2020-04-06, 18:05
Medlem
And still the number of bodies continues to increase. The freezers at OCME facilities in Manhattan and Brooklyn will soon be full. And then what? 8/

Soon we'll start “temporary interment”. This likely will be done by using a NYC park for burials (yes you read that right). Trenches will be dug for 10 caskets in a line.

It will be done in a dignified, orderly--and temporary--manner. But it will be tough for NYers to take. 9/
(Demokratiske politikern Mark Levine på Twitter)

Bårhusen i New York börjar bli överfulla – och snart kan man behöva gräva ner döda i stadens parker.

Det uppger den lokale demokratiske politikern Mark Levine på Twitter.

"Gravar kommer att grävas med plats för tio kistor i rad. Åtgärden kommer att vara värdig, ordnad och tillfälllig. Men det kommer att bli svårt för New York-borna att ta", skriver han.

Delstaten New York har hittills haft 123 000 bekräftade fall och över 4 000 dödsoffer.(Aftonbladet)
Citera
2020-04-06, 18:06
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Det kom ett brev från en pedagog på en förskola

Jag vill gärna berätta min syn på detta med skolan och förskolan under denna corona-tid.
Jag har 4 barn i åldrarna från 6 år upp till 16 år. ... ... Jag vaknar på morgonen, väcker barnen och gör oss redo för skolan, för jag måste lämna de där, de har skolplikt.
...
Japp, jag var tvungen att öppna och stänga, hann heller inte ta mer än 10 min rast, för två kollegor är sjuka, den ena ligger inlagd på sjukhuset och kämpar med bekräftad smitta av Covid-19.
...
Vart är vår stöttepelare? Vart är våra tydliga direktiv? Direktiv som är genomförbara! Vi kan inte hålla avstånd, vi hinner inte sätta upp barnens armveck framför ansiktet när de hostar, vi måste finnas nära, vi kan inte sprida ut barnen pga personalbrist. Vi måste vara där barnen är.
...
Hälsningar från en som arbetar på en förskola

- Elever i årskurs 4 - 9 borde ha skickats hem för länge sedan. Dessa elever klarar att vara hemma ensamma. Lärare i årskurs 4 - 9, kan omplaceras för att avlösa sjuka lärare i årskurs 1 - 3. Det bör även bli personal över som kan hjälpa till med dom ännu yngre barnen på dagis.

Ifall detta inte är tillräckligt, så skickar man hem barn i årskurs 1 - 3, med undantag för barn vars föräldrar har samhällskritiska yrken. Så har Danmark gjort. Det borde ha fungerat även i Sverige.

Det är löjligt att Sverige upprätthåller närvaroplikten för elever ända upp till årskurs 9. Samhällets ledare hänvisar till att barnens föräldrar annars behöver stanna hemma tillsammans med barnen. Elever i årskurs 9 behöver inte konstant tillsyn under dagarna. Ifall en elev i årskurs 9 inte kan vara hemma ensam, så har föräldrarna misslyckats grovt under barnets uppväxt.
Citera
2020-04-06, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Worst case.

Folkhälsomyndigheten: “Över tiotusen vårdplatser kan behövas”
Publicerad idag 16:55

Om pandemin i Sverige blir som i Italien så kommer sjukvården att behöva nästan tre gånger så många vårdplatser för coronasjuka som man hittills har räknat med. Det visar en ny prognos från Folkhälsomyndigheten.
– Vi får hoppas att det inte blir så illa i hela Sverige, säger analyschef Lisa Brouwers.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/folkhalsomyndighetens-nya-prognos-fler-vardplatser-kan-att-behovas
Hvorfor gjør ikke Sverige mer for å bremse smittespredningen?
Citera
2020-04-06, 18:07
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Jo, det tycker jag. Just därför är inte en karantän av hela Sverige svaret på problemet. Om nu FHM har så jävla fel, borde väl bårhusen vara fulla även i Skåne!
Kolla själv på kurvorna och siffrorna för Skåne. den 15 mars hade Stockholm ca 350 fall och Skåne 200.
Sen har det brakat åt helvete i huvudstaden, men inte i skåneland.

https://c19.se/Sweden/Skåne
Melodifestivalen den 7 april?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Kan nån ge mig lite goda nyheter? Behöver det!

Ärligt talat så fattar inte jag varför precis allting dröjer. FHM har sagt nu i över två veckor att test för antikroppar (se om man är immun) håller på att genomföras och att de ska presentera något inom kort. Det har fortfarande inte hänt.

