2020-04-18, 10:50
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
I stort tycker jag att Tegnell och FHM hanterat den här krisen bra.

Jag är rätt övertygad om att när vi utvärderar detta när vaccinet är här om några år och jämför med andra länder, kommer vi se att Sverige inte är bland de sämre utan bland de bättre. Vi har en långsiktigt hållbar strategi.

De har inte hanterat allas, bara flutit med och sett det ske. De agerar korrektivt, inte proaktivt som de borde gjort. Alla fascister gillar reservationslöst och intelligenslöst FHM och Tegnell och ingen får opponera mot dem, då är man förrädare.

Det är skitkonstigt för Tegnell och compani låter oss ju få bestämma själv om vi ska sitta hemma eller gå ut. Affärer är inte stängda restauranger är öppna o.s.v. Ni fascister borde ju älska hårdare tag stängda butiker och att ingen får röra sig en meter i frihet.
Citera
2020-04-18, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Din vän vore klokare om han bojkottade kinesiska varor, det är ju därifrån denna plåga kommer..

Dom börjar så smått behandla med tuberkulos och ebola mediciner.

Fortfarande någon som tror att detta är en naturlig coronasmitta?

Indierna gick ut tidigt och sa att det finns DNA bitar från HIV i detta virus.

Min killgissning, Wuhan-laboratoriet har bio-engineered detta virus för framtida bruk.
Taskig rutiner så slapp det ut.

Med lite tur så har dom inte ännu lagt in en "kicker".

Detta säger oss en hel del om Kina och vad dom är beredda att göra.
Citera
2020-04-18, 10:52
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belf
Tror inte du förstått vad som menas med flockimmunitet

Det är du som inte fattar det!
Citera
2020-04-18, 10:53
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
-Inget av ovan vet vi med säkerhet men det är kvalificerade gissningar.
-när flockimmunitet infördes trodde man att man kunde bli immun, står liksom i namnet.

Hur överlevde världen spanska sjukan tror du, jo med isolering, karantän, lockdown och hela den biten...

Jag hade kunnat köpa FHM och hovnarren Anders Tegnells strategi om man skyddat äldre-äldre och riskgrupper.

Men det gör man ju fortfarande inte...
Allt mer tyder dessutom på att sars2 är tillverkat i lab. CIA utreder nu den saken enligt CNN.

Personligen tror jag att kineserna försökt tillverka ett vaccin mot HIV, som sedan läckt ut av misstag. Det skulle förklara varför det hölls en konferens där om effekterna av en pandemi, där även Bill Gates deltog.

Lägger vi till att viruset verkar lägga sig latent, så står hoppet till effektiva bromsmediciner. Om världen skulle hamna i det läget kan vi snacka om att världsledarna har punggrepp på oss, även om jag inte tror att det var avsikten från början.

.. Ja, det är mina spekulationer. Dock inte direkt utan underlag.

Vi vet att vi lever i vilddjurets tid, så kanske bäst att vara uppmärksam trots allt... Kanske. Inte för att det spelar någon roll i evigheten, hem ska vi ju oavsett.

Tegnell är väl en tacksam syndabock innan detta är över, tror jag.
Citera
2020-04-18, 10:53
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Dom börjar så smått behandla med tuberkulos och ebola mediciner.

Fortfarande någon som tror att detta är en naturlig coronasmitta?

Indierna gick ut tidigt och sa att det finns DNA bitar från HIV i detta virus.

Min killgissning, Wuhan-laboratoriet har bio-engineered detta virus för framtida bruk.
Taskig rutiner så slapp det ut.

Med lite tur så har dom inte ännu lagt in en "kicker".

Detta säger oss en hel del om Kina och vad dom är beredda att göra.

Håller helt med de måste bevakas stenhårt vi kan inte lita på Kina.
Citera
2020-04-18, 10:55
Medlem
Corona-Ezpecials avatar
Flockimmunitet (engelska: herd immunity) är en sorts indirekt skydd mot smittsamma sjukdomar som uppstår när en stor andel av populationen har blivit immun mot en sjukdom och därigenom skyddar även icke-immuna individer. I en population, där en stor andel av individerna är immuna, är det troligare att spridningen hindras, därför att spridningen stoppas när smittan når en immun individ.[1] Ju större den immuna andelen är, desto mindre risk att icke-immuna individer kommer i kontakt med en smittad.

