2020-04-05, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Om en del gamla som har avlidit i hemmet och bar på CoV-2 inte hamnar i statistiken, vad gör det för skillnad?

Vad ska du med statistiken till, varför så viktigt för dig att veta att kryckliga 98-åriga Greta som avled i sin egen säng bar på CoV-2?
Och varför vill inte du ha statistik??....Kan det vara så att Du ligger i och försvarar nåt?
Citera
Medlem
Jag tycker att alla som hyllar Anders Tegnell och FHM krishantering skall göra sitt och gå till närmaste corona-avdelning, slicka lite på handtagen och sen gå runt till hela sin släkt och hosta dom i anskiktet.

På så sätt hjälper dom till bäst då strategin är att nå flockimmunitet fort och för att dom är av den åsikten att de äldre skulle dött ändå.

vi får också mycket mindre personer med vänsteråsikter i Sverige men det är inget vi kan glädjas över, Vi är dock tacksamma för att ni hjälper landet att uppnå flockimmunitet.
Citera
Medlem
Går det få tag i en reviderad lista på antalet dödsfall (en med 97 döda 24:e mars och 124 döda 25:e mars) hittade då ingen hos FHM. Om vi hade 221 döda på två dagar är ju totalen som anges (c19.se säger 391) inte trovärdig
Citera
2020-04-05, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
dom har betalt för att göra detta, idag gick dom för långt när dom peddlade att "äldre kommer ändå dö, varför bry sig" EXTREMT cyniskt.

Hur dom kan leva med sig själva vet jag inte men det är samhällets avskum.

De cyniska är ni as som pissat på äldreomsorgen i 20 år men nu plötsligt låtsas bry er.
Citera
Medlem
petnomis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retina
Hur dödligt är coronaviruset - ingen vet egentligen

Dödligheten i covid-19 är inte klarlagd. Olika studier och forskare kommer fram till helt olika svar, allt från 0,1 procent till upp till 3,4 procent.

Vad tycker ni om artikeln?

https://www.nyteknik.se/samhalle/hur-dodligt-ar-coronaviruset-ingen-vet-egentligen-6992802
Artikel har som grundresonemang att smittan kanske är lika farlig som en "vanlig influensa"så jag läser mest en massa hårklyverier och jämförelser som är absurda tyvär, ingen artikel som säger något överhuvudtaget.
"Många av dem som dör av covid-19 hade antagligen dött ändå, säger Sir David. Det innebär inte att coronaviruset inte kommer att resultera i en överdödlighet, men det kommer att bli en betydande överlappning mellan de som dör av covid-19 och de som hade dött i alla fall, säger han.

Detta, menar många, bör man ha i åtanke innan man stänger ner hela samhällen för en smitta som kanske inte är dödligare än en vanlig influensa, för att skydda människor varav ett hyfsat stort antal hade dött i alla fall."

Vilka han syftar till när han säger "menar många" framgår inte liksom källan till att ett "hyfsat stort antal hade dött i alla fall" saknas.
Många påståenden men ingen källhänvisning, oseriöst och dåligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
För dig ja. Men vårdpersonalen anser nog inte det.

En välja en karriär inom militären är lite annorlunda än jobba inom vården.

Just nu finns det fortfarande motivation trots extremt tuffa omständigheter inom vården. Men om sådana som du skulle få bestämma - då skulle många inte vilja jobba där i fortsättningen.

Och detta drog du fram som skäl till att man inte skulle kunna skydda äldre?

Nej, äldres skydd går före detta.
Citera
2020-04-05, 11:14
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retina
Hur dödligt är coronaviruset - ingen vet egentligen

Dödligheten i covid-19 är inte klarlagd. Olika studier och forskare kommer fram till helt olika svar, allt från 0,1 procent till upp till 3,4 procent.

Vad tycker ni om artikeln?

https://www.nyteknik.se/samhalle/hur-dodligt-ar-coronaviruset-ingen-vet-egentligen-6992802

"Många av dem som dör av covid-19 hade antagligen dött ändå, säger Sir David."

Det gäller väl oss allihop.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kalas-Kuken
Jo då. Skriv ner detta datum och återkom med ett "du hade rätt" om 3-4 månader.

Inget samhälle kan vara nerstängt så länge, oavsett om smittan är kvar eller inte.

Smittan kommer lugna ned sig något efter juni. Sedan kommer en ännu värre våg runt december i slutet av året. Skriv ned detta så återkommer vi då.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Det är naturligtvis fler barn som är rädda för att gå till skolan och utsättas för mobbing, hot, våld, botning och sexuella trakaserier än det finns folk som är otrygga hemma. Men saknar man helt empati förstår man inte det.

En helt omöjlig tanke i Sverige. Staten är ju god och familjen ond! Barnen måste få vara i skolan så de inte utsätts för sina familjer. Dessutom svälter barnen ihjäl utan skolmat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Säg vad du vill. Jag tänker som jag vill.

Självklart får du tänka vad du vill och jag säga vad jag vill.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback100
För att hon skulle troligen levt idag.

Märklig kommentar på mitt inlägg.

Citat:
Ursprungligen postat av OY
Om en del gamla som har avlidit i hemmet och bar på CoV-2 inte hamnar i statistiken, vad gör det för skillnad?

Vad ska du med statistiken till, varför så viktigt för dig att veta att kryckliga 98-åriga Greta som avled i sin egen säng bar på CoV-2?

Vi testar en avliden åldring och får veta att hon bar på CoV-2, och denna upptäckt gör att hon troligen hade levt idag.

Förklara
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Dödligheten är alltså dubbelt så stor som den inrapporterade, om inte större, Ligger helt i linje med Italien, facit får vi i slutet av året, bara räkna hur många som dog 2020 jämfört med 2019 med viss felmarginal.
Vi borde ju veta redan idag hur många som dog igår 20200404, och jämföra med 20190404.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in