2020-03-31, 07:05
Avstängd
88g14flashplants avatar
Dagens Klown News 🤡
CBS News admitted to a “mistake” on Monday after airing footage of an overcrowded hospital room that was allegedly in New York City but was actually from a hospital in Italy.

“It was an editing mistake. We took immediate steps to remove it from all platforms and shows,” a CBS News spokesperson told Fox News.
https://event201.com/cbs-news-admits-mistake-after-airing-footage-of-overcrowded-italian-hospital-in-report-about-nyc-fox -news/
Citera
2020-03-31, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Regeringen vet väl om att 5G inte startas här innan hösten så det finns inga anledningar att skapa karantän som man gör i städer som Wuhan som är en av de första städerna som prövar 5G.
Det kan säkert vara bra att skapa karantän när vi ska koka svenskar med 5G, så att dom inte smiter i höst när 5G kommer till Sverige.. eller ska vi säga i höst när corona kommer till Sverige i samma utsträckning som i Wuhan.

Det är väl oundvikligt att inte ställa sig frågan varför städer som Wuhan försätts i karantän för att så många dör av ett virus som bröt ut i samband med starten av 5G som forskare varnat för.. medans man i Sverige hör om nån enstaka som påstås has smittas.
Ta nu ditt hamstrade foliepaket och gör en stor hatt till huvudet. Det senaste är att tomten bor i Malmö och att Elvis leder utvecklingsavdelning av 5G för huawai
Citera
2020-03-31, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Det där har du rätt i..

Är många som luftat att "om dom ändå skall dö inom två år är det väl inte så farligt om dom dör nu" och "nu skiter 70 plussarna i att skydda sig då får dom skylla sig själva"

På den gamla goda tiden söp man ju ner äldre och slängde dom utför ättestupan när dom blev vårdfall (myt eller inte?)

Jag känner väldigt starkt att man som människa inte får ha en sån människosyn, man gör allt man kan för att rädda liv och att som nu i Italien tvingas lägga alla över 65 åt sidan nedsövda så att dom får dör är vedervärdigt, det är krig.

Att gå efter teoretiska modeller och kallt räkna med att "ett par tusen äldre kommer stryka med men dom skulle ändå dött inom två år" är inte acceptabelt, man fattar de beslut som räddar liv.

Jag tror ingen vill komma in till vården i Corona och få en snabb blick av läkaren och sen viskar han till sköterskan att "söv ned honom så han får dö". Alla vill nog känna att personalen gör precis allt för att just du skall överleva.

Så fattar man dessa cyniska beslut så tänker man inte ens att man behandlar andra som man vill be behandlad själv.
Men du inbillar dig väl inte att man satsar allt när en gammal människa blir sjuk idag? Det är inte aktiv dödshjälp man ägnar sig åt men väl passiv och det är helt rimligt.
Citera
2020-03-31, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Jag kan tänka mig att många som har högt blodtryck kanske själv inte vet om det och det är ju något som kommit fram som en stor riskfaktor.

Vem fan har inte lite övervikt och aningen högre blodtryck när man paserat 45-50.
Vilka har inte feströkt tidigare i sina miserabla liv.
Vilka har inte allergi (pollen verkar vara en accelerator)

Vi blir lite lurade att tro att detta bara kommer slå mot +70 som är sjuka i cancer eller har multipel skleros men sanningen är ju att medelsvensson är en riskgrupp

Jag tror för egen del att jag haft det, gick runt i två veckor med ont i lungorna och väsande andning och nu är det bättre men tills jag fått ta ett antikroppstest så vet jag ju inte...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Börsen i USA gick ner 10 procent när Trump meddelade att han stoppar flyg från Europa. Det som kan låta som en billig åtgärd behöver inte vara det i praktiken.

Sedan dess har han mest försökt lugna och agera Sverigelikt och marknaderna har lugnat sig något.

Och kan det vara så att marknaden lugnat sig något en kort period, vad tror du händer om någon månad om smittade ökar i kraftig takt och likaså död?

Brent notering för olja ligger inget vidare, och har så legat några veckor tillbaka, du tror inte det påverkar?

När resultatet av viruset går upp för storföretagens styrelser, då får du se vad som sker med marknaden.

Jag hoppas jag har extremt fel, men det visar sig inom en inte allt för lång framtid.
Citera
Medlem
Citat:
Tycker dödligheten är väldigt hög om man ser till de siffror som de kom fram till 0.66% jämför med en "vanlig influensa" som ligger på 0.1.
Det kan man ju tycka, men jämfört med alarmisternas tidigare beräkningar som var på allt mellan 3,5% till 4,8% är det ändå lågt. Lancets beräkningar visar ju att för folk utanför de sedvanliga riskgrupperna är dödlgheten synnerligen låg. Börjar allt mer luta åt att covid-19hysterin är en konspiration med avsikt att omfördela 30000 miljarder dollar från allmänheten till finansinstitut.
Citera
2020-03-31, 07:08
Medlem
" Nå undersøker portugisiske helsemyndigheter om 14-åringen Vitor Godinho er Europas yngste offer for covid-19."

