Citat:
Ursprungligen postat av
Corona-Ezpecial
"Skyddsutrustning löser inga problem" Tegnell verkar inte förstå att för folket är att bli smittad ett problem!
Jag har funderat mycket på det där,
Säg att bilen är trasig för att avgasröret mellan de två ljuddämparna har gått av, det var lite rostigt och så knäcktes det när jag körde över ett fartgupp,
om jag åker till en märkesverkstad så byter de mot en ny halvsats (i bästa fall om det finns en, annars byter de hela avgassystemet mot ett nytt), och jag betalar en viss summa pengar för arbete och de nya delarna,
om jag istället åker till Bosse bildoktor, så tar han ett rör av mindre dimension och trycker i det spruckna röret, i bästa fall så svetsar han, i värsta fall sätter han två rörklämmor -eller nån kombination -och jag betalar en summa pengar för jobbet och delarna,
förmodligen betalar jag mindre pengar till Bosse bildoktor men jag får en lagning som ganska snart kommer att gå sönder igen, för det rostiga avgassystemet fortsätter ju att rosta,
den liknelsen tror jag alla känner igen sig i,
jag tänker att epidemiologen är killen på märkesverkstaden, han utgår från att alla kommer att bli smittade och med en viss CFR så är det inga konstigheter att människor dör i en epidemi, lika lite som att ett nytt avgassystem kostar en hel del pengar,
medans läkaren är Bosse bildoktor, han tar vara på det som finns och räddar varje del (liv) ett tag till, även om det ganska snart kommer att gå sönder igen,
jag tänker att det är olika utgångspunkter.
Nej, jag har heller ingen lust att få Covid-19 som man upp i åren komna.