Citat:
Ursprungligen postat av
chickenodogo
Den platta kurvan är inte antal smittade, utan dödstalet och de som vårdas på IVA. Det är faktiskt bättre om Stockholm har faktiskt 100.000 eller 300.000 smittade, det är faktiskt vad FHM hoppas på med "flockimmunitet". Det mer sannolika att man ligger där mycket lägre, mellan 20k-60k med en dödlighet på 0.5%-1.5% och en utnyttjande av vården på 70% och ganska mycket av samhället nedsläckt. Är det realiteten väntar det en lång och väldigt dystert framtid för att uppnå FHMs mål.
Ja, jag e med. Men min poang, som jag tror du haller med om, och som var om den 'platta kurvan' , ar att det inte finns nagon som helst platt kurva vad du än mäter fran FHM's siffror.
Fel forressten, det finns en sak som ar extremt platt och det ar antalet testet. Den kurvan har en fantastiskt platt kurva. Som en svensk pannkaka typ. Tunn, god o nagot som vacker bade hopp och onskan om mer av det samma
Sveriges siffror kommer vara helt horribla under en valdigt lang tid, som du ar inne pa. Anledningen ar saklart att inget gjorts, so to speak. Undermaligt pa alla punkter, fran alla hall o kanter. Ett debackel av stora matt, i full klass med forlusten mot Vitryssland i OS-hockeyn ett antal ar tillbaks i tiden.
Men ar nagon egentligen overraskad? Sverige var en gang i tiden fantastiskt duktiga pa valdigt mycket. Inte sa jattebra pa sa mycket nu heller, men man leder iaf arbetet med jamstalldhet, att ta in flyktingar och migranter, sa visst finns det fortfarande saker som Sverige ar bra pa.