2020-04-05, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Han skulle kunna säga : -Nej, det här kan jag inte ställa upp på, ni får finna en annan. Jag slutar idag !

Hur många skulle göra det i hans situation?

Han har en familj att försörja som alla andra.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Coba
Finns det någon som påstår att covid-19 inte är en sjukdom? Att äldre inte får komplikationer av det?
Du förstår att i stort sett alla äldre dukar under av någon sjukdom?

Om du är svensk och tror att Sverige är som Ryssland eller Saudiarabien eller liknande. Vad har du gjort åt saken?
På vilket sätt hjälper det att sprida rädsla, propaganda och felaktigheter? Det är ju snarare såna som är dåliga för Sverige och svenskarna.

Bara det att alla skilda röster får höras så här, oavsett sanningshalt, vansinnighet eller utländskt påverkansförsök, visar vilket öppet och demokratiskt samhälle vi har. Till skillnad från t.ex. ovan nämnda länder där du plötsligt kan försvinna om du har fel åsikter.

Du verkar vara lite inkompetent. Men ska försöka ändå.
Personligen sprider jag inte rädsla. Personligen försöker jag inte skapa panik.

Jag är bara extremt frustrerad och ledsen över att i detta skitland man inte försöker rädda människor på samma sätt som det görs i andra länder. Nej nej nej, snacka inte om flockimmunitet och såna idiotier. Om detta land ville rädda sitt folk hade de gjort som alla andra länder eftersom det är ganska så självklart att enda sättet att skona människoliv är att stänga in dem.

Du är dålig för Sverige. Du är dålig för alla andra som tänker på sina medmänniskor och är lika frustrerade som jag över hur staten reagerar. Det är du som med dina försumbara och ointelligenta uttalande försöker se till att det blir ännu värre än det redan här.
För min del, det enda jag vill till, är att se till att så många människor som möjligt räddas i detta land.
Börjar inte snacka om självmord och svält. Det hör inte hit. Det mest uppenbara nu är ett dödligt virus.
Vad har du för mål med din desinformation? Är det Tegnell som betalar för att du ska skriva inlägg här? Eller är det tjocka Steffe?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
O

Är siffrorna snyggare när de efter revidering visar större antal, förklara?

Har du ens läst reportaget?

Jag kan klippa ut åt dig så slipper du anmärka mina egna ord.

Så varsågod :

Den 25 mars redovisades 42 dödsfall totalt, men efter en revidering var siffran 97 redan då.
Den 26 mars rapporterades 66 döda, men efter en revidering var siffran 124, alltså ungefär dubbelt så hög. Dagarna därpå ser det ungefär likadant ut, enligt TT.

Scrolla man ned så har man hela texten också.
Länk:
https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/uppgifter-dubbelt-sa-manga-kan-vara-doda/
Citera
2020-04-05, 10:50
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Orkar inte läsa artikeln. Vilket jävla U-land Sverige är om vi är beroende av Kina för att kunna ha ström! PATETISKT!

Artikeln går i korta drag ut på att elförsörjning och Internet är beroende av komponenter från Kina, lagren av reservdelar räcker på kort och medellång sikt men det kan bli problem om leveranserna av dessa skulle utebli under en längre tid.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Det skulle ju bara öka på antalet dödsoffer ytterligare. Det är ingen konstruktiv idé.

Det är väl än så länge ingen som riktigt vet hur de äldre blivit smittade, om ägarna följt alla rekommendationer och om personalen följt sina instruktioner. Det är ju inte riktigt så att äldrevården alltid fungerar exemplariskt, så jag ser fortfarande inte varför du ska ta till extrema metoder (som harakiri) från fjärran länder bara för att du tror att om bara nån gjort som nån annan nån annanstans så hade allt varit frid och fröjd.

Har man ens lyckats spåra smittvägen för de avlidna åldringarna?

Bevisen för att andningsluft smittar tycks gå ut på att någon suttit 4.5 m från någon annan på en buss och det bevisar att smitta överförts dem emellan och även till personer som klivit på senare. Hur sjutton vet man det? Hur går det ihop med ett virus med ett relativt lågt R0-värde? Smittar det så borde nästan alla vara smittade redan.

Fetat, man behöver ju inte ta de bildligt, räcker ju med att säga upp sig.

Ja, jag förstår att dagens talpunkt är att man ändå inte kan skydda de äldre så man har gjort rätt så läs gärna mina två inlägg hur man bryter smittkedjan.

