2020-04-01, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robocop999
Typiskt luder som knullat sig till den positionen.
Hon sköter inte sitt nuvarande jobb speciellt bra, men ändå överkvalificerad för sin roll. Gedigen utbildning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Anders Tegnell kommer att bli en av Sveriges kändaste personer under 2000-talet. Utan tvekan. Hans extremt märkliga svar på alla frågor, det är fullständigt bisarrt.

Nu fick han frågan om vad han tycker om att sjukhuspersonal i Stockholm och nu även Kalmar sjukhus blivit smittade av corona:
Tegnell: Siffrorna är så små, så det är inte ens relevant att kommentera så små siffror.
Är detta sant eller skämt?
Citera
Medlem
sannes avatar
Oj

Jag vet inte "Anders Tegnell" intervju nu på SVT.
Nu gör man intervjuer utomhus.

https://www.svtplay.se/video/26249666/nyheter-direkt/dagens-aktuella-presskonferens-fran-folkhalsomyndigheten-te
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TJABAXXX
Visst sådana som har betalat skatt i hela sitt liv lämnas för att dö när de äntligen ska njuta sin pensionsålder. Bra tankesätt du har eller du kanske inte har föräldrar i riskgruppen, du verkligen tänker bara på dig själv.

Man blir inte odödlig av att betala skatt ovsett om det härjar pandemier eller inte.
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Du kan inte jämföra äpplen o päron. Vi har kontroll o det hade inte italien i dess tidsläge där vi är nu. Sedan skiljer folkmängd så att det helt inte går.

Kämpa Tegnell, du är på rätt linje, dödsfall visste vi skulle komma.
Vilken "kontroll" pratar du om? Tegnell lät ju som vanligt mer än lovligt osäker, när han pratade om kommande utveckling och om jämförelse mellan Sverige och andra länder. "Vi får se när det här är över", är hans bästa svar...
Citera
Medlem
vidrikfittanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Italiens death rate (döda/(friskskrivna+döda) liiger på 40+% så runt 60% överlever, men tror du har bättre chans. Sverige ligger just nu på 93% death rate, men den lär nog plana ut likt Italien.

En siffra som är rätt ointressant eftersom vi inte masstestar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robocop999
Idag tror jag är dag 0 för Sverige.
Dag 0 är dagen när situationen blir ostoppbar.
Länder som gått igenom den dagen hade redan i förväg bunkrat (tvungna till) sig hemma.
I dumma Sverige där man går på gym, på bar, på hbtq hemma-fester mm så är man extremt sårbar.
Från och med idag kommer det bara bli sämre och sämre. Antal döda kommer öka exponentiellt.
Sjukhus kollapsar.

I allt detta kommer Tegnell fortfarande att skämta på PK. I vilket annat land som helst hade man tagit honom mitt på ett torg och stenat honom.

Haha vad fan vet du om det? Belägg på ditt påstående.
Citera
2020-04-01, 14:51
Medlem
milofos avatar
Vet inte om jag ska skratta eller gråta. Sitter och lyssnar på gårdagens presskonferens från USA och där kläcker Dr. Brix ur sig lite småchockat:

"Vi oroar oss för grupper runt hela jordklotet. Jag menar, jag vet inte om ni hört rapporterna från imorse men det finns 8000 respiratorer i UK. Om du översätter det till USA så är det som om USA skulle ha mindre än 40000 respiratorer. Vi har fem gånger så många..."

Sverige har 600 med 200 på ingång.
Citera
Medlem
Är det något annat land än Sverige som konstant har med myndigheter likt MSB på sina covid-19 PKs för att ogiltigförklara all information som inte kommer från godkända myndigheter?
Jag har iallafall inte sett något liknande.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Ibland kan det väl ta tid att genom obduktion säkert fastställa dödsorsak. Många dör ju faktiskt i lunginflammation av andra orsaker. Coronadödsfallen är än så länge en mindre del av alla dödsfall som inträffar under en dag. Vissa kanske är mer uppenbara än andra, men jag tycker inte att eftersläpning och justering av siffror i efterhand är särskilt underligt.

Folk tror fortfarande att det är fler som dör i cornoa i sverige varje dag, än som dör av annat

I snitt dör 252 personer om dagen i Sverige. Vi har hittils haft 239 totalt i Sverige som dött av Corona.

Hur mång av dessa, sjuka, gamla etc. som ändå hade ingått i Statistiken får vi aldrig veta, men det är nog OERHÖRT många.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Det säger du bara för att hon är snygg.

Hon är KRISBEREDSKAPSCHEF och lyckas inte lösa skyddsutrustning. Hon borde kölhalas.
Hon svarar inte på frågorna..svaren måste kvalitetskollas först säger hon...vad är detta för spektakel?
Citera
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Självklart, det är exakt därför jag fortsätter varna för detta även om jag förstår att det blir uttjatat. För har märkt att många ungdomar i Sverige inte tar detta seriöst, och det är egentligen statens ansvar i en pandemi att få dom att inse det, men många här gör det inte bättre.

Ibland får man gräva ner stridsyxan, speciellt i såna här hemska tider, jag troor egentligen vi båda vill samma egentligen, så lite död och lidande som möjligt.

Må han vila i frid.

Mvh
Dr. Jeff
Han skulle ju gifta sig nu till påsk och var ute på sin svensexa när han troligen blev smittad i samband med den. Ett antal av hans jämnåriga som var med på den har också insjuknat. Ytterligare en ligger på IVA. Tragiskt. Förstår varför "barhäng" har förbjudits i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in