2020-04-09, 20:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Nordkorea har 0 fall.
Den som ändå vore nordkorean..
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Åh, jag önskar att vi svenskar bodde i Nya Guinea!
Ja precis. Att emigrera till Finland som en del här pratar om hjälper ju inte.

Det är Afrika som gäller om man vill komma till länder som kan det här med att stoppa smittspridning.
Citera
Avslutad
Boris Johnson har fått lämna IVA!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milosebic
Är du ett troll eller idiot?

Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Som 99,99% i denna tråd är hen sannolikt idiot.
Ja det är väl tyvärr så. Trist att man ens försöker...
Citera
2020-04-09, 20:52
Medlem
Haloumis avatar
Joakim var på fest. Han smittade 18 av 20 testade. Alltså en person, som smittar 18 personer på en fest.

Antingen var det en jävla intressant fest, eller så är viruset extremt, extremt smittsamt.

https://www.expressen.se/kvallsposten/joakim-frisk-fran-corona-nu-granskas-hans-blod/
Citera
2020-04-09, 20:53
Medlem
Kvantskallens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Jag tror det är många här inne som kommer bli förbluffade när dom testas och svaret kommer, att dom har antikroppar mot viruset och varit smittade tidigare.

Den reaktionen skulle jag vara villig att betala för.

Vi får hoppas att du har rätt. Jag är dock skeptisk till att det skulle förhålla sig så.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Vissa äldre kanske inte vill tillbringa sista tiden i deras liv isolerade hemma. De kanske har genomskådat svenskarnas plötsliga omsorg om äldre. Jag klandrar dem inte, hyckleri är aldrig trevligt.

Men om du isolerar dig så lär du ju inte dö.
Och om vi nu kör taktiken att smitta ner hela landet ganska snabbt så går det ju snabbare att få gå ut igen.
Citera
Medlem
Biobot Analytics, which is a lab associated with the Massachusetts Institute of Technology, published research this week that an analysis of sewage from a treatment facility in “a large metropolitan area in the state of Massachusetts” suggested that many more people potentially have the highly contagious disease than tests have confirmed.

Only 6% of coronavirus cases actually being detected, claims chilling study in Germany.
Källa: Flutrackers.com

English study warns a THIRD of recovered patients have barely-detectable levels of the proteins in their blood. (Daily Mail)

Nearly third of patients have very low levels of antibodies, Chinese study found
Antibodies not detected at all in 10 people, raising fears they could be reinfected
Explains why UK Government repeatedly delayed rolling them out to the public

Ger lite hopp om att dödligheten är lägre än man trott. Eller...att många inte skapar antikroppar, alltså ingen immunitet.
Så Tengells låga siffror i "smitttest" kanske är otroligt mycket högre
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Du har ju helt rätt i det. Men om man säger att Sverige har ”100 döda per dag” så drar man för stora växlar på två enskilda dagar. Lite slött kanske att då inflika att dessa ≈100 faktiskt till stor del dog tidigare i veckan, men det är en invändning som många normalbegåvade kan förstå.

Att ge sig på att förklara varför det är slarvigt att påstå ”100 döda per dag” om vi på två dagar haft 100+100 döda är pedagogiskt svårare.

Som någon noterade

10
20
30
40
=100
hm ser inte bra ut, vi byter det mot

25
25
25
25
=100
Citera
2020-04-09, 20:54
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Det hänvisar till hela provinsen, lombardiet där bergamo ligger. Där bor det ungefär lika många som i Sverige, ca 10m.

Eller skulle det dött över 5k pers i lilla bergamo byn? Och 5k i resten av hela Italien? Nej precis.

Nej,
det hänvisar till provinsen Bergamo med 1 miljon invånare som ligger i regionen Lombardiet med 10 miljoner invånare.

Det här är enkla grejer. Jag vet inte vad det är du inte förstår.

EDIT: PS! Staden Bergamo har 120 000 invånare vilket inte precis är by med svenska mätmetoder utan skulle varit en av Sveriges folkrikaste kommuner...
Senast redigerad av von Hindenburg 2020-04-09 kl. 20:57.
Citera
2020-04-09, 20:55
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ittepa
Detta var hur många som är smittade JUST NU. Inte hur många som har haft smittan.

Framför att så finns det en kanske 10 gånger större andel tidigare smittade, varav många med ytterst lindriga eller inga symptom. 25 % immuniserade i Stockholms regionen är ingen vidklyftig gissning.
Citera
2020-04-09, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Kurvan tyder på det, ja. Samtidigt har vi vittnesmål om att det fortfarande finns plats, trots allt.
Det är därför jag undrar om någon kan ge en glädjande förklaring.

Men lie, women lie, children lie, numbers don’t. Doctors have already reached out to the media to confirm triage is taking place. The elderly are given palliative care instead of swamping hospitals and ICU’s. Those in hospitals are being denied intensive care alongside others.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in