Citat:
Ursprungligen postat av
teren
Kan nån ge mig lite goda nyheter? Behöver det!
Ärligt talat så fattar inte jag varför precis allting dröjer. FHM har sagt nu i över två veckor att test för antikroppar (se om man är immun) håller på att genomföras och att de ska presentera något inom kort. Det har fortfarande inte hänt.
Mediciner för att behandla covid-19 är minst en månad, förmodligen flera månader bort enligt nån forskare på KI. Vi kommer hinna peaka innan dess så flera hinner dö innan medicinen är på plats.
Det pratas om att testa 100.000 svenskar, ÅTER IGEN, om några veckor.
Varför är vi precis hela tiden sena på bollen? Allting är ju ”några veckor bort”, vecka efter vecka säger de samma sak.
Vill du ha goda nyheter har du kommit fel.
Enligt Flashback finns ingen flock-immunitet. IVA-platserna är dessutom slut så alla som nu insjuknar dör. Är du lyckligt lottad får du milda symptom dvs du ligger hemma i kraftig lunginflammation och kan inte andas men överlever med kraftiga lungskador. Eftersom ingen immunitet finns dör du när du smittas nästa gång. Försök hålla ut tills ett vaccin kommer om 12 år, dvs köp ärtsoppa så du klarar dig. Skulle förrådet tryta så glöm inte rymddräkt när du går till Ica för att fylla på.
Själv tänker jag så att det är ett jävla helvete med Corona. Jag kommer säkert få det men influensa har jag haft förr. Många gamla kommer dö men innan mina föräldrar ligger allvarligt sjuka sörjer jag inte ihjäl mig, jag är psykopat.
Ett halvår låter länge men så jävla länge är det inte om du tänker på bad du gjorde för ett halvår sen. Lev ditt liv, håll avstånd så försvinner skiten förr eller senare.
Eller så kan du sitta här och skrika att Tegnell är en mördare så kanske det försvinner ännu snabbare.