2020-01-26, 03:23
Medlem
Absolutinte800s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havremopeden
I hear you I hear you. Dock tror jag inte siffrorna endast är 2000, det råder kaos i Wuhan just nu och det är inte propaganda.

SARS varade i 6 månader och det var endast 8000 infekterade och 774 döda. Nu har vi inte gått mer än 1? vecka om inte mindre, och vi har över 2000st infektioner. Dom har också bekräftat att symptomen kan vara liggande, dvs att den inte syns.

Vi får helt enkelt se, men jag tror iallafall att detta är otroligt allvarligt och vi kommer se dessa nummer skjuta i höjden.

Det har pågått i snart en månad. Det blev nog lite fel för kinesiska regeringen, istället för att ta tag i situationen omedelbart så låtsades man som ingenting - för att sedan sätta in mycket drastiska åtgärder när situationen klart förvärrats.

Självklart är detta allvarligt och visst lutar mycket åt att numren kommer stiga i en rask takt.
Citera
2020-01-26, 03:23
Bannlyst
Vänta bara 1,2,3 veckor, så kommer ni att få se omfattningen av detta.
Citera
2020-01-26, 03:30
Medlem
Havremopedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Absolutinte800
Det har pågått i snart en månad. Det blev nog lite fel för kinesiska regeringen, istället för att ta tag i situationen omedelbart så låtsades man som ingenting - för att sedan sätta in mycket drastiska åtgärder när situationen klart förvärrats.

Självklart är detta allvarligt och visst lutar mycket åt att numren kommer stiga i en rask takt.

Du har rätt, det började i december. Men absolut, det kommer stiga otroligt snabbt

Citat:
Ursprungligen postat av PlasmaGuden
Vänta bara 1,2,3 veckor, så kommer ni att få se omfattningen av detta.

Exakt det jag säger också, bara vänta.. folk som är naiva kommer inse det om ett par veckor .
Citera
2020-01-26, 03:31
Medlem
På tal om kritiskt tänkande: uppgifterna från den kinesiska staten kan knappast stämma. Har sett flera genomgångar av kinesiska videosnuttar som laddats upp på sociala medier som analyserats: där kan man se döda kineser ligga ute på gatorna och personal med nya hazmatdräkter som hämtar dem. Man har även översatt skyltar och texter på ambulanser och samma grej händer utanför Wuhan. BBC-journalisten som åkt in i Wuhan har visat upp hur gatorna är helt tomma. Knappast fejk. Givetvis har den kinesiska staten försökt sopa problemet under mattan. Hur många har dött? Jag läste precis en intressant artikel i The Telegraph om hur en kvinna som misstänks ha dött av viruset blivit avskriven som död i influensa och man pressade familjen att kremera omgående. Hur stort är mörkertalet?

Jag tror att flera tusen har dött och att många fler är smittade. Vi lär få svar inom de närmaste veckorna då mer och mer läcker ut från Kina.

Nu senast pekas bamburåttan ut som en möjlig källa.
Senast redigerad av Pezten 2020-01-26 kl. 03:33.
Citera
2020-01-26, 03:32
Medlem
biupy6ips avatar
Varför kommer alla jävla influensaepedemier i från Kina hela tiden. Jävla apor, smitta ner er själva och skicka inte över kineser till oss.
Citera
2020-01-26, 03:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pezten

Det är väl ganska klart såhär långt att det är ett mänskligt skapat virus av kineserna själva som de förmodligen tänkte använda senare som ett biovapen.
Citera
2020-01-26, 03:36
Medlem
Danne90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EjaXYS
Ett virus som snabbt sprider sig men endast har dödlig verkan på personer med redan medicinska komplikationer. 41 döda och minst tusen smittade. Sprider sig Corona globalt skulle 41/1000 personer dö. Det är närmare 20 miljoner människor om man räknar på officiella källor.

Att räkna på officiella siffror är självklart missvisande då det är betydligt fler som är både döda och smittade. Däremot så ger det oss ett hum om vilken tråkig situation vi är i just nu.
Hur tänkte du där? Du kan ju inte veta hur stor sannolikhet är att överleva en sjukdom med bara antal döda och infekterade. Behöver jag gå igenom matten med dig?
Citera
2020-01-26, 03:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av libertay
Det är väl ganska klart såhär långt att det är ett mänskligt skapat virus av kineserna själva som de förmodligen tänkte använda senare som ett biovapen.

