Citat:
Ursprungligen postat av
grobiankungen
Vad ska hända ”efter” Corona.
Folk börjar flyga igen och handeln återupptas. Sen - smack - ngn stansning världen drar ett utbrott igång igen. Vad ska staten göra? Stänga ner hela landet igen då? Sen går det några månader. De får kontroll på smittan. BAM - nästa land för ett outbreak- hela det landet stängs ner. Osv tills vaccin är utvecklat om två år. Blir ju en helt förstörd ekonomi och lågkonjunktur. Man måste rädda liv. Jag tycker nog vi för gott kan återgå till mer traditionella system och avsluta mycket av globalismen: låt kineserna äta sin äckliga skit, men handla inte med dem och släpp inte in dem i landet.
Men snarare än snart kommer nog de flesta regeringar lyfta restriktionerna och Sen göra allt för att mörka nya coronadödsfall. tills vi har ”flock immunitet.”
Ja, men tänk efter...Covid19 är en "jätte-snäll" influensa, fråga mig som friskt litet barn i 10-12 årsåldern, låg med mässlingen i säkert 10 dagar, på sent -60-tal, hur många barn drabbas svårt av denna virus idag?
Det behövs perspektiv, denna virus är dödlig för de svagaste, ja, men om jag säger att den galna ökningen av världens befolkning kommer att drabbas av fler liknande nya virusar framöver, kanske med ganska täta intervall, vad säger ni då?
Covid19 kommer att rensa ut en 100-200 miljoner människor i denna vända, vänta bara, tills Indien och Afrika är genomsmittade,kanske fler, vi stannar nog på en 20-30.000 i Sverige, denna vända, är min bedömning, någon däremot?