Om dom inte förstått hur smittan kommit in till dom äldre så skulle dom läst denna tråd, deras misstag och det kostar människoliv
Citera
Medlem
Kalas-Kukens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utspilld
Folk som skiter ner sig vid tanken på ekonomisk kollaps eller förändrat samhälle är då rakt inga vikingar. Snarare dumsnåla Svenssons som inte under några omständigheter vill riskera förlora sin bekväma, moderna konsumtions-livsstil.

Vikingarna var handelsmän. Det låter mer som ditt släktskap är det av en träl.
Rätta mig om jag har fel.
Citera
2020-04-05, 10:51
Medlem
Hur dödligt är coronaviruset - ingen vet egentligen

Dödligheten i covid-19 är inte klarlagd. Olika studier och forskare kommer fram till helt olika svar, allt från 0,1 procent till upp till 3,4 procent.

Vad tycker ni om artikeln?

https://www.nyteknik.se/samhalle/hur-dodligt-ar-coronaviruset-ingen-vet-egentligen-6992802
Citera
2020-04-05, 10:52
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Du kan alltså inte redovisa någon källa som säger att det inte mörkas dödsfall i Corona. Försök inte flytta fokus till något annat nu. Det är bättre att du är ärlig och erkänner att du har ingen källa till ditt påstående.

Är du lite eljest eller vad är det du inte begriper? Flytta fokus till nåt annat?? Vad menar du ens?
Jo, jag hänvisar till exakt samma källa som du felaktigt påstår ska visa på att det mörkas. Det gör det ju inte? Hur menar du att det pågår en medveten systematisk manipulering enligt den? För det är inte det som sägs, det förstår du också eller?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kalas-Kuken
Vikingarna var handelsmän. Det låter mer som ditt släktskap är det av en träl.
Rätta mig om jag har fel.

Haha ja, men verkligen inte samma typ av handel och livsstil som vi har idag. Vi kanske får börja med byteshandel igen till följd av detta. Hade varit intressant att uppleva.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Carlson gestikulerar livligt.*

– Och hur påverkas barns psykiska hälsa? Det är en av anledningarna till att vi är emot skolstängningar. Många barn lever i trasiga hem, under svåra sociala förhållanden. Skolan är deras livlina.*

Carlson berättar att*han får många brev från barn som vädjar. ”Stäng inte vår skola”.

–*Vi vet att det viktigaste för framtida hälsa hos barn är att de har gått igenom en fullständig grundskola. Ska man göra ett bokslut om vilka åtgärder som varit bäst, jämföra oss med de länder som stängde ner allt, då ska man göra det om ett antal år, säger Johan Carlson.

https://www.dn.se/nyheter/sverige/folkhalsomyndighetens-johan-carlson-det-ar-klart-att-det-kan-kannas-lite-skrammande/

Jösses är han dum i huvudet eller tror han att alla människor är dumma i huvudet? Det finns för fan inga barn som vill gå till skolan, vad snackar han om?
Citera
2020-04-05, 10:53
Medlem
CityBangBangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
Många ensamstående föräldrar i 40+ som ofta har barn i tonåren kommer att bli sjuka och dö. Dessa ofta curlade ungdomar kommer falla offer för omvärlden då de inte kan ta hand om sig själva eller ens sköta ekonomi eller arbeten.

Man ser redan nu att den största andelen som får Intensivvård är under 69 och 2/3 är under 59år
https://www.svt.se/datajournalistik/corona-i-intensivvarden/

"Åldersfördelning bland nyinskrivna patienter"

Denna bild har snabbt ändrats och åldrarna sjunker för varje vecka som går. Så snart kommer ingen över 60+ att läggas in för intensivvård. Är det så här illa redan nu så kommer det vara 4riktigt illa om en månad eller två.

Mycket tack för infon.. det är många här inne som fortfarande tror att det bara är äldre som dör!
Citera
2020-04-05, 10:53
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Det torde nu stå klart för de flesta att Sveriges taktik har misslyckats fundamentalt. Orsaken är väl att så pass många kan smitta fast de inte uppvisar symtom, och då faller hela den Tegnellska doktrinen om att "stanna hemma när du är sjuk" och "skydda våra äldre".

Sverige har ganska många äldreboenden, och Tegnell har förvandlat dessa till rena rama dödsfabrikerna genom att stenhårt hävda att den som inte har symtom inte smittar, och genom att stenhårt hävda att testande inte är meningsfullt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in