2020-04-16, 21:28
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
Förutsätter att varje smittad blir immun.
Senare forskningen tyder på att så kanske inte är fallet då en stor del av de tillfrisknade verkar sakna antikroppar, vilket skulle göra de mottaglig för en ny runda.

Sen kan man fundera på de permanenta skador som påvisats kommer ha för effekt när en så stor del av befolkningen blir utsatta för det.

Jag förstår varför britterna bytte linje, det är inte försvarbart exponera så många mot nått som kan svältas ut tills vaccin dyker upp.

Ja, och de 82 procenten är bara en brytpunkt, smittan fortsätter avklingande. Har då immuniteten redan börjat försvinna i någon grupp så stiger åter R-värdet. När R åter blir större än 1 börjar nästa våg. De som kämpade hårt med första vågen är försvagade, de kan mycket väl dö snabbt i andra vågen.

Den enda taktiken är att bromsa smittspridningen maximalt så att forskningen hinner ikapp, dvs om man vill rädda så många liv som möjligt.
Citera
2020-04-16, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rbtswllwin
Man kan nog inte vara helt transparent nej.. Jobbiga beslut behöver fattas och vissa saker vet man helt enkelt för lite om. Jag vet faktiskt inte hur transparenta olika nationer kommer vara när antikroppstesterna börjar rulla in. Holland släppte ju en första prognos på 3% smittade men om jag tolkade det rätt så skulle de enbart rapportera till deras myndighet framöver.

Antar att viss data är konfidentiell pga säkerhetspolitik, men är ej insatt i sånt.

Alldeles riktigt. En del här verkar inte förstå skillnaden dock. Mellan att ljuga och att inte vara 100% transparent.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Helt vansinnigt. Tur att du inte beslutar om sånt

Stödet för regeringenr starkare än någonsin visar enkäter

Det spelar ingen roll vad en ledare gör vid en kris - stödet ökar oavsett. Det sitter i vårt DNA.
Citera
Medlem
Windchesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Har jag förstått det rätt att du på allvar hävdar att det bara dog 10 stycken i Stockholm idag?

Länkarna du hänvisar till är helt obegripliga för varje vanlig människa att tolka och stapeln du hänvisar till i din cirkelbevisgöring verkar inte äns vara färdig redovisad.

Ingen vet hur många som dog i stockholm idag. Däremot hur många som är inrapporterade hittills idag finns det statistik på. Men den totala siffran får man tidigaste om 3-4 dagar.

Den som påstår sig vet hur många som dött av covid-19 idag är antingen dålig på att förstå något som förklarats 100ggr eller rent av någon som vill vilseleda.
Citera
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Han har inte hört talas om Mark Levengood...
Hur fan visste du vad killen hette
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
There isn’t. Holland reports 3% infection rate in total — people here somehow think Stockholm has 30% infected. Retardation.

Precis, tiden är ur led.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020
Men är det lönsamt med syrgas?

Ja, iaf enligt min anhörige så gör det det.

Och enligt en del uppgifter kan de t.o.m. ev. även räddas, med syrgas. Finns ett par artiklar som berättar om det. Ett "fall", och även en äldrevårdsprofessor som talar om att de äldre många gånger kan klara sig med "vanlig vård" på sjukhus, t.e.x. dropp och syrgas.

Detta stämmer väl in med vad min anhörige vittnar om, att man kan rädda äldre i många fall, om de får vård på sjukhus istället för att lämnas på äldreboendena. . Min anhörige är otroligt ledsen och förkrossad över hur det får gå till i samhället nu, personen tycker att det strider mot etiken man lär sig som vårdpersonal.

https://www.expressen.se/nyheter/har-skalar-walter-99-ar-frisk-fran-corona/

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/pLel0E/seniorprofessor-manga-kommer-att-do-i-onodan
Citera
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argeneau
Smittan avtar inte. Det är ökningen av antal smittade som avtar. Vi är inte nära flockimmunitet över huvud taget.

Tegnell sa att vi troligen når flockimmunitet före ett vaccin. Ett välregisserat uttalande då flocken tror att det är något bra.

Vaccin kommer dröja flera år. Man vet inte ens om man är immun så länge.
Att smittan inte avtar är ju ganska självklart. Det är ju lika självklart som att säga att antalet totala döda inte minskar.
De som.är smittade är ju smittade och de som är döda är döda. Allt man pratar om är ju takten på smittad och döda
Citera
Medlem
Konfucius2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Helt vansinnigt. Tur att du inte beslutar om sånt

Stödet för regeringenr starkare än någonsin visar enkäter

Tvärtom, vansinnigt är det nu med den extrema flathet som regeringen och FHM uppvisar! Sen är det än mer vansinnigt att se hur pass indoktrinerade medborgarna är i detta land. Sverige ses som Fårskallarnas land ute i Europa ...
Citera
2020-04-16, 21:30
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Har jag förstått det rätt att du på allvar hävdar att det bara dog 10 stycken i Stockholm idag?

Länkarna du hänvisar till är helt obegripliga för varje vanlig människa att tolka och stapeln du hänvisar till i din cirkelbevisgöring verkar inte äns vara färdig redovisad.

Av de dödstal som rapporterades idag avsåg 10 dagens datum (hela riket), resten var bakåt i tiden.

Det har naturligtvis dött fler än 10 idag men de har inte rapporterats. Märk att bryttiden är kl 11:30 så antalet döda som tillhör samma dag som rapporten lämnas kommer alltid att vara lågt.
Senast redigerad av Beaver14 2020-04-16 kl. 21:32.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Sverige är på elfte plats i döda per capita.

Jag visste att det skulle komma en besserwisser som räknar in Andorra, San Marino och St Marteen.
Alla mindre än min hemkommun.
Citera
Medlem
Krakems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Det är i så fall fakta som Tegnell har att förhålla sig till när han ger rekommendationer om testning, skyddsutrustning, skolstängningar osv. Vad har vi för nytta av en statsepidemiolog som sitter och gör handlingsplaner utifrån en dröm om att äldrevården är optimal, om den inte är det?

Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Vill inte riktigt dra paralleller till andra världskriget, för Sveriges flathet där gillar jag inte. Men när det kommer till detta tycker jag man gör rätt. Man har gjort ett strategiskt riktigt val, iaf så som all data ser ut just nu, och strategier grundade på fakta är ju det som vinner krig. Man kan ta och förlora en strid men det är ändå det långsiktiga målet att vinna kriget som är det viktiga
Och jag är ganska övertygad om att när det här kriget är över om ett eller två, tre år så kommer Sverige ligga ganska högt upp på listan när det gäller hur bra man klarar av att hantera Corona sett i dödstal och samhällsekonomi

Herrejävlar. Är ni Tegnell kuksugare verkligen så här korkade?

Arma land
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in