2020-03-29, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Nej, det visar att det är få eftersom det är så extremt få yngre som dör. Så få att de slår upp varje fall exklusivt med reportage.

Som du sa själv så dör ju inte alla bara för att man är i riskgrupp.
Menar bara att man inte ska gå runt och vara så jäkla stursk och säker på att man är kärnfrisk bara för att man brukar jogga två gånger i veckan och har fem månader kvar till man når den magiska gränsen på 70 år..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
Hur vet du det?

Det kan han omöjligt veta. Då hade det vart vida känt nu. Nåt mörkertal kanske det blir men det är i så fall fråga om misstag.
Citera
Medlem
InOurNatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Fulspel?

FHM vill ha säkerställda siffror, inte bara gå första bästa nuffra som dyker upp. Är det den nya tidens uppkopplade människa som kräver realtidsuppdatering av dödssiffror? Hellre snabbt än korrekt...

Första bästa siffra kommer direkt från regionerna, så, ja.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Vi vet inte det då vi inte masstestar.

Kan du definiera masstestar?
Citera
Medlem
awoke11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petnomi
Det du säger är att vi har 13% ökning de senaste tio dagarna, så då kan man räkna ut antalet döda menar du? Du kan aldrig räkna ut antalet döda nästkommande dag, det närmaste du kan komma är en ungefärlig siffra som man lika bra kan gissa sig till.
Det är en smula tröttsamt att se div prognoser och kalkyler som FB professorer egenhändigt knopat ihop, sök uppmärksamhet på annat sätt tex klä av er nakna och spring runt huset.
Statistik fungerar alldeles utmärkt EFTER Covid19 när man har alla siffror klara framför sig.

Återigen du kan inte jämföra med Italien utan att räkna in flera avgörande faktorer och variationer. Tex så har Italien drygt 50 miljoner fler invånare mer än oss, vilket betyder att om vi samtidigt hade 200 döda efter exempelvis 10 dagar efter första dödsfallet så betyder det inte att vi ligger i fas med Italien. Italien skulle behöva ligga på 1,200 dödsfall för att vi skulle ligga i fas, det beror på att dom är 60 miljoner invånare och inte 10 miljoner som Sverige. PUNKT! Du kan aldrig göra den jämförelsen med Italien utan räkna om antalet döda på deras 60 miljoner. ursäkta om jag blev tjatig men du verkar uppenbart trög därav mitt tjat.
Ha en bra dag!

Jag räknade ut med denna kalkyl dödsstatistiken för hela denna vecka. Jag skrev upp i kalendern 3500 döda igår för 1 vecka sen, hur många dog igår? 3500. Ja självklart finns det variablar och statistiken kommer så småningom att avvika. Menar du att jag hade endast tur av att jag "gissade" dödsantalet så himla nära? Jag har skrivit 3900 i kalendern idag, vi får se om jag har rätt eller om det avviker första gången på 10 dagar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
de debatterar för fullt om Personen i fraga var 30 Eller 40 ar gammal, sa att ta reda pa ev sjukdommar e nog överkurs

Han bör väl haft nån underliggande då.
Citera
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Varför denna negativitet. Testen är inte slut och vi går framåt i både mindre dödsfall och patienter på intensivvård.

Din propaganda blir löjlig. Regimen och dess organ klarar sig utan din stjälp hjälp. Testerna ransoneras till det absolut nödvändigaste på grund av brister på kemiska reagenser. Det vet alla, det meningslöst att leka Bagdad Bobb i ett forum med starkt ifrågasättande individer. Pröva PRO, nej visst ja du har inte åldern inne, din skolklass.
Citera
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback100
Finns ingen exponentiell tillväxt...
Skillnaden mellan 12 och 16 mars är 2000
Skillnaden mellan 16 och 18 mars är 2000
...alltså ingen expoinentiell tillväxt.
Jo, den första är fyra dagar den andra två dagar.
Citera
Medlem
Smittspridningen är på max överallt i landet, fullt med folk överallt... Så när antas bomben smälla? Det vore endast ett mirakel från ovan att sverige slapp ett shtf utbrott.
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Men det är ingen som sagt att »bara äldre dör«. Det som sagts är att det är riskgrupper som är utsatta för att få allvariga komplikationer och »äldre« är en riskgrupp. Andra riskgrupper är:

- sjukdomar
- kraftig övervikt

Sedan finns det enstaka individer, utanför riskgrupperna, som inte vet att de har dolda sjukdomar eller brister. Det är där vi kommer att hitta de procentuellt få dödsfall som inte direkt kan hänföras till riskgrupperna.

Jag kan lova dig att i slutändan kommer man att se att unga och friska människor utan medicinska problem också dog av COVID-19.
Citera
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Ja du har rätt, med all teknologi och ändå stora bekymmer. Hade detta viruset brutit ut år 1918 istället för spanska sjukan hade covid-19 dödat många många fler än spanska sjukan gjorde.
Man hade inget passagerarflyg att tala om på den tiden. Först 1919 invigdes första reguljärflyget som gick mellan London och Paris. Så du har som vanligt fel. Hur menar du att ett virus skulle ha kommit till Sverige från en djurmarknad I Kina år 1918? Med kamelkaravan?
Citera
2020-03-29, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av har
Kan man följa antalet som dör i allmänhet månad från månad istället för specifikt COVID-19? Annars kan man bara använda siffrorna som trend-indikatorer misstänker jag.
https://www.worldometers.info/world-population/sweden-population/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in