Jag tänker vara ganska skeptisk kring den biten, att kinesiska staten ljuger är dock 100 procent säkert. Den kommunistiska regimen funkar så. Att deras avdelningen för utveckling av biotekniska vapen ligger i Wuhan och klippen på folk som ligger döda/medvetslösa med blod runt munnen är dock ganska misstänkt...

Jag har sett många klipp om kinesiska matmarknader och det är nog inte så otroligt att virus kan uppstå i den snuskiga och sjuka miljön.
Citera
2020-01-26, 03:40
Medlem
Absolutinte800s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pezten
På tal om kritiskt tänkande: uppgifterna från den kinesiska staten kan knappast stämma. Har sett flera genomgångar av kinesiska videosnuttar som laddats upp på sociala medier som analyserats: där kan man se döda kineser ligga ute på gatorna och personal med nya hazmatdräkter som hämtar dem. Man har även översatt skyltar och texter på ambulanser och samma grej händer utanför Wuhan. BBC-journalisten som åkt in i Wuhan har visat upp hur gatorna är helt tomma. Knappast fejk. Givetvis har den kinesiska staten försökt sopa problemet under mattan. Hur många har dött? Jag läste precis en intressant artikel i The Telegraph om hur en kvinna som misstänks ha dött av viruset blivit avskriven som död i influensa och man pressade familjen att kremera omgående. Hur stort är mörkertalet?

Jag tror att flera tusen har dött och att många fler är smittade. Vi lär få svar inom de närmaste veckorna då mer och mer läcker ut från Kina.

Nej, ingenting tyder på att det ligger döda kineser hejvilt här och var på gator och torg... Återigen försök att bedöma trovärdigheten i era källor... Att det ska vara så svårt...

Ja, BBC journalisten är äkta och gatorna är mycket riktigt tomma vilket förstås visar på att situationen är allvarlig. Han är däremot inte i Wuhan utan i Hubei, samma provins som Wuhan. Det räcker med den trovärdiga informationen för att inse allvaret, ni behöver inte falla för varenda hittepå och fantasier kära ni.
Citera
2020-01-26, 03:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danne90
Hur tänkte du där? Du kan ju inte veta hur stor sannolikhet är att överleva en sjukdom med bara antal döda och infekterade. Behöver jag gå igenom matten med dig?
Ja snälla gör det ,,, vilka siffror anser du fattas för att ekvationen ska gå att lösa.
100 st smittade och 38 dör 38% dödlighet dvs 62% chans att överleva eller kan du någon annan formel?
Citera
2020-01-26, 03:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Absolutinte800
Nej, ingenting tyder på att det ligger döda kineser hejvilt här och var på gator och torg... Återigen försök att bedöma trovärdigheten i era källor... Att det ska vara så svårt...

Ja, BBC journalisten är äkta och gatorna är mycket riktigt tomma vilket förstås visar på att situationen är allvarlig. Han är däremot inte i Wuhan utan i Hubei, samma provins som Wuhan. Det räcker med den trovärdiga informationen för att inse allvaret, ni behöver inte falla för varenda hittepå och fantasier kära ni.

Jag skrev inte att de finns överallt, jag har sett ungefär tio unika klipp på folk som ligger döda på gator. Vad är din åsikt kring dessa klipp? Är de fejkade eller gamla? Från det jag sett (bland annat från YT-kanalen med expats som bott 15+ år i Kina) så är dessa klipp trovärdiga.
Citera
2020-01-26, 03:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KinaTorterarSvensk
WHO är ett FN-organ.

Diktaturen Kina är permanent säkerhetsrådsmedlem i FN, och har köpt mängder att fattiga länder som sina politiska understödjare i FN.

Diktaturen Kina blockerade att WHO utropade global emergency.

Var det därför WHO's ledare dog häromdagen? Visste det var något skumt där. Han dog av "hjärtattack" (vanligaste dödsorsaken för mördade politiska motståndare) i fredags.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in