Mediciner för att behandla covid-19 är minst en månad, förmodligen flera månader bort enligt nån forskare på KI. Vi kommer hinna peaka innan dess så flera hinner dö innan medicinen är på plats.

Det pratas om att testa 100.000 svenskar, ÅTER IGEN, om några veckor.

Varför är vi precis hela tiden sena på bollen? Allting är ju ”några veckor bort”, vecka efter vecka säger de samma sak.

Vill du ha goda nyheter har du kommit fel.

Enligt Flashback finns ingen flock-immunitet. IVA-platserna är dessutom slut så alla som nu insjuknar dör. Är du lyckligt lottad får du milda symptom dvs du ligger hemma i kraftig lunginflammation och kan inte andas men överlever med kraftiga lungskador. Eftersom ingen immunitet finns dör du när du smittas nästa gång. Försök hålla ut tills ett vaccin kommer om 12 år, dvs köp ärtsoppa så du klarar dig. Skulle förrådet tryta så glöm inte rymddräkt när du går till Ica för att fylla på.

Själv tänker jag så att det är ett jävla helvete med Corona. Jag kommer säkert få det men influensa har jag haft förr. Många gamla kommer dö men innan mina föräldrar ligger allvarligt sjuka sörjer jag inte ihjäl mig, jag är psykopat.

Ett halvår låter länge men så jävla länge är det inte om du tänker på bad du gjorde för ett halvår sen. Lev ditt liv, håll avstånd så försvinner skiten förr eller senare.

Eller så kan du sitta här och skrika att Tegnell är en mördare så kanske det försvinner ännu snabbare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stanislaus
Det kan vara olika personer som kritiserar olika saker. Jag kritiserar Löfvéns påhittade nödsituation. Jag kritiserade också Danmarks skolnedstängningar.

Hela världen har gått i karantän, jag betvivlar det är pga av vår svetsare.
Citera
2020-04-06, 18:08
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Är den där berömda ”eftersläpningen” från helgen nu medräknad i de 477 döda?

Iaf var det jävligt många olyckskorpar som hade fel med sina gissningar i går.

Ännu en ”bra” dag säger jag! Och sol är det också.
Nja, 506 döda är det väl nu. Eftersläpningarna kan vara så gamla som en vecka, så det tar väl minst en vecka till innan vi vet säkert.
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Jag tror inte heller han ligger i respirator men det är inget bevis på att han inte gör det att hans twitter skickar ut inlägg. Precis som Trump sitter han högst troligt inte själv och knappar på sin telefon när han twittrar.

Boris kan bli en riktig snackis i dessa tider med tanke på att han just nu bara börjar vara i början av COVID-19 infektionen.
Citera
Medlem
Soterns avatar
Har Italiens siffror kommit?
Citera
2020-04-06, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
- Elever i årskurs 4 - 9 borde ha skickats hem för länge sedan. Dessa elever klarar att vara hemma ensamma. Lärare i årskurs 4 - 9, kan omplaceras för att avlösa sjuka lärare i årskurs 1 - 3. Det bör även bli personal över som kan hjälpa till med dom ännu yngre barnen på dagis.

Ifall detta inte är tillräckligt, så skickar man hem barn i årskurs 1 - 3, med undantag för barn vars föräldrar har samhällskritiska yrken. Så har Danmark gjort. Det borde ha fungerat även i Sverige.

Det är löjligt att Sverige upprätthåller närvaroplikten för elever ända upp till årskurs 9. Samhällets ledare hänvisar till att barnens föräldrar annars behöver stanna hemma tillsammans med barnen. Elever i årskurs 9 behöver inte konstant tillsyn under dagarna. Ifall en elev i årskurs 9 inte kan vara hemma ensam, så har föräldrarna misslyckats grovt under barnets uppväxt.

Håller med!

Nu har dom i alla fall skickat ut mail ang samhällsviktiga arbeten, vilka som har det osv... så kommunen är beredd, här, frågan är om det kommer bli så att barnen får vara hemma.
Citera
Medlem
https://www.worldometers.info/coronavirus/

Nya siffror från Italien, 636 döda. Igår 525
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttis73
Vad kommer de siffrorna ifrån? FMH säger ju 477?
FHM rapporterar bara fram tills lite innan deras presskonferens börjar. 🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in