2020-01-25, 09:07
Medlem
Overminds avatar
Hur svårt är det för terrorister att komma över kemiska vapen t ex något virus som är framställt i ett labb? Känns som varför har ingen terrorist gjort det hittills? Det är väldigt svårt att komma över?
Citera
2020-01-25, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
På bilder från sjukhusen i kina ser man att de smittade är uppkopplade till maskiner och verkar vara nedsövda med konstgjord andning. Är det så att lungorna kollapsar av viruset?
Mm, tror man drabbas av svår andnöd...luftvägsinfektion
Citera
2020-01-25, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svensk0kina
Givetvis.
Hur bra Svenska skulle du skriva efter 25 år. Under mina år i Ostasien har jag bara jobbat några få månader vid ett Svenskt företag, 2007. Det var en hemsk firma som utnyttjade Kineserna och den svenska ägaren bodde i fint område utanför Malmö.

Kan vi sluta med att kalla varandra....

Om du och den kinesiska regimen kan sluta ljuga så vore det bra.
Citera
2020-01-25, 09:09
Medlem
Sharm0tas avatar
Flash: Wuhan förbjuder privatbilism i bebyggda områden. Källa: https://twitter.com/BNODesk/status/1220982345135796225
Senast redigerad av Sharm0ta 2020-01-25 kl. 09:14.
Citera
2020-01-25, 09:10
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Han där borta
Den enda siffran som har betydelse är de sk. "officiella" 41 döda och 38 tillfriskna.

En relevant och spännande fråga.
Ifall Sverige får sina första fall kommer ni då gå till era jobb?

38 tillfrisknande? Är det personer som blivit diagnostiserade med viruset och sedan blivit friska?
Har det gått över av sig själv eller med medicinsk hjälp?
Håller med om att de är de siffrorna som har betydelse.

Jag kommer gå till mitt jobb tills vidare iallafall.
Citera
2020-01-25, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Sjukhusbygge i Wuhan pågår: https://youtu.be/UtW9Inha82s

Mycket folk och många maskiner i arbete. Ska tydligen vara klart om några dagar.

Behöver vi nytt sjukhus i sverige så tar det tio år minimum. På tio dagar hinner den svenska regimen inte ens sätta upp tält till flyktingar.
Citera
2020-01-25, 09:12
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Flash: Wuhan förbjuder privatbilism i bebyggda områden. Källa: agenda-free tv.

Oj varför gör man det? Är det inte bättre att åka bil än kollektivt just nu?
Citera
2020-01-25, 09:13
Medlem
selusts avatar
Vilka munskydd hjälper i ett sånt här läge?
Citera
2020-01-25, 09:14
Medlem
TheAlmightyFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dovAkin
Klart det gör. Multisjuka äldre är en riskgrupp där många är extremt sköra. Är man redan väldigt sjuk från början och kanske har ett nedsatt immunförsvar så pallar man inte en vanlig influensa. Om däremot en ung 30 åring fullt frisk som lever aktivt dör i en influensa så är det väldigt extremt

Nu var ju en av de första 35 år fullt frisk stendog.
Citera
2020-01-25, 09:14
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikie
Fel

Dödligheten beräknas inte enligt: antalet döda / med antalet smittade
Dödligheten beräknas enligt: antalet döda / (antalet döda + antalet tillfrisknade)

i skrivande stund är det 41 döda och 38 tillfrisknade enligt livemappen. Det innebär att dödligheten inte är 3% utan 52%. Igår natt när jag skrev mitt förra inlägg om i stort sett samma sak var det 26 döda och 36 tillfrisknade så då låg dödligheten på 42%.

Vad jag tycker är ännu mer oroande är det faktum att folket blöder från munnen. Varför? Jo, för att det stämmer alldeles för bra överens med en sak som skrevs på 4chan. Jo, jag vet att 4chan anses vara ett cucu nest... men när någon sitter och "förutsäger" folk som dör på stående fot med blödningar ur munnen som en del av symptomen och det är precis det man nu får se på filmer och bilder så känns det allt annat än trevligt. Enligt det som skrevs där är det vi ser nu ett biovapen som kommit lös i den generella populationen. Sanningshalten låter jag vara osagd, allt jag säger är att det är oroande.

Var har du sett att man blöder från munnen? Och kan du citera från 4chan-tråden?
Citera
2020-01-25, 09:15
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlmightyFarfar
Nu var ju en av de första 35 år fullt frisk stendog.

Ja och flera döda har varit mellan 40 och 50 år. I Sverige skulle det alltså drabba främst småbarnsföräldrar.
Citera
2020-01-25, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schadow
8. Beställ matkassar hem.

Är det så bra med tanke på att den som levererar träffar mycket folk.Då borde dom vara
Riktiga bakteriehärdar.

Det är en avvägning mellan att trängas i affärer med massor med folk eller träffa en. Leverantören kan ju lämna matkasse utanför dörren. Men du har ett poäng där. Eller så kan man beställa matkasse till en box som man sedan hämtar själv.

Matkasseleverantörer kan kanske visa hur de arbetar med hygienen. Hur packas matkassarna, hur de levereras och hur man kollar de anställdas hälsotillstånd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in