2020-04-01, 12:40
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trumpisking
Nja, förvisso får usa stryk, men det får alla, ingen kommer att vilja ha med kina att göra framöver. Eventuellt kommer usa och Ryssland drönar-bomba kina tillbaka till stenåldern

Ryssland kommer vara starkare än USA när detta är över enas världens experter om.
Citera
2020-04-01, 12:41
Medlem
Mr-skalmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Takk! Finnes det en hjemmelaget maske som kan beskytte meg fra å bli smittet av andre?
De blir nog svårt att göra en hemmagjord skyddsmask med ett filter. Maskerna som läkarna använder ( FFP3 & FFP2) är alla utrustade med filter som tar bort nästan alla bakterier i luften. Men ett vanligt munskydd är väll bättre än inget.
//Skalman
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-skalman
Efter en närmare titt hade highlights i Stockholm slup på FFP3 och FFP2. Dock för den som verkligen vill få den där apokalyps känslan har de fortfarande hel och halvmesyrer i lager
//Skalman

Jag har inte letat så mycket men den där enklare ljusblå varianten finns på marknaden. Har ingen aning om hur effektiv den är då, bättre än inget antar jag. Nån skrev att viss sjukvårdpersonal får får använda pappers vad tusan heter det såna där kvadratiska som man drar ur en behållare, man gör hål med hålslagare och sätter i gummiband. Vet inte om det är sant dock.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Bla bla bla. Man blir inte immun mot viruset.

Jag frågar igen. Vilken källa har du på detta mer än dina egna gissningar?

Citat:

Sharon Lewin, director of the Doherty Institute and one of the world's leading infectious diseases experts, told AFP that the study results were promising.
"It shows that the body makes a very good and powerful immune response to virus and it is associated with symptom clearing," she said.

https://www.sciencealert.com/doctors-have-mapped-how-our-immune-system-fights-covid-19/amp

Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Varför meddelas inte längre dödsfall l i Sverige?
Worldometer står fortfarande på 180 dödsfall.
C19.se över 200.
Vad handlar allt om.
Såg på en dokumentär nu på dplay, rekommenderar den. Kommer att vara fler avsnitt.
Ett avsnitt har släppts. Sverige förminskar farligheten enormt mycket.
Jeg vet ikke. Kanskje de oppdaterer etter kl 14 som det står her?
"Antal fall av covid-19 i Sverige - data uppdateras 11:30 och siffrorna är tillgängliga 14:00"
https://experience.arcgis.com/experience/09f821667ce64bf7be6f9f87457ed9aa
Citera
2020-04-01, 12:42
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Varför meddelas inte längre dödsfall l i Sverige?
Worldometer står fortfarande på 180 dödsfall.
C19.se över 200.
Vad handlar allt om.
Såg på en dokumentär nu på dplay, rekommenderar den. Kommer att vara fler avsnitt.
Ett avsnitt har släppts. Sverige förminskar farligheten enormt mycket.

C19 använder regionernas rapportering via bot och är snabbast.
Någon gång får de dra tillbaka en enstaka felaktigt rapporterad men är vad jag kan avgöra klockrent snabba och korrekta.
Jag följer också Spanien då jag har familj där och C19 är klockrent snabb där också.
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Sverige vill inte "skapa panik" och släpper därför siffrorna när dom känner för det. För att skapa så mycket förvirring och lite panik som möjligt.... Sjukt spel, fram med korten på bordet istället människan kan hantera det!
Jag rekommenderar alla att se på dokumentären covid-19. På dplay.
Vet inte om den finns någon annanstans.
Den är mycket bra. Covid-19 är 20 gånger farligare än SARS.
Sådant säger man ingenting om i Sverige.
Man pratar om vikten av att isolera sjukdomen.
USA räknar med ca 3 miljoner dödsfall, sade viorologer och alla experter på virus och dödliga sjukdomar osv.
Citera
Medlem
kazangass avatar
Citat:
https://sverigesradio.se/artikel/7392269

Anders Tegnell sa det.
Varför klistrar du inte in vad som sagts?

"Anders Tegnell säger att vi inte behöver oroa oss för att smittas av corona-viruset i Sverige. Han tror inte att det kommer att spridas stort här. Han säger att de som har dött i Kina redan hade andra sjukdomar. Eller var gamla personer. Så det verkar vara mindre farligt för friska och unga människor."

Detta sades den 24 januari, med den kunskap man hade vid detta tillfället.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Frågan är om i framtiden kommer jämföra socialdemokraterna och miljöpartiet med nazisterna när de experimenterar smittskyddsteori på en hel befolkning precis som nazisterna experimenterade och tog fram riktlinjer för läkarvården på judarna.

Nej då, Stefan Löfven kommer att äras som vår nya landsfader för att han mot omöjliga odds lyckades lotsa oss igenom krisen med enbart 40.000 döda, de allra flesta med underliggande sjukdomar skall tilläggas.
Sedan har vi Trump som kommer gå till historien som Hitler 2.0, hans fel att USA drabbades av 400.000 dödsfall
Senast redigerad av Stockholmslivet 2020-04-01 kl. 12:47.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trumpisking
Nja, förvisso får usa stryk, men det får alla, ingen kommer att vilja ha med kina att göra framöver. Eventuellt kommer usa och Ryssland drönar-bomba kina tillbaka till stenåldern

De kommer att erbjuda mycket førmånliga lån och exportkrediter till værlden. Många lænder, spec U-lænder som har sæmre møjligheter kommer att nappa..

Hoppas givetvis på bojkott av Kina och annat, men, men...
Citera
2020-04-01, 12:43
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Det är han inte alls Hor-Ulla!
Man är ingen alarmist för man försöker varna för det största hotet i tid, snarare realist!

Du är en förnekare, öppna ögonen innan det är försent! Snart smäller det och folk förtjänar faktisk att få veta sanningen!

Nej, jag är ingen förnekare alls. Men läser man här inne blir man mörkrädd. Att det snart smäller har jag läst i den här tråden sen den startade. Visst det dör folk, men det är folk som mest troligtvis skulle ha dött av en vanlig influensa också, alltså folk som har bakomliggande sjukdomar.

Alla vi andra som inte tillhör riskgruppen (äldre, astma e.tc) kommer det inte hända ett skit med, vi kommer få en förkylning och, thats it!
Citera
2020-04-01, 12:43
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020
Jag frågar igen. Vilken källa har du på detta mer än dina egna gissningar?

Gissning?

Planetens bästa källa. https://youtu.be/gAk7aX5hksU
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in