2020-03-29, 15:35
Medlem
Coronamans avatar
122 döda i corona i Sverige - bekräftade och inrapporterade

Det senaste gäller ett dödsfall i Stockholm.

Region Stockholm har därmed 68 dödsfall hittills.
Citera
Medlem
berenpxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoraTulpanen
Nu har Kina återigen öppnar sina vidriga djurmarknader. Alla länder i världen måste agera och sätta ned foten mot Kina, annars är det en tidsfråga innan nästa pandemi slår till.

https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/djurmarknaderna-i-kina-oppna-igen-/

Varför inte utrota alla fladdermöss i världen, som är själva värddjuret för så många illvilliga virus som drabbar människan, inklusive SARS och ebola.

Sedan kan vi skjuta alla jävla kameler i mellanöstern, så slipper vi MERS och slipper leva med risken att den börjar sprida sig igen.
Senast redigerad av berenpxx 2020-03-29 kl. 15:37.
Citera
Medlem
.Dostoj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Han är lite snar att uttala sig ibland, men vi får hoppas han har rätt denna gång.

Absolut får vi hoppas det. Men trovärdigheten är inte skyhög då han har haft fel tidigare i många utlåtanden.
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KLR
Skulle in på Rusta nyss o handla lite småsaker, medans jag sitter i bilen kommer en läkare ut som jag kände igen, han jobbar både en vårdcentral och jour på primärvården. Så fort dörrarna öppnas hör jag honom hosta, och han hostar som f*n hela vägen till sin bil....
Invandrarläkare btw..

Det här kommer inte sluta bra, om inte ens han skulle lyssna på råd o stanna hemma varför skulle någon annan?
Vi saknar skyddsutrustning i Sverige.

Skulle smittad vårdpersonal stanna hemma blev det väl tomt på sjukhusen.

Du har just mött en av de få invandrare som förtjänar hjältemedalj.
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorTengele
https://www.health.harvard.edu/diseases-and-conditions/coronavirus-resource-center

NEJ!!!!!

Sluta med ert snake oil-förslag! C-vitamin hjälper inte mot cytokin storm.
Citera
2020-03-29, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Han ljuger. Och det uppenbart. Siffrorna tyder istället på att IVA på landets sjukhus är smockfulla och att nya patienter inte kan skrivas in. Därav minskningen av nyinskrivna.

På twitter har det ryktats om att man låter gamlingarna dö i vårdboenden. Skeppar inte dem till sjukhus. Gäller att kolla så småningom om vi haft en överdödlighet bland gamla den här tiden när statistiken är på plats.
Citera
Avslutad
Fortfarande relativt lugnt i Västra Götaland. Av dom 351 bekräftat smittade i regionen vårdas 65 på sjukhus varav 30 på IVA. Det kommer såklart explodera så småningom men varje vecka som det kan dras ut på det är värd oerhört mycket! Vi var rätt många som trodde på en explosion redan för en vecka sedan.
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Att man desinficerar gator, allmänna lokaler samt allehanda utrymmen.
Har sett bilderna.
Utan att veta säkert känns det som att det är väldigt mycket möda och besvär till väldigt liten vinning.
Men det skapar ju jobb i alla fall, bra i dessa tider.
Du är välkommen att motbevisa mitt påstående.
Citera
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Det är väl ingen som hävdat att vi ha en minskning av fall på IVA? Vem då? Enda som hävdats är att vi har en minskning av dagligt antal nyinskriva på IVA.

Se: (FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (2019-nCoV, SARS-CoV-2, COVID-19)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Han är lite snar att uttala sig ibland, men vi får hoppas han har rätt denna gång.

Varför?

De går ju ned? Konstaterar bara fakta.

Lite Stockholms info.

Dagens lägesrapport från Region Stockholm visar att ytterligare 119 personer är bekräftat smittade av coronaviruset. Det är 108 färre smittade än igår då 227 fall rapporterades i Stockholm.

I rapporten skriven regionen även att:

Det finns nu totalt 1657 smittade i Stockholm.
68 personer har dött till följd av viruset, jämfört med 63 på lördagen. Det är en ökning med fem dödsfall.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berenpxx
Varför inte utrota alla fladdermöss i världen, som är själva värddjuret för så många illvilliga virus som drabbar människan, inklusive SARS-1 och SARS-2.

Sedan kan vi skjuta alla jävla kameler i mellanöstern, så slipper vi MERS och slipper leva med risken att den börjar sprida sig igen.

De stackars fladdermössen har inte gjort något.
Det är dumma kineser som orsakat detta.
Citera
2020-03-29, 15:37
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ann-Chis
Varför citerar du mig och ger länkar till old news? Har jag skrivit något som motstrider det du länkar till och därför ska spela viktigpetter?
Du har ingen susning om hur mycket eller lite forskning jag gjort inom ämnet. Lägg av. Pinsamt ju.
Lugna nu ner sig. Jag länkar bara in pågående konversation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in