2020-04-16, 21:25
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Kanada rapporterar idag ett dödsrekord på 181 själar enligt Worldometers. Lite förvånande.

Onatario och Montreal är hårdast drabbat i Kanada. Jag förmodar närheten till NY spelar roll. Annars är det svårt att tänka sig att Kanada kommer bli hårt drabbat. Det är extremt glesbefolkat. Visst, Toronto och Montreal är inga småstäder men heller inget NYC.

Torontos storstadsområde har nästan 6 miljoner invånare, så...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stukas
Källa på det.

There isn’t. Holland reports 3% infection rate in total — people here somehow think Stockholm has 30% infected. Retardation.
Citera
Medlem
kyrkstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Kanada rapporterar idag ett dödsrekord på 181 själar enligt Worldometers. Lite förvånande.

Onatario och Montreal är hårdast drabbat i Kanada. Jag förmodar närheten till NY spelar roll. Annars är det svårt att tänka sig att Kanada kommer bli hårt drabbat. Det är extremt glesbefolkat. Visst, Toronto och Montreal är inga småstäder men heller inget NYC.
Kanada är landet som fötvånat mest. Man har ju stor kinesisk befolkning men haft väldigt lite smitta i jämförelse.
Citera
2020-04-16, 21:26
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
https://experience.arcgis.com/experience/09f821667ce64bf7be6f9f87457ed9aa
https://adamaltmejd.se/covid/

Med det sagt är det naturligvis inte bara 10st som dött idag. Hur många det är har varken du, jag eller Björn en aning om.

Har jag förstått det rätt att du på allvar hävdar att det bara dog 10 stycken i Stockholm idag?

Länkarna du hänvisar till är helt obegripliga för varje vanlig människa att tolka och stapeln du hänvisar till i din cirkelbevisgöring verkar inte äns vara färdig redovisad.
Citera
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stukas
Källa på det.
Det är väl allmänt känt att spridningen minskar när immuniteten ökar.
Citera
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
*Syster, men det är ok hehe

Ja vad lustigt att du säger det, har tänkt exakt samma tanke! Vad är det för feghet? Varför vill man inte kämpa mot Coronan här? Är det så nedärvt alltså? Låter iofs rimligt med tanke på att Norge ändå försökte sig på ngt slags tappert försvar även under ww2... Mot alla odds.
Vill inte riktigt dra paralleller till andra världskriget, för Sveriges flathet där gillar jag inte. Men när det kommer till detta tycker jag man gör rätt. Man har gjort ett strategiskt riktigt val, iaf så som all data ser ut just nu, och strategier grundade på fakta är ju det som vinner krig. Man kan ta och förlora en strid men det är ändå det långsiktiga målet att vinna kriget som är det viktiga
Och jag är ganska övertygad om att när det här kriget är över om ett eller två, tre år så kommer Sverige ligga ganska högt upp på listan när det gäller hur bra man klarar av att hantera Corona sett i dödstal och samhällsekonomi
Citera
2020-04-16, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joohnn
På riktig!!! En källa att man är immun faktist finns.....

På vilket sätt bidrar en död person till flock immuniteten?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bunsofsteel
Dödstalen ligger inte på 60-90.

Av dom som springer omkring smittade nu kommer ett gäng kola om tre veckor.

Du vet allt det här. Är det inte tröttsamt att sitta som ett miffo och trolla hela dagarna?

Nej, dom ligger runt 80 per dag nu, om man tar hänsyn till eftersläpningen. Antal nya smittade i Stockholm stiger heller sen ungefär den 3 apr samtidigt som vi testar fler.

Även du måste förstå att det inte kommer leda till någon ökning av dödstakten i Stockholm.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Torontos storstadsområde har nästan 6 miljoner invånare, så...

Och städer som Vancouver, Calgary, Edmonton är alla över 1 miljon.
Så Kanada är gigantiskt till ytan med de flesta bor i de stora städerna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
ja, jag såg de..det är för dj--ligt!
Jävla va dryg hon va 9.02 in i klippet.
Citera
2020-04-16, 21:28
Medlem
"– Även om det inte finns vetenskapliga fakta än är det helt uppenbart att personer med övervikt tillhör en riskgrupp. Exakt var gränsen går är det ingen som vet, men jag drar lite godtyckligt gränsen på ett BMI över 40, även om det givetvis kan vara lägre, säger han."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/GGLA3m/lakare-om-overvikt-och-coronaviruset-absolut-en-riskfaktor
Citera
2020-04-16, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Det är väl allmänt känt att spridningen minskar när immuniteten ökar.

Flockimunitet 15-20% Inte ens din idol Mengele tror det 😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in