2020-03-31, 01:41
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Breaking news!

Italien kan andas ut. Enligt Vitalio, är det bara 473 personer till som kommer att dö av corona i Italien.

Så imorgon är det sista dagen Italien får nya döda p.g.a corona. Helt fantastiskt

I Italien bor 60 317 546 personer och enligt Vitalio har corona en death rate på 0,02%.

Skall bli spännande att se imorgon ifall Vitalio har rätt eller ej.

Får han rätt, vilket vi får svar på imorgon, är jag beredd att skänka allt jag äger och har till svensk sjukvård i dessa svåra tider!
Citera
2020-03-31, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apropos
Den där Imperialrapporten var ju ett uppenbart politiskt beställningsjobb för att påverka den brittiska regeringen. Forskaren ifråga har tidigare producerat tvivelaktiga alster.
https://www.dailymail.co.uk/news/article-8164121/Professor-predicted-500-000-Britons-die-coronavirus-accused-having-patchy-record.html
Fast den artikeln har ju inga invändningar mot själva resultatet. Bara en forskare som tyckte dom överreagerade tidigare. Plus att den nu har granskats av flera colleges bla Johns Hopkins och Harvard. Plus att den var gjord I sammarbete med andra skolor redan från början.
Citera
2020-03-31, 01:45
Medlem
Kan någon snälla ge info om
att det går bättre?
någon ljusglimt?
inte bara hur allt går åt hell?
mvh bag
Citera
2020-03-31, 01:46
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Kina mörkar. (Inget nytt)

"Kina anklagas för att mörka det verkliga antalet döda i covid-19 i Wuhan.

Flera av stadens invånare berättar att hundratals urnor delas ut till familjer varje dag, en process som väntas pågå i till slutet på nästa vecka.

– Det kan inte stämma... för krematorierna har varit i gång dygnet runt, så hur kan så få personer ha dött, säger Zhang, boende i Wuhan, till Radio Free Asia.

Wuhan har sju större begravningskapell där runt 500 urnor per kapell, per dag, har lämnats ut till sörjande familjer – alltså sammanlagt 3 500 per dag – enligt Radio Free Asia som talat med boende i Wuhan.

Newsweek citerar den kinesiska nyhetssajten Caixin som talat med boende som bevittnat leveranser på 2 500 urnor per dag i flera dagar i sträck till ett av stadens stora begravningskapell"

Källa
https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/urnorna-i-wuhan-kan-visa-det-verkliga-dodsantalet-/

Klart dom mörkar. Men det hade varit bra om dom kunde säga sanningen och att vi lägger den här jävla bajsmackan bakom oss och gör något konstruktivt istället. Vad är alternativet liksom, pajkastning och WW3 - det är ju precis vad vi behöver nu - not! Helvete så jävla korkade vi människor är!
Citera
2020-03-31, 01:47
Medlem
obbelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagagerumsmatta
Kan någon snälla ge info om
att det går bättre?
någon ljusglimt?
inte bara hur allt går åt hell?
mvh bag

Italiens kurvor har planat ut de senaste dagarna. De avlider många men de ökar inte på samma sätt längre. Förhoppningsvis är de förbi den värsta perioden.
Citera
2020-03-31, 01:49
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suranappar
Hur länge kan man låta människor sitta inne i sina lägenheter? Fram till sommaren sen tröttnar dem? Livskraften att göra vad man vill blir större än risken att dö av corona?

Tja om alternativet är att bli skjuten vid ett utegångsförbud så är det ju Darwin-awards att inte lyda? Fängelse som i Serbien i 3 år är kanske lite humanare?
Citera
2020-03-31, 01:51
Medlem
RonnyKålmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obbelito
Italiens kurvor har planat ut de senaste dagarna. De avlider många men de ökar inte på samma sätt längre. Förhoppningsvis är de förbi den värsta perioden.

Jag tror tyvärr att du har mycket fel. Italien är körda, likaså spanien, usa, Frankrike osv. Men speciellt Italien.

Denna virus kommer inte nöja sig förens den har smittat ner 80% av dess befolkning, och dödat 100000 pers.

Är inte pessimist bara realist.
Citera
2020-03-31, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSomebody
Det blir tyvärr så här i nordens Somalia, allt blir sämre och sämre trots världens högsta skattetryck, vad får vi för pengarna....ja inte är det då världens bästa vård, skola och omsorg i alla fall som man i sin enfald skulle kunna tro..

Ja det är helt vansinnigt, känns som en mardröm. Mamma (distriktssköterska) pratar om att de knappt har skyddshandskar kvar, för att då inte ens tala om något slags munskydd etc. Och deras brukare/patienter är extremt sköra. (Men som ändå kan leva flera år till, om de får vara utan sån här allvarlig smitta då).

Och för att inte tala då om vårdpersonalens eget skydd. Så mycket skatt som vi betalar, så nästan utgick jag från att det var självklart att vi som land skulle ha skyddskläder för vårdpersonal, i händelse av kris/pandemi/krig. Känns som en väldigt basic beredskap att ha, åtminstone för ett i-land med hög skatt. Men oj vad naiv man känner sig nu...
Citera
2020-03-31, 01:54
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obbelito
Läste om det jag också. Någon matematiker hade räknat ut att dödstalet skulle ha legat på ca 2800 om dagen nu om det vore dramatiska ökningar.
Inte för att jag förstår vad det menas med det.
Det dör ju upp mot 800 om dagen ännu.
Förstår inte riktigt vad man menar då med att kurvor har planats ut.
Citera
2020-03-31, 01:57
Medlem
obbelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Läste om det jag också. Någon matematiker hade räknat ut att dödstalet skulle ha legat på ca 2800 om dagen nu om det vore dramatiska ökningar.

Att det har legat kvar på 800/dag ett par dagar. Det är positivt, ökningen har planat ut, stannat av. Hade det varit 800-1200-1600 istället så hade det varit dåligt.
Citera
2020-03-31, 02:00
Medlem
Fortfarande tung andning, rethosta och förkyld! Känns som vanlig influensa men vem vet!
Citera
2020-03-31, 02:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2

Kurvorna planas ut så länge det inte sker en ökning, toppen kan vara nådd i Italien även om det dör 600 imorgon så pekar då kurvan nedåt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in