2020-02-04, 00:07
Medlem
RealRoastBeefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Har de ens testkit?

Läste någonstans att Afrika har några lab som servar de afrikanska länder som inte själva har möjlighet att analysera. Är ett misstänkt fall i Botswana som stått som misstänkt flera dagar. Det tar tid där.
Citera
2020-02-04, 00:08
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xehke
Jag ger upp den här tråden nu. Som jag skrev tidigare så kommer domedagsdårarna med nya konspirationsteorier hela tiden. Jävligt synd att dom ska förpesta den här tråden med sina vanföreställningar.
Äsch... ge inte upp.

Det ligger i ämnets natur... Många öppnar samtalet med: "Oron är helt obefogad...." och många andra tvärtom: "Dödligheten är 25%...". Det hjälper ju inte debatten att epicentrum för utbrottet är i en regim som inte är kända som sanningssträvare.

Men jag kan generellt tycka att det är en låg nivå i den här tråden som trots allt ligger under "Vetenskap". Det finns dock flera inlägg jag uppskattar. T ex dina.
Senast redigerad av Madagascar 2020-02-04 kl. 00:14.
Citera
2020-02-04, 00:09
Medlem
Mrjobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulpensel
Han sa att om du visar symptom så bör sjukvårdens tröskel för att testa vara lägre. Inget annat.

Alltså detta är en kille som vill att regeringen ska göra mer än vad de gör just nu. Denna kanal är Anti trump. De vill kasta skit på regeringen. 1.23 in i klippet säger han They should be tested even if they never been to china. I mina öron låter det som han menar om du uppvisar symtom även fast du inte varit i kina så ska du undersöka dig.. Rätta mig gärna igen om jag har fel, kan erkänna att min engelska är just nu lite bort tränad att förstå fullt ut
Senast redigerad av Mrjobi 2020-02-04 kl. 00:17.
Citera
2020-02-04, 00:10
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Här visar du verkligen att du inte vet något om virus.
Nej, säsongsinfluensa får vi inte av ett Coronavirus.
Nej, inte heller förkylningsvirus.
Nej, förkylningsvirus är inte ett virus, utan hundratals olika där du blir immun mot det förkylningsvirus du har haft, men inte mot de hundratals övriga.

Ca 2.25% av övre luftvägsinflammationerna som folk söker sjukvård för utgörs av Coronavirus, främst OC43, med liknande allvarliga symtom som det nya coronaviruset.
Citera
2020-02-04, 00:10
Avslutad
Kineserna börjat jobba igen. En kvinna som jobbar vid en järnvägsstation där smittade förekommit är klart oroad.

Citat:
Millions of Chinese returned to work on Monday after an extended Lunar New Year holiday, adding to the growing fear of the deadly new coronavirus infecting more people across the country.

Citat:
A woman who identified herself only as Yang, 24, said she was very worried. She works at Tianjin railway station, which was reported to be linked to 12 confirmed cases of the coronavirus – eight staff and four of their family members – as of Thursday, according to local health authorities.

https://www.scmp.com/news/china/society/article/3048780/china-goes-back-work-after-lunar-new-year-will-coronavirus

Kan bli snabb ökning i veckan. Såg också de försöker använda AI robotar där det går i Wuhan.
Senast redigerad av lone star 2020-02-04 kl. 00:13.
Citera
2020-02-04, 00:12
Medlem
Mrjobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refund
Fy faen vad läskigt det var att checka in en Kines nyss på ett hotell någonstans i Sverige. Funderar på att köpa en mask och ta på mig när kineserna kommer. Är det rasistiskt att göra så eller tycker ni det är Ok?

Hade ju skitit ned mig om han började hosta, men verkade må bra.

Det här förklarar min tes ganska tydligt att det kommer bli fucking koas i sjukvården om du börjar hosta imorgon.. Du kommer garanterat löpa direkt till sjukhuset eller hur?
Citera
2020-02-04, 00:12
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThDaDe
Värt att påminna om denna, de har utvecklat sina grafer.

Corona vs Sars vs Swine flue

ThDaDe

Intressant länk, tack!
Vid den här tidpunkten (nCoV, 426 avlidna) hade SARS dödat 119 och svininfluensan ”bara” 74.
Citera
2020-02-04, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
Alla borde skicka så mycket som möjligt. Samt sätta fart på produktionen - materiel bör inte vara det som saknas ..

Citat:
Ursprungligen postat av Mrjobi
Vänta lite, ska man skicka allt material man har? vad händer om allas stora fasa i denna fb tråd blir sanning? Att helt plötsligt får vi en spridning på viruset i Europa på samma sätt som i Wuhan?
Jo det är rätt vi ska skicka så mycket som möjligt till Kina - enligt principen att försöka stoppa så mycket vid "källan".

Därför jag skrev - så mycket som möjligt. samt sätta fart på produktionen.
Citera
2020-02-04, 00:14
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boored
Vanlig förkylning är faktiskt corona virus, men inte säsongsinfluensa.
https://youtu.be/UubQNkK0wy0?t=185

Delvis rätt av dig.
10-15% av de fall som vi kallar förkylning beror på Coronavirus, men vanligtvis är det andra virus.
Poängen är dock att LuluBrooksie inte har en aning om vad hennen pratar om.
Citera
2020-02-04, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det är sannolikt så.

Jag tänker att om viruset har ett stort försprång så blir det kämpigare för immunförsvaret, sjukdomsförloppet blir utdraget, en belastning för kroppen som även måste ta hand om alla andra virus och bakterier som kroppen utsätts för, kanske därför man kan dra på sig en bakteriell lunginflammation som grädde på moset.

Jag vill vara tydlig med att det är min teori, och tro, baserad på det jag vet.

Ovanstående säger mig att det är viktigt att man äter näringsriktigt, får i sig essentiella ämnen, och sover ordentligt, om man vill att immunförsvaret skall klara av att snabbt ta sig an det här viruset.
Du har säkert helt rätt: Hälsan står på tre ben: Rätt kost, motion och sömn.

(Min står mest på ett ben . . . sömnbenet ).
Citera
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix
Ca 2.25% av övre luftvägsinflammationerna som folk söker sjukvård för utgörs av Coronavirus, främst OC43, med liknande allvarliga symtom som det nya coronaviruset.

Olika procent beroende på källa, men det är fortfarande inte som LuluBrooksie hävdar att förkylning och influensa är detsamma som Coronavirus.
Influensa är dessutom aldrig ett coronavirus, även om symtomen är liknande.
Citera
Medlem
Mrjobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
Jo det är rätt vi ska skicka så mycket som möjligt till Kina - enligt principen att försöka stoppa så mycket vid "källan".

Därför jag skrev - så mycket som möjligt. samt sätta fart på produktionen.

Ber om ursäkt, jag tror mina ögon läste att man skulle skicka allt man hade Sorry igen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in