"Den unge futsal-spilleren Vitor Godinho døde i går på Hospital de São Sebastião i Porto, og kan være den yngste kjente personen som er død av covid-19 i Europa.

Helsedirektøren i Portugal har foreløpig vært tilbakeholden med å angi covid-19 som dødsårsak, selv om gutten hadde testet positivt for viruset, på grunn av underliggende sykdommen. Den direkte dødsårsaken skal undersøkes nærmere, skriver den portugisiske avisen Diario de Noticias.

Ifølge portugisiske medier skal tenåringen ha hatt psoriasis, en hudsykdom som kan påvirke immunforsvaret og kan opptre sammen med andre alvorlige lidelser, som diabetes, hjertesykdom og depresjon."
https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/Adwl2E/vitor-14-testet-positivt-for-coronaviruset-doede-paa-sykehus
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
San Marino är intressant att studera då de har högst antal döda jämfört med befolkningsmängden.

0.75 promille av befolkningen har dött där hittills. 25 döda på 33400 invånare.

Om vi räknar med en dödlighet på ca 0.75 procent så måste minst 10% där vara smittade. Med fördröjningseffekten ännu högre procent. De kanske når flockimmunitet snart?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Men du inbillar dig väl inte att man satsar allt när en gammal människa blir sjuk idag? Det är inte aktiv dödshjälp man ägnar sig åt men väl passiv och det är helt rimligt.

När det är dags att dö, ja.

Här pratar vi ju om äldre med 20-30 år kvar i livet som läggs åt sidan och dör i Italien.
Citera
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Jag kan tänka mig att många som har högt blodtryck kanske själv inte vet om det och det är ju något som kommit fram som en stor riskfaktor.

Blodtryck är oerhört vanligt. Det testats så fort man går till sjuksyrran och upptäcks ganska omgående skulle jag tro. Sedan blir det medicin och trycket blir normalt igen.

Skälet till det höga blodtrycker är den egentliga orsaken till varför man tillhör en riskgrupp. Njursvikt leder till högt blodtryck bland annat, Kranskärlsförträngning, igenslammade ådror, skadad lever och andra organ.. Hjärtat försöker pressa igenom blodet i kroppen och uppstår motstånd stiger trycket.

Därför får alla äldre så småningom förhöjt blodtryck men själva trycket regleras med med medicin.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Hört talas om Black Swan?
Marknaderna stod inför en ENORM korrektion, det var bara den utlösande faktorn som saknades och det råkade bli Coronaviruset.

Det bästa man kan göra är att "platta till kurvan" som Japan, Sydkorea och Tyskland gjort så sjukvården klarar av antalet svåra fall.

Har man inte adekvat sjukvård kan man försöka helt stoppa smittan, det gjorde många länder.

Har man extremt utbyggd akutsjukvård så kan man släppa det fritt och få en tidig flockimmunitet.

Att ha dålig sjukvård (lägst antal ivo platser i EU) och släppa viruset fritt är extremt cyniskt.

Problemet i ditt resonemang är att du tar för givet att arbetsmiljön för sjukvården och att hålla äldre borta från döden skulle vara något självklart positivt.

Båda dessa utgör kostnader.
Citera
2020-03-31, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Jo, men börjar man hårdbanta för att gå ner i vikt finns risken att man får för lite näring i dig. Man hinner dessutom inte gå ner så mycket på kort tid som det rör sig om. Kan vara bättre satsa på bra med näring, fast utan att gå upp i vikt förstås. En person som har mycket övervikt behöver lång tid på sig att förlora den, man går inte ner 10 kilo över en natt.

Bra näringstillstand är viktigt vid virussjukdomar. Mässling är t.ex. upp till 50 ggr dödligare för undernärda, och selen och E här visats viktigt (i djurförsök) för överlevnad vid cosacksievirus. Tror inte det här är rätt tid att hårdbanta för överlevnaden skull.

Egentligen är begreppen lite förvirrande.
Undernäring är ju då kroppen svälter.
Övernäring är då kroppen kämpar med överflödet.

Bättre begrepp är felnäring. Vi lever fel - och blir övernärda.
Det var bra att den här aspekten kom fram. För jag undrar vad det är för fel på vår livsstil.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in