2020-04-06, 18:09
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Massgravar i New Yorks parker?

Det hade man inte väntat sig för några månader sedan.
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Nej verkligen inte. Men ingen trodde väl heller att man skulle stapla lik i hockeyarenor här i Sverige.
Citat:
Ishallar kan bli bårhus: "Vi måste ta höjd"

https://www.gp.se/nyheter/ishallar-kan-bli-b%C3%A5rhus-vi-m%C3%A5ste-ta-h%C3%B6jd-1.25923049

Om en enkel förkylning kan ge sådana här konsekvenser. Hur blir det då om vi drabbas av en svår förkylning?
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Som du/ni märker är det väldigt stökigt hur FHM rapporterar dödsfall. Och det är svårt att jämföra från en dagsrapport till en annan.

Hur som helst är dagens 76 dödsfall det mesta som FHM har rapporterat som nya dödsfall på en 24h-period.

Jag har börjat förstå hur det funkar, det var alltså 76 nya dödsfall idag, men sannolikt var de flesta av dessa från tidigare dagar, upp till en vecka sedan. Knappt något av dem är troligtvis från senaste 24 timmarna.

De läggs sedan in på stapeln för den dag personen avled. Så här ser senaste siffrorna ut:

https://imgur.com/a/NrF9KTQ

Lägg märke till en enorm eftersläpning, det är egentligen bara fram till 27/3 som staplarna är klara. O alla siffror fanns tillgängliga nu, så skulle jag tro på drygt 900 döda hittills, och 110-120 nya idag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Har Italiens siffror kommit?
+636
https://www.worldometers.info/coronavirus/
Citera
2020-04-06, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Hvorfor gjør ikke Sverige mer for å bremse smittespredningen?

Ja du, det undrar alla svenskar också..
Citera
Medlem
Citat:
Har Italiens siffror kommit?

636 döda och 3599 nya smittade enligt worldometers
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Melodifestivalen den 7 april?

Jag vet att vi i Skåne är bättre på många sätt. Men att vi även här har smaklösa individer som går på mello i Stockholm ser jag som högst sannolikt.
Citera
2020-04-06, 18:11
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
+636
https://www.worldometers.info/coronavirus/

Tack, då har det gått ner något väl?
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxted
Tur att du använder boldface, annars hade jag inte förstått hur otroligt superhemskt och kaotiskt och fruktansvärt allting faktiskt är egentligen om man inte lyssnar på dom ljugiga myndigheterna.

Fet heter det på svenska och det är tillika att tillhöra en riskgrupp att vara fet. »Ljugiga« är något som sex-åringar brukar använda när de påstår att de blivit lovade godis som de inte får då de inte skött sig.

Jodå jag förstår att det gäller att till varje pris försöka kämpa för att utmåla Sverige som skit och att alla politiker i regeringen är lögnare. Det är väl så förvirrade Svärje-vänner försöker skapa mening i en tom tillvaro. Katastrofen muntrar väl upp kan jag tro?

Länderna som stängt ner har ingen aning om vad de förorsakat för skada. När ska de öppna och hur stor ska depressionen bli? När hösten kommer tar viruset ny fart. Ska de stänga ner igen då, tills ett vaccin kommer? Ja många är frågorna, men de enda svaren som finns är att det gäller att hålla liv i katastrofen, åtminstone i den här tråden.
Citera
Medlem
Citat:
Tack, då har det gått ner något väl?

Nej det har ökat från igår
Citera
2020-04-06, 18:12
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Nja, 506 döda är det väl nu. Eftersläpningarna kan vara så gamla som en vecka, så det tar väl minst en vecka till innan vi vet säkert.

De sa 477 för 10 min på Aktuellt men jag vet inte var de får sina siffror ifrån.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chickenodogo
Den platta kurvan är inte antal smittade, utan dödstalet och de som vårdas på IVA. Det är faktiskt bättre om Stockholm har faktiskt 100.000 eller 300.000 smittade, det är faktiskt vad FHM hoppas på med "flockimmunitet". Det mer sannolika att man ligger där mycket lägre, mellan 20k-60k med en dödlighet på 0.5%-1.5% och en utnyttjande av vården på 70% och ganska mycket av samhället nedsläckt. Är det realiteten väntar det en lång och väldigt dystert framtid för att uppnå FHMs mål.

Ja, jag e med. Men min poang, som jag tror du haller med om, och som var om den 'platta kurvan' , ar att det inte finns nagon som helst platt kurva vad du än mäter fran FHM's siffror.
Fel forressten, det finns en sak som ar extremt platt och det ar antalet testet. Den kurvan har en fantastiskt platt kurva. Som en svensk pannkaka typ. Tunn, god o nagot som vacker bade hopp och onskan om mer av det samma

Sveriges siffror kommer vara helt horribla under en valdigt lang tid, som du ar inne pa. Anledningen ar saklart att inget gjorts, so to speak. Undermaligt pa alla punkter, fran alla hall o kanter. Ett debackel av stora matt, i full klass med forlusten mot Vitryssland i OS-hockeyn ett antal ar tillbaks i tiden.
Men ar nagon egentligen overraskad? Sverige var en gang i tiden fantastiskt duktiga pa valdigt mycket. Inte sa jattebra pa sa mycket nu heller, men man leder iaf arbetet med jamstalldhet, att ta in flyktingar och migranter, sa visst finns det fortfarande saker som Sverige ar bra pa.
Citera
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Nej det har ökat från igår

Aldrig får man ha en glad dag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto