2020-01-22, 17:37
Medlem
Bakaxels avatar
Om skiten träffar fläkten även här och det börjar sprida sig rekommenderar jag alla att börja dricka grönt te.

I. Watanabe, S. Kuriyama, M. Kakizaki, T. Sone, K. Ohmori-Matsuda, N. Nakaya, A. Hozawa, and I. Tsuji. Green tea and death from pneumonia in Japan: the Ohsaki cohort study. Am. J. Clin. Nutr., 90(3):672-679, 2009.

http://www.ajcn.org/content/90/3/672.long

Enligt denna studie halveras risken att dö från lunginflammation om man dricker tre koppar grönt te om dagen. Halverar!

Rekommenderar även att äta vitlök i all mat då anledningen att man får lökig andedräkt är för att antivirala ämnen i vitlök tas upp i blodet och utsöndras genom lungorna och är därmed otroligt effektivt mot lunginfektioner. Detta får någon annan leta fram studien på, för jag tycker det är drygt nog att skriva på telefonen.
Citera
2020-01-22, 17:37
Medlem
Fillejubbs avatar
Nu brukar inte jag vara konspiratoriskt lagd, men idag släpptes ett nytt avsnitt av P3 Dystopia som målar upp ett katastrofläge att en Pandemi sprids, och har sin start i Kina. I avsnittet får de som talar i avsnittet bryta in och säga något i stil med att ”idag den 22 januari har våra farhågor redan inträffat, ett virus sprids från kina...”. Notera att jag inte citerade korrekt. Klart man blir orolig när ett virusutbrott startar precis innan kinesiska nyåret och att det redan spridits till andra länder... Borde nog jobba hemifrån några dagar tills man vet mer ))
Citera
2020-01-22, 17:45
Medlem
TheAlmightyFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KLR
Förresten, forskning har visat att SARS överlever i upp till 3 veckor i nollgradig miljö, perfekt nu i vintertider med dörrhandtag etc utomhus

Det tar rent Klorin mer än 5min att få kål på viruset.

Om det är liknande på denna så är vi körda
Citera
2020-01-22, 18:16
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bakaxel
Om skiten träffar fläkten även här och det börjar sprida sig rekommenderar jag alla att börja dricka grönt te.

I. Watanabe, S. Kuriyama, M. Kakizaki, T. Sone, K. Ohmori-Matsuda, N. Nakaya, A. Hozawa, and I. Tsuji. Green tea and death from pneumonia in Japan: the Ohsaki cohort study. Am. J. Clin. Nutr., 90(3):672-679, 2009.

http://www.ajcn.org/content/90/3/672.long

Enligt denna studie halveras risken att dö från lunginflammation om man dricker tre koppar grönt te om dagen. Halverar!

Rekommenderar även att äta vitlök i all mat då anledningen att man får lökig andedräkt är för att antivirala ämnen i vitlök tas upp i blodet och utsöndras genom lungorna och är därmed otroligt effektivt mot lunginfektioner. Detta får någon annan leta fram studien på, för jag tycker det är drygt nog att skriva på telefonen.

Du tänker inte på att te härstammar från Kina och att majoriteten där dricker te och de drabbas..
Citera
2020-01-22, 18:16
Medlem
Newfields avatar
Arbetar på ett företag i mellansverige där vi har ett hundratal tillfälligt inhyrda kineser som åkt hem för att fira nyåret. Dessa kommer tillbaka om en vecka eller två igen. Känns sisådär...
Citera
2020-01-22, 18:20
Medlem
Jango-fetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Virus muterar tills de blir så effektiva att de nästan dödar sig själva - genom att "värdarna" dör innan virusen har hunnit föröka sig och sprida sig till nästa värd. Så det optimala (ur virusens synvinkel) är, att de inte slår ut alla människor, och inte dödar för fort... utan lägger sig strax under den punkten.

Usch, det här är läskigt!

Varför vill viruset döda människor? Är det inte bättre att leva i en värd ett tag. Eller vad är virusets syfte?

Det kanske bara är naturen som reglerar överbefolkning
Citera
2020-01-22, 18:26
Medlem
Bakaxels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Du tänker inte på att te härstammar från Kina och att majoriteten där dricker te och de drabbas..
Jodå, din lille lustigkurre. Om de druckit brännvin istället kanske antalet döda nu vore 45 istället? Jag säger bara att grönt te och vitlök är riktigt bra grejer mot lunginflammation, om en vill öka sina chanser att överleva. Men det kanske du inte vill?
Citera
2020-01-22, 18:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
17 döda samtidigt som antalet smittade stiger snabbt.

WHO:s krismöte pågår, men i Kina har myndigheterna redan deklarerat att en hälsokris råder.

Vill fan se data på vilka det är som dött och hur stor andel och vilka det är av de smittade som kräver sjukhusvård. Att några av de första som avled var gamla och sjuka vet vi, men det är inte alls säkert att så är fallet nu när allt fler insjuknar.

En sak är i varje fall helt klar. Smittspridning i den här takten var SARS aldrig i närheten av. Det tycks som om viruset sprider sig som influensa trots att det inte handlar om ett influensavirus.

https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/5e285fa1f7cd940011084d8a

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/sjutton-doda-i-coronavirus-i-kina-who-i-krismote

https://www.bbc.com/news/world-asia-china-51202000

Vem fan har någonsin varit rädd för SARS, seriöst?!

Typ 700 döda av miljarder människor där det förekom, efter alla dessa år av skräckpropaganda. Man har dessutom över 90% chans att överleva om man får det.

Det är ju större chans att dö av en kokosnöt i huvudet.

Detta virus kommer garanterat bli lika lite att oroa sig över.
Citera
2020-01-22, 18:31
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bakaxel
Jodå, din lille lustigkurre. Om de druckit brännvin istället kanske antalet döda nu vore 45 istället? Jag säger bara att grönt te och vitlök är riktigt bra grejer mot lunginflammation, om en vill öka sina chanser att överleva. Men det kanske du inte vill?

Jag är ju inte 80 år så risken att jag dör av lunginflammation är nog relativt liten. Men vitlök äter jag och sprit drycker jag men om valet står mellan att dö eller dricka grönt te så tror jag nog att döden är mer lockande. Har inte druckit piss men jag misstänker att smaken är densamma som grönt te
Citera
2020-01-22, 18:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Ja kan tänka mig att det når sverige till våren..bäst gardera sig med munskydd redan nu::

"Men munskydden ger inte tillräckligt skydd och kan till och med öka risken för smitta."

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/forsaljning-av-munskydd-okar-ger-inget-skydd-mot-virussmitta
Citera
2020-01-22, 18:42
Medlem
Bakaxels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Vem fan har någonsin varit rädd för SARS, seriöst?!

Typ 700 döda av miljarder människor där det förekom, efter alla dessa år av skräckpropaganda. Man har dessutom över 90% chans att överleva om man får det.

Det är ju större chans att dö av en kokosnöt i huvudet.

Detta virus kommer garanterat bli lika lite att oroa sig över.
Du begriper väl att denna dramaturgi och uppståndelse är regisserad av juden , för att få ännu ett kort att spela ut i målet mot världsdominans medelst exempelvis klimatalarmism och flygskam. Det begriper väl varenda klipsk Flashbackare vid det här laget? Framför allt ångar svensk massmedia på om detta för att förflytta fokus från det faktum att de rödgröna vann i omröstningen om kärnkraften.

Kom ihåg var du läste det först.
Citera
2020-01-22, 18:45
Medlem
ettanollans avatar
Känns så där med en katastrofal vårdkris här i Sverige där ingenting fungerar också lite dödligt virus på det!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in