2020-03-29, 16:05
Medlem
gabrielle2s avatar
Det vi gör i landet måste ha effekt säger Tegnell i Expressen.
Ska vi i Sverige ha sådan tur att vi klarar oss bättre än några andra länder i Europa.
Vad menar han med det vi gör i landet..
Är det inte för tidigt att uttala sig i det här.
Nog för att siffrorna i Sverige ser förhållandesvis bra ut. Kan det vara så att den Svenska kulturen där människor håller avstånd från varandra och trivs med avståndet också nu blivit till vår fördel och blir vår räddning i detta vansinne. Samt att svenskens tilltro till de styrande och vår följsamhet också blir en stor fördel. Vi behöver inga polisvakter som bötfäller oss och jagar oss för att vi inte lyssnar på direktiven.
Och att hånfullheten mot vårt sätt att umgås kommer att slå tillbaka på de hånfulla.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Fulspel?

FHM vill ha säkerställda siffror, inte bara gå första bästa nuffra som dyker upp. Är det den nya tidens uppkopplade människa som kräver realtidsuppdatering av dödssiffror? Hellre snabbt än korrekt

Jag pratar inte bara om faktumet att de ligger 2 dagar efter med rapporterade dödsfall utan även att de kommit med vilseledande information till folket sedan dag ett.

En annan skribent gjorde en sammanställning av en del av vad jag syftar på:

(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (2019-nCoV, SARS-CoV-2, COVID-19)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utspilld
Folk måste börja göra sig hörda nu kring den här skiten som pågår. De ska inte kunna komma undan med sitt fulspel längre. Helt otroligt att folk tillåter det här fortgå.

Det räcker inte att sitta och skriva här. Folk behöver kontakta/söka upp de här människorna direkt och utkräva förklaring och ansvar.

Alltså FHM rapporterar en gång per dag.

Med de siffror de får.

Att sedan några andra rapporterar senare, utan att ha lämnat info till FHM eftersom den inte finns just då. Där har du din förklaring. Är det så jävla svårt o förstå?
Citera
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Exceptionell ur statistiskt eller subjektivt perspektiv är två olika saker, så visst, för dig så.
Men vi diskuterar ju inte någon bokföring?
Citera
2020-03-29, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ittepa
Kan du definiera masstestar?

När man inte testar precis alla i vissa regioner, symtom eller ej.
Citera
Medlem
CliviaMiniatas avatar
Trots att jag tillhör riskgrupp så gick jag och handlade i går och i förrgår. Iförd gummihandskar, mask av bandana och stora glasögon.
Då upptäckte jag att nästan ingen, i någon ålder, i den här lilla staden bar någon form av skydd, inte ens några så hemmagjorda som mina. Istället så betraktade de mig med misstänksamhet. Jag tror inte att någon har tagit del av informationen om att det är bättre att ha en skydd av en snusnäsduk än ingenting. Både för sig själv och andra. De flesta som var på stan igår var svenskar.
De skiter i saken totalt eller vill inte visa rädsla. Lika illa som somalierna på Järva. Vill inte förstå.

Jag förstår inte folket i den här staden. Det har jag aldrig gjort. Efter 15 år här så verkar de lika dumma och fega som de såg ut nr jag flyttade hit för 13 år sedan. Får. Tror på allt som regeringen hittar på. De tror fortfarande att sanningen står i Aftonbladet.

Nu har jag skitit i det blå skåpet genom att flera gånger gå på stan iförd snusnäsduk som ansiktsmask och ha illa sittande gummihandskar som mitt ex glömde kvar i källaren. Det skrämmer fåren mycket.

Men jag tycker synd om dessa svenskar som kommer att dö därför att de fortfarande tror på allt som regeringen och Tengele säger. Skamligt att lura de här stackarna.
I mitt område, (minighettot där fåren har placerat alla tänkbara vargar i fina lägenheter i centrum så vi ska bli snällare) Så följer de ganska snart mina exempel. Men de åker bil, går inte omkring.
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
Det var Storbrittaniens.

Också en stormakt vilket inte Sverige tillhör.
Citera
Medlem
Nu vill Uffe Kristersson masstesta svenska folket..100 000 i veckan säger han i Aftonbladet.
Hmm..
Citera
2020-03-29, 16:07
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Ja hur ser de siffrorna ut för Sverige?

tittar på https://www.worldometers.info/coronavirus/

3.700 diagnosticerade fall och 16 total recovered?

Testar vi om folk är friska/smittfria?
Där är en lång eftersläpning. Både för att friskförklaring inte prioriteras och för att tillfrisknandet går långsamt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Min erfarenhet av nära gamlingar som fått feber så har de skickats till sjukhus. Alla har inte dött heller utan repat sig. Har förstått att det inte görs nu utan man låter dem dö där de är. Börjar nästan undra om dessa "underliggande" kan vara nys i en del fall.

Skickas till sjukhus ja, men IVA är en annan sak och i nuläget är det fullt förståeligt att 90-åringar från vårdboenden inte tar upp IVA-platser. Det är verkligen inget konstigt med det som det ser ut just nu. Att transportera någon till sjukhus i onödan är enbart inhumant, bättre då att de får dö på boendet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ittepa
Kan du definiera masstestar?
Du jämför länder som samlar, registrerar och rapporterar smittspridning utifrån olika definitioner och metoder.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
Alla som har dött har inte dött på IVA. De kan ha dött på äldreboenden, hemma, akuten eller en vanlig vårdavdelning.

Sen när det gäller siffran 334 så avser den vårdtillfällen och inte patienter. En patient kan ha mer än ett vårdtillfälle.

Tyvärr har vi ingen statistik på hur många IVA patienter som dött respektive tillfrisknat.

ja, så är det ju förstås, tack för input
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in