2020-03-31, 00:03
Medlem
gabrielle2s avatar
Det går inte att få tag på handsprit. Var det inte det vi skulle använda. Tvätta händer och sprita dem.
Finns ju för f...n inte att få tag på någonstans.
Går det att sprita händer med absolut vodka tex ?
Citera
2020-03-31, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenAndraGrannen
Varför rapporterar https://platz.se/coronavirus/ 165 döda i Sverige?

För att det är det- vi går ut med de imorgon! Blir lite rörigt.
Citera
2020-03-31, 00:04
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Ja, precis. Men det är störande. Men framförallt är det dumt.

Nils, 43, död - hade underliggande sjukdom
Vs.
Nils, 43, död - hade lättare fotsvamp
eller
Nils, 43, död - hade ett mindre paper-cut

Det här med "underliggande sjukdom" betyder inget för mig. Det kan ju vara vad som helst!

Media och instanser lägger till det bara för att folk ska sitta lugna i båten. "Ah, skönt! För jag är ju inte sjuk i cancer eller diabetes!"

Det bästa vore - med tanke på hur naiva folk är - att släppa dödsfallen som "Nils, 43, död. Var fullt frisk".

Som tur var fick Mohammed 23 sjukvård trots att han deltog i en gängkriminell uppgörelse om knark! !

Då kanske folk fattar att vem som helst kan drabbas. Då kanske de slutar vistas bland folk etc.

Eller Nils 43, vådasköt sig i benet på skjutbanan, tyvärr har vi infört triage så alla över 40 nekas tillträde till akuten!

Som tur är fick Mohammed 23 kvalificerad sjukvård, trots att han blev skjuten pga drogrelaterad gängkriminalitet! !
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crazybitch
Italien har 60 000 000 invånare och Spanien 47 000 000, är 5000 mycket?
Du tror en siffra kan säga hela sanningen?
Svar JA det är mycket. Därför att sjukvårdspersonal dör. Av smittan. Dom behöver känna sig trygga i sitt arbete. Och personalen insjuknar betyder att vården inte fungerar.
En sektor i samhället som vi inte kan vara utan. Vårdsektorn.
Fatta det inte är endast ett dödstal vi har att ta ställning till.
Samhället måste skydda sig mot vårdsammanbrott.
En femtedel är i behov av vård. Tänk dig du behöver vård, kommer till sjukhuset - och blir smittad.. Då är det i praktiken ingen vård - utan dess motsats. .
Citera
Medlem
vinbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Det har ju redan dött 21 personer sen FHM hade presskonferens.. Sluta förmilda när vi har x4 mer dödlighet än våra grannländer.

Jag undviker FHM:s siffror och går enbart på de hos c19.se, där det är 44 döda rapporterade under måndagen. Inget förmildrande från min sida.
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Fast rent matematiskt borde dom ju då ha 10% av dödsfallen. Men det är klart att tätbefolkningen är störst i Sthlm och borde ge staden större bekymmer än övriga Sverige. Frågan är ju hur mycket mer dock?

Det är Järvafältet som gör skillnaden. Sveriges nationalsymbol.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Det går inte att få tag på handsprit. Var det inte det vi skulle använda. Tvätta händer och sprita dem.
Finns ju för f...n inte att få tag på någonstans.
Går det att sprita händer med absolut vodka tex ?

Vodka har för låg alkoholhalt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Och så tillbaka till ämnet att krishanteringen är bra och vi som anser den är sk1t är alarmistiska någonting, är väl 5-6 användare som aggressivt peddlar det just nu.

Tegnell har sagt "Norge är lika mycket försökskanin som Sverige"
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/jdjl1q/tegnell-norge-ar-lika-mycket-forsokskanin-som-sverige

Om vi nu tittar på hur antalet smittade och döda utvecklas i Norge så har vi följande,
Norges befolkning är hälften lite drygt mot Sverige.

1 död i Norge är 2 döda i Sverige om man var likvärdiga i vård.

Norge
smittade 4390
döda 31

Sverige
smittade 4113
döda 165

Antal smittade är snarlikt

Antal döda, 31/2 - 15, 165/15 - 11.

Man löper alltså 11ggr så stor risk att dö i Sverige som i Norge...

Danmark och Finland är ännu sämre för Sveriges del.

Alla ni som nu sitter i tråden och försvarar Anders Tegnell, FHM, regeringen.

När ni ser ovan uträkning, skäms ni inte?

Ni har som jobb att stötta regeringen det förstår jag men ni måste ju ha en personlig integritet och stolthet.

-Anders Tegnell har valt en strategi, flockimmunitet, som bara fungerar om man har väl utbyggd akutsjuktvård.

-Sverige har lägst antal intensivvårdplatser i hela europa.

-Innan det ens börjat löper man 10ggr större risk att dö i corona i Sverige än i det jämförbara landet Norge.

Anders Tegnells och regerigens strategi är överlagt mord.

Du missar dock några relevanta punkter. Första fallet i Sverige registrerades 30 januari. Första fallet i Norge registrerades 25 februari. Nästan en månad senare. Alla länders antal döda/dag har ökat markant med tiden. Kolla hur många döda norge har om en månad och gör samma uträkning med Sveriges antal döda nu.. Sen är det omöjligt att veta hur många som är smittade, om man inte testar alla. Alltså har du ingen aning om ditt påstående att det är 11 gånger större risk att dö av corona i Sverige. Bygger ju helt på antalet smittade. Hjärndött.

När du ser din uträkning, skäms du inte?
Citera
Medlem
Haddock93s avatar
913 döda i Spanien Fyfan alltså..
Citera
2020-03-31, 00:05
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Även vid det laget och värre kommer Tegnell stå och försäkra alla om att solen skiner och gräset är grönt.
Nej solen skiner inte och gräset är inte grönt, och är vad som räddar oss. Här är vintern lång, mörk, kall och norrsken kan inte garanteras. Vilket fick den smittspridare turistande läkaren från Lombardiet att åka till Spanien istället.
Citera
2020-03-31, 00:05
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman
Vi är inte så extremt långt ifrån dock. Dog ju hela 44pers idag nämligen.

Ingen säger nåt på tv om det
Var får du 44 ifrån.. Är det inte 89?
Citera
2020-03-31, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinbra
Jag undviker FHM:s siffror och går enbart på de hos c19.se, där det är 44 döda rapporterade under måndagen. Inget förmildrande från min sida.
Jag vet.. Men de var många som hyllade tegnell igår.. Idag är många av dessa användare tysta.. Italien ökade igen ser jag..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in