2020-05-02, 17:20
Medlem
Kågeskolan, där en lärare dog av covid-19 och 1/4 av lärarna var smittade, öppnar på måndag redan.

Måste kännas himla skönt att komma tillbaka till jobbet nu för övriga 75%.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FrankIsBack
Nåja, det är nog det närmaste pudel du klarar av. Räcker för mig i alla fall.

Kom nu ihåg att framöver låta bli att stödja smärre varianter av Tegnells strategi, om du nu inte gillar den. Där ingår även tex Norge och Danmark och alla Europas länder.

Vilken tur! Vi har dock uppenbarligen extremt olika syn på vad ”stödja” Tegnells strategi Innebär så vi får väl se hur det där går och hur det tolkas framöver.

Lycka till med alla andra som dagligen också gör jämförelser av dödstalen i Europa/norden, jag har nog sett minst tio som hyllat Norges strategi bara idag 😎
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Självklart så är du inte intresserad av att lyssna på den superintressana radiointervjun trots att kunnigt och insatt folk får uttala sig och vassa frågor ställs av den kvinnliga journalisten.

Så fortsätt du med dina fåniga konspirationsteorier och Sverige-hat istället.

För er andra så kommer, den rätta, länken igen:

https://omni.se/a/zG201O

Om det är SRs lördagsintervju där Ci Holmgren gör ett bra jobb i att försöka få AT och SKR inse hur symptomfri smitta i kombination med avsaknad av skydd lett till massdöd bland äldre så är detta länken till SR

https://sverigesradio.se/avsnitt/1488518
Citera
2020-05-02, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Inget annat land följer Tegnell, bara så vi har det klart för oss.

Förutom att alla länder har samma målbild. Dvs att smittan sprids i samhället i rimlig takt. Varken Finland eller Norges folkhälsomyndigheter slår sig inte heller för bröstet och menar på att detta är över. Existerar immunitet hos individer som knappt får symptom så är det ju ett faktum att Sverige leder maratonloppet med den extrema smittspridning vi haft.
Detta leder dock till ett väldigt högt pris som inte går att försvara.
Senast redigerad av karlkula12 2020-05-02 kl. 17:23.
Citera
2020-05-02, 17:21
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/GGRPp9/stranden-full-av-blekningsmedel--har-dodat-allt-liv

Citat:
Spanien släppte på sina hårda restriktioner för fem dagar sedan och lät barn upp till 13 år lämna sina hem under en timme varje dag.

För att skydda barnen beslutade myndigheterna i spanska kuststaden Zahara de los Atunes att bespruta stränderna – med blekningsmedel.

Med hjälp av traktorer besprutades över en mil av kustlinjen.

...

– Jag medger att det var ett misstag, men det gjordes med en god avsikt, säger Agustín Conejo, tjänsteman i staden.

Såhär kan man ju också göra i någon sorts masspsykos
Citera
2020-05-02, 17:22
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aleksanterinkatu
Enligt en studie från Indonesien är sambandet mellan D-vitaminbrist och dödlighet i C-19 extremt starkt.

https://twitter.com/iRajatSehgal/status/1256336189138726912/photo/1
https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=3585561#.XqWfqZvYqW0.twitte r
https://www.reddit.com/r/COVID19/comments/g8zf6u/patterns_of_covid19_mortality_and_vitamin_d_an/

Hur kan någon lida av D-vitaminbrist i Indonesien? Landet ligger ju inte direkt norr om polcirkeln.

Burka??
Citera
2020-05-02, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Testonio
Gå till valfri uteservering när solen skiner så kan du själv dra dina egna slutsatser hur bra rekommendationer fungerar.

#micdrop

ALLA som blir påkomna av patrullerande polis med att inte följa rekommendationerna skall omedelbart gripas och anhållas på station, bli ordentligt förhörda och därefter sättas i häktet i väntan på rättegång och kommande påföljd. På så sätt kanske slashasarna fattar allvaret vi befinner oss i.
Citera
2020-05-02, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Hur länge tror ni gränserna till Norge och Finland kommer att vara stängda?

Är gränserna till Norge stängda? Känner säkert 10 st som pendlar in och ut till Norge för arbete inom byggbranschen. Ingen vidare bra stängning isåfall.
Citera
2020-05-02, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Hahaha, du är en idiot för då fyller han 65 år och går i pension.

Eller, han går i pension OCH fortsätter som inget hänt, men som konsult.

Är han en tokstolle, som jag anser per idag, så går jag inte säker förrän jag ligger "6 feet under"
Citera
2020-05-02, 17:25
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Inget annat land följer Tegnell, bara så vi har det klart för oss.

Alla andra länder följer Tegnell när de öppnar upp ifrån sina lockdowner.

Men jag förstår att ni högerextremister är bekymrade när inte alla gillar skit, trots att miljoner flugor gör det.
Citera
2020-05-02, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Hahaha, du är en idiot för då fyller han 65 år och går i pension.
Nostalgi.
Citera
2020-05-02, 17:26
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Förutom att alla länder har samma målbild. Dvs att smittan sprids i samhället i rimlig takt. Varken Finland eller Norges folkhälsomyndigheter slår sig inte heller för bröstet och menar på att detta är över. Existerar immunitet hos individer som knappt får symptom så är det ju ett faktum att Sverige leder maratonloppet med den extrema smittspridning vi haft.
Detta leder dock till ett väldigt högt pris som inte går att försvara.

Alla experter förstår att det här inte är någon liten tillfällig snuva, utan en smitta som kommer finnas i samhället under hela året om inte längre än så. Så det enda man kan göra är att begränsa smittan i den mån det är värt det ekonomiskt och i antal avlidna.

Jag tycker vi gjort lite fel och borde ha stängt ner mer från början för att runt idag kunna vara på just den nivån vi är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in