2020-03-30, 15:15
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big-Daddy
Det har jag också kvinna. 40 år som en kung.

Mindre benzo.

Mindre zoloft.

Vi gjorde inget så nu kommer det hela på oss som en käft smäll.

Zoloft?

Inte mer än att ta försiktighetsåtgärder och upplysa arroganta människor. Men Sverige har värre statistik än övriga nordiska länder tillsammans under samma tidsperiod. Det säger mycket...
Vi kan bara avvakta och se hur allt utvecklas. Själv tror jag att den här sjukdomen bestämmer helt och hållet över alla.
Spelar antagligen ingen roll hur olika länder agerar.
Jag ser dessutom den här sjukdomens symtom mer som ett gift än ett virus, det tycks slå ut nervsystem och andningssystemet och jag tror att en hel del utav jordens befolkning bär på viruset mer eller mindre.
Jag är lika orolig som de flesta är men försöker stilla mig. Ibland fungerar inte det heller.
Ibland tycker jag att Tegnell ihop med andra experter är " mördare" och ibland tycker jag att de agerar bra. Nu är det försent att sätta folk i karantän. Det skulle ha gjorts från första början i sådanafall.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Oj finns det underlag på det.

Har funnits spekulationer om det ett tag.

https://edition.cnn.com/2020/03/14/health/coronavirus-asymptomatic-spread/index.html
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Stockholm är värst drabbat, klart så många som möjligt kommer att lämna staden vid första chansen.
Jag tror inte det är så långt ifrån i norra delen av landet (vad jag hört)
Citera
2020-03-30, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Ja, om man vänder den upp och ner.

Ja då är den lika flack men dalande.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeytrunken
Eller så håller dig Stockholmarna hemma för att undvika att skiten sprids.

Här i Skåne verkar spridningen att vara kontrollerad men nu drar väl Stockholmarna ner skiten hit.
Det är bara en tidsfråga innan det exploderar i Rosengård o likn områden.
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Är nog överrepresentat dels för att staden är mer internationell, för att arlanda ligger där och för att överklass stockholmare far på skidresor och italienresor när de borde stanna hemma

Jag tror att de kan ha haft otur. Man har ju kunnat läsa artiklar om att en och samma bar smittat många. Med det sagt är det förstås ändå naturligt att Stockholm har de flesta fallen.
Citera
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverduk
14 eller 16 april startar skolor igen. Tankar? Är det för tidigt? Var skolstängningarna helt onödiga?

Det är djävulen eller det djupa havet.
Vad vi än väljer så kommer det inte lösa några problem. Frågan är vad som får oss att må bäst.
Citera
2020-03-30, 15:17
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsen
Gå och lägg dig! Insinuerar du att folk lever så i norra Italien så kan jag upplysa dig om att du har fel. Du har fel om Sverige också. Bra exempel på fake news dokc.
Du tycker att jag har fel.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Stockholm är värst drabbat, klart så många som möjligt kommer att lämna staden vid första chansen.
Lämna för vad? Sämre alternativ.
Citera
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Eller så är det snarare så att det skulle knäcka hans ”inte smittsam utan symptom” lögn. Han fick backa från den i torsdags men skulle det visa sig att man har mycket virus öven innan symptom så skulle hans lögn bli riktigt genomskinlig.

Hatet mot FHM är enormt i samhället, detta skulle göra det värre. Det är bara sossepack som försvarar honom.

Det fetmarkerade är troligen varför FHM och Tegnell inte vill masstesta personer utan symtom. Det skulle sannolikt bli synligt att asymtomatisk smittspridning är ganska vanligt förekommande
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Det är bara en tidsfråga innan det exploderar i Rosengård o likn områden.

Möjligt. Men majoriteten av de fall som kommer in har blivit smittade av någon i anslutning till en resa.
Citera
Medlem
Varför kan vissa inte bara respektera att man åker inte iväg och håller på i dessa tider det går över mitt förstånd! Några idioter på mitt jobb tänker iaf åka till de prisade fjällen denna vecka

Jag blir så trött på att förklara för folk att detta gäller inte bara dig utan andra också. Detta är ingen "vanlig" liten förkylning du vet ej hur du reagerar när väl viruset slår till

Aja det är min åsikt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in