Citat:
Ursprungligen postat av
Africanized
-Inget av ovan vet vi med säkerhet men det är kvalificerade gissningar.
-när flockimmunitet infördes trodde man att man kunde bli immun, står liksom i namnet.
Hur överlevde världen spanska sjukan tror du, jo med isolering, karantän, lockdown och hela den biten...
Jag hade kunnat köpa FHM och hovnarren Anders Tegnells strategi om man skyddat äldre-äldre och riskgrupper.
Men det gör man ju fortfarande inte...
Allt mer tyder dessutom på att sars2 är tillverkat i lab. CIA utreder nu den saken enligt CNN.
Personligen tror jag att kineserna försökt tillverka ett vaccin mot HIV, som sedan läckt ut av misstag. Det skulle förklara varför det hölls en konferens där om effekterna av en pandemi, där även Bill Gates deltog.
Lägger vi till att viruset verkar lägga sig latent, så står hoppet till effektiva bromsmediciner. Om världen skulle hamna i det läget kan vi snacka om att världsledarna har punggrepp på oss, även om jag inte tror att det var avsikten från början.
.. Ja, det är mina spekulationer. Dock inte direkt utan underlag.
Vi vet att vi lever i vilddjurets tid, så kanske bäst att vara uppmärksam trots allt... Kanske. Inte för att det spelar någon roll i evigheten, hem ska vi ju oavsett.
Tegnell är väl en tacksam syndabock innan detta är över, tror jag.