En enskild person kan bli immun genom att återhämta sig från ett naturligt insjuknande eller genom artificiella metoder, till exempel vaccination. En del individer kan inte bli immuna, av medicinska skäl, och för denna grupp är flockimmuniteten ett viktigt skydd. När väl en viss tröskelnivå har nåtts, kan flockimmuniteten bidra till att smittan gradvis utrotas från populationen. Om detta sker globalt, kan det resultera i att antalet smittade går ner till noll, alltså att sjukdomen är utrotad. Denna metod användes för att utrota smittkoppor – det sista kända fallet diagnostiserades 1977 – och för lokal utrotning av flera sjukdomar. Flockimmunitet är endast applicerbart på smittsamma sjukdomar, alltså sådana som kan överföras från en individ till en annan.[2]

KÄLLA.WIKIPEDIA.(Se länk)
https://sv.wikipedia.org/wiki/Flockimmunitet
Citera
2020-04-18, 10:56
Medlem
Kvantskallens avatar
Ingen direkt nyhet om man följt tråden men jag postar ändå.

Varningen: Antikroppar behöver inte betyda immunitet mot corona

https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/varningen-antikroppar-behover-inte-betyda-immunitet-mot-corona/
Citera
2020-04-18, 10:56
Bannlyst
Citat:
vi får se, Norden har som sagt ett hundratal döda per land, Danmark några fler.

Sverige har 1500 snart och det skall dubblas ett par gånger till innan det klingar av.

Var går smärtgränsen, 5000, 10 000, 15 000?

Jag tror personligen att när vi når 5000 döda så kommer folk börja vakna då vi börjar gå mot Top-5 i världen isåfall.

Resten av världen har ju fått stopp på sina utbrott genom lockdown

Problemet med lockdown som jag ser det, är att man sätter ett plåster på en varböld som inte blir bättre av att stängas in. För eller senare behöver den behandlas så att den försvinner. Det blir svårare att göra när ens strategi dessutom försämrar de ekonomiska förutsättningarna att hantera den.

När man som Sverige idag planar ut kurvan så att inte fler blir sjuka än man kan hantera i sjukvården, så växer den procentuella folkimmuniteten i högre grad än i länder med lockdown. Det är inte rimligt att vänta med immunitet tills vaccinet är folket tillhanda om minst 2-3 år. En sådan strategi har alldeles för många biverkningar, både ekonomiska och mänskliga.
Citera
2020-04-18, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Även tåg , för det händer att folk hoppar framför tåg för att ta livet av sig.

Alla broar måste rivas, för folk hoppar från broar.

Alkohol måste bannlysas for folk dricker ihjäl sig.

Knivar får inte finnas, tänk på alla som knivhuggs till döds vi skulle kunna rädda.

Rep får inte finnas, folk kan ju hänga sig.

Alla sjöar måste tömmas så att folk inte kan dränka sig.

Vi måste göra allt som står i vår makt för att rädda liv. Annars begår vi folkmord.

Vi kan även lägga till den värsta som kommer drabba på sikt, överbefolkningen som kommer leda till massdöd och kärnvapenkrig. Förbjud så att totala födseltal aldrig övergår dödstalen. Corona kommer tyvärr inte hjälpa oss där.
Citera
2020-04-18, 10:57
Medlem
56ks avatar
När väl pesten v2.0 kommer så kommer vi att märka det ganska fort fast ni foliehattar tror väl att världens regeringar lyckas dölja att 2/3 delar av världens befolkning har dött.

Fördelen med pesten v2.0 är att vi kommer slippa allt gnäll från foliehattar och hypokondriker för att de är med största sannolikhet redan döda.
Citera
2020-04-18, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSomebody
Om den här regeringen hade styrt Titanic:
* Isberget berör inte oss
* vi tror inte isberget ligger i våran kurs
* vi stänger restaurangen, använd takeaway
* ingen orsak till panik, vi stänger dansgolvet
* köp inte alkohol
* vi krockar med isberget, gå till era hytter
* vi är väl förberedda för krissituationer
* flytvästarna är slut, vi jobbar på att få fram fler
* vi tar inte emot fler passagerare för närvarande
* skadorna blev mindre än förväntat, vi öppnar dansgolvet
* enligt undersökningar är det bara fören som sjunker, det ser bra ut i aktern
* vi har beställt fler livbåtar

Och orkestern spelar varje dag kl. 14.00
Citera
2020-04-18, 11:01
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorTengele
Den här tråden är fullständigt nedlusad av politiska aktivister. Destuktiva människor som är så arga på samhället att de vill dra med oss alla till deras svarta hål. Vi som samhälle säger nej tack. Det är bra

Vi har gjort ett fantastiskt arbete så långt med att hålla jämna steg med den osynliga fienden

Otroligt hur alla S-fascister har lyckats kraftsamla i tråden men det kan ju vara inslaget av miljömuppar och vänsterpartister, liberaler och centerpartister alla gör gemensam sak nu. Tål ingen kritik tål inte andras åsikter och underkänner alla andra virusforskare utom FHM folket och partierna står i bakgrunden.

Sverige är en demokrati och så har vi så många odemokratiskt tänkande individer.
Senast redigerad av Gefundenes F 2020-04-18 kl. 11:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in