenda land och vad som händer där.
Spontant känner jag dock mig ganska säker om att kunna säga att det inte händer nån annanstans.
Om inte i sällsynta fall.
Förklaringen är ju att i inget land har man gjort något så kontroversiellt som i Sverige.
Och där frontfiguren har just varit statsepidemiologen (därav i Sverige man vill avrätta just den personen, alltså det beror knappast på att han ser ut som en idiot).
Så det finns egentligen ingen orsak till att man i andra länder man skulle vilja döda statsepiedemiologen eller andra politiker. I alla fall just under denna pandemi.
I din värld är det alltså fullt rimligt att skjuta budbäraren? Bara för att det är AT:s ansikte du ser på tv varje dag så är det med din logik han som ska avrättas.
Du som har livlig fantasi borde väl kunna föreställa dig en situation där vi redan i mars hade stängt ner landet, jag skriver total lockdown också eftersom jag vet att det uttrycket ger dig gåshud av välbehag.
Om vi gjort det och ändå haft det antal döda vi ser idag, hade du då varit helt nöjd med regeringen och FHM:s agerande under den här krisen? Hade du suttit där bitter och besviken och hatat ändå?
Jag misstänker det.