2020-02-03, 23:57
Medlem
Vad menas med suspected?

Misstänka som provats men varit negativa
Misstänkta som ska provas?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulpensel
Han säger 0.5%

My bad, lyssnade om och du har helt rätt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Ah ok. Mitt fel.

Hur många internationella smittade har rapporterats idag då?
Det kan du också hitta i länken du delade.
Citera
2020-02-03, 23:58
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Det är klart man inte blir!

Vanl förkyln är ett slags coronavirus (vanligø
Vanlig säsongsinfluensa är ett slags coronavirus

Du kanske tänker på mässlingen och sådana sjukdomar?

Här visar du verkligen att du inte vet något om virus.
Nej, säsongsinfluensa får vi inte av ett Coronavirus.
Nej, inte heller förkylningsvirus.
Nej, förkylningsvirus är inte ett virus, utan hundratals olika där du blir immun mot det förkylningsvirus du har haft, men inte mot de hundratals övriga.
Citera
2020-02-03, 23:59
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Det ser verkligen inte bra ut för Hubei/Huwan det är kaos idag folk får inte gå ut. 1 person per hushåll får gå ut varannan dag för att handla. De spärrar hela hus så ingen kommer ut och ingen kommer in.
Hur tusan skall det sluta för dessa stackars människor.
Hade det gått skulle en ny stad byggas och successivt flytta friska dit och sedan jämna hela Wuhan med marken dead zone do not enter

Situationen i andra regioner ligger endast en vecka efter Hubei. Visserligen är de sjuka mer geografiskt spridda än i Hubei, där speciellt Wuhan är väldigt hårt drabbat, men om smittspridningen fortfarande, trots alla försiktighetsåtgärder, ligger på 20% nya fall per dag så är det nog bara en tidsfråga innan situationen blir lika akut i resten av Kina och resten av världen. Å andra sidan fick SARS ett lika abrupt slut som start så man kan ju alltid hoppas att vi har tur denna gång också.

Tänk så mycket elände en enda viruspartikel, endast 0.15 µm stor, skapad av en slump på en lokal djurmarknad, kan medföra för en hel värld. Detta trots all forskning och kunskap som vi idag har. Man blir lite ödmjuk som människa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikie
Någon annan än jag som reagerade på vad som sades i videon från de två Amerikanska experterna?

Typ något i form av. Vi vet inte ens spridningstakten då Kina fortfarande håller på att testa, men att dödligheten inte är 2 procent utan kanske snarare 25%

Här är en länk till när han säger det

https://youtu.be/Wq33oZdQ-R4?t=327

Nej, han säger ”point five percent” alltså 0.5%.
Citera
Avslutad
Hur lång tid tror ni det tar innan /Afrika/Mellanöstern drabbas? Inga rapporterade fall där än.

Edit glömde United arab emirates 5 fall där , hur tror ni spridning kommer bli där?
Senast redigerad av americandadfan 2020-02-04 kl. 00:02.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikie
Någon annan än jag som reagerade på vad som sades i videon från de två Amerikanska experterna?

Typ något i form av. Vi vet inte ens spridningstakten då Kina fortfarande håller på att testa, men att dödligheten inte är 2 procent utan kanske snarare 25%

Här är en länk till när han säger det

https://youtu.be/Wq33oZdQ-R4?t=327
Han säger inte 25%. Han säger ”point five percent”. Dvs. 0,5%.
Citera
2020-02-04, 00:00
Medlem
Samuel332s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av americandadfan
Hur lång tid tror ni det tar innan /Afrika/Mellanöstern drabbas? Inga rapporterade fall där än.

jo arabemiraterna dubai o 2 i indien
Citera
2020-02-04, 00:01
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av warwar
Vad menas med suspected?

Misstänka som provats men varit negativa
Misstänkta som ska provas?

Gissningsvis folk som uppvisar liknande symptom, men som inte testats eller har bekräftats.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Genderfluid
Dödsfall 2019 Novel Coronavirus (2019-nCoV) jämfört med svininfluensa och SARS
https://ncov.r6.no/

Värt att påminna om denna, de har utvecklat sina grafer.

Corona vs Sars vs Swine flue

ThDaDe
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Ja jag tror du har helt rätt.

Tyvärr är det väl å att de som har ett väldigt dåligt immunförsvar, eller får det under den första infektionen dö redan av den.

Det är sannolikt så.

Jag tänker att om viruset har ett stort försprång så blir det kämpigare för immunförsvaret, sjukdomsförloppet blir utdraget, en belastning för kroppen som även måste ta hand om alla andra virus och bakterier som kroppen utsätts för, kanske därför man kan dra på sig en bakteriell lunginflammation som grädde på moset.

Jag vill vara tydlig med att det är min teori, och tro, baserad på det jag vet.

Ovanstående säger mig att det är viktigt att man äter näringsriktigt, får i sig essentiella ämnen, och sover ordentligt, om man vill att immunförsvaret skall klara av att snabbt ta sig an det här viruset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in