2020-03-21, 22:50
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Kinesen är ännu lättare

Det låter ju bra. Då kan man bara fråga, har du ännu fått kinesen?
Citera
2020-03-21, 22:50
Medlem
EastClintfoods avatar
Antar att jag sitter i skiten, förkyld, har autoimmun sjukdom, rökare, suput.

Jag hoppas på att nån kan skjuta ner hela regeringen, speciellt tegnell aka dr mengel
Citera
2020-03-21, 22:51
Medlem
nezzoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smaka-mig
DIN DUMMA JÄVLA HORUNGE.

https://www.youtube.com/watch?v=UzwuUD5outw&feature=youtu.be

2018!!!!!! VÄRLDSKRIGET KOMMER! ALIENS I RYMDEN!!!!!

Militären transporterar fordon hela tiden.
Fan.....vad du med din text verkar intelligent.... du din snorunge kommer att stryka med först...trots din verbala attack....lycka till i mammas källare😁
Citera
Medlem
blobben!!!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kkkrim
Nu läser du vad jag skriver men tolkar det som du vill.

Inget av nuvarande läge med ekonomin har något med ekonomins läge när det kommer till migration.

Du förstår inte och kommer sannolikt inte göra det, jag är ledsen för det men det är inget jag kan påverka.

Du måste försöka förstå att vad vi gör idag är det som påverkar vad vi blir, om vi tar ekonomiska hänsyn över liv när ingen annan nation gör detta så hamnar vi som bäst i ett bättre ekonomiskt läge men då säljer vi ut vårt samvete för pengar.
Alla kommer starta om på samma nivå när detta är över, de som försöker sko sig på denna katastrof genom att byta liv mot pengar kommer inte vara väl sedda i omvärlden och befolkningen kommer absolut bära med sig en skam som kommer bli svår att tvätta bort.

Finns bara ett sätt att rida ut denna storm med samvete, mänsklighet och moral intakt och det är genom att bekämpa viruset så gott vi kan, inte kapitulera och ge upp, ur kampen kommer vi stå enade och starka istället för uppgivna och desillusionerade.

Vi måste sprida kunskapen om hur vi ska bete oss, avstånd, renlighet och respekt, isolera sig om sjuk eller om man inte behöver ut, vi måste testa och isolera smittade och svälta ut viruset, det är handlingsplanen och den måste vi, befolkningen, sprida uppåt till makthavare, för att sitta och vänta kommer inte leda oss framåt.

Om resultatet blir detsamma i slutänden spelar ingen roll, det är Hur vi kommer dit som definerar oss folk och nation!

Inga pengar ska äga oss som folk, Vi ska äga pengarna!

Detta är de med "tllgångars" skräcksenario i denna pandemi, att folk tar resolut tag i sin egen framtid, gör vi så kommer de inte ha något alternativ annat än att vi återgår till läget innan detta började.
Äh, lägg ned det där. 500 000 svenskar har dött i cancer sedan år 2000. Var har du hållit hus sedan dess? Inte har jag hört några internetkrigare trumma loss på tangentbordet om att det inte finns någon gräns för hur mycket pengar sjukvården får kosta. Corona kommer verkligen inte, inte ens på långa vägar, att döda fler än 500 000 personer i Sverige.

Det är självklart att allting har sitt pris. Får resten av befolkningen svälta för att rädda en fåtal personer som har fått livets ände så kanske den prioriteringen är lite verklighetsfrämmande för många. Uppenbarligen handlar inte ens om liv för coronahysterikerna. Det handlar om att vissa har gjort coronaviruset till identitetspolitik.
Citera
Medlem
Gretanols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmslivet
De testar många fler.
Håll istället ögonen på dödstalen. Förvisso osäkert när de är så låga, men 20 mot 7 talar för att Norge snarare skulle ha mindre spridning.

Och då i Finland har de 1 död.

Jag tror att om 2 veckor kommer Sverige att ha 2gg så många som Norge, om det inte är det redan.
Citera
Medlem
solo-112s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
Varför ställde du frågan då? Som man bäddar får man ligga.

Jag ställde ett påstående, en konkluderande slutsats. Ingen frågeställning överhuvudtaget.
Citera
2020-03-21, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Kina har för det första inte utrotat corona, oavsett vad regimen kommunicerar. Det är helt omöjligt.

För det andra så kommer Kina behöva hålla ställningarna tills vaccinet är klart. Deras BNP kommer sjunka med 10%. Hundratusentals människor kommer dö av isolerings- eller fattigdomsrelaterade orsaker.

Problemet kan bara ”lösas” genom immunitet. Det Kina gör är som att springa till ett annat rum när det brinner.

Varför är det omöjligt att Kina har utrotat corona i Hubei?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Vad tycker du om de 10-20 absurda uttalanden som han gjort angående c19 som visat sig inte stämma?
Jag bryr mig om det stora. Hur han kan balansera frihet och rätt till livskvalité med så låg svår smittspridning som möjligt. Har ingen åsikt över enskilda uttalanden.
Citera
Medlem
FairStuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Sahlgrenskas scenario: Toppen runt 1 april

Är det realistiskt att tro att det skulle peaka just 1 april?

Nej, men Tegnell verkar tro att VARJE DAG är 1 April, eller hur!
Citera
Medlem
solo-112s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
Myndigheterna måste varna för Åre! Min svåger ligger svårt sjuk efter resa där i helgen. Ingen hjälp tycks han få om han typ inte får total andingssvårighet. Det smittar på ytor, det smittar genom ögon. Det smittar genom urin och avföring. En toalett med många som klampar runt med pjäxor bland kiss på golvet, sedan går de hem till sina stugor. Det är matserveringar och caféer. De får fasen inte klokt!! Det finns riskgrupper där ute.

Godmorgon Sverige.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Adidas.
Dom har stängt ner all after ski nu

Tror du att det räcker? Det smittar genom urin och avföring, håller sig på ytor flera dagar. Som jag sa: en toalett och pjäxor på det. Ett bord som inte torkas av i restaurangen. En kaffemugg. Fattar du inte hur smittsamt det är? Det är rymddräkter som gäller.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Jeg har ikke funnet noen slike data. Men jeg leste for ca 2 uker siden at det var regnet ut for de som døde, at fra de ble syke og til de døde så tok det gjennomsnittlig 18,5 døgn. Jeg tror at jeg leste om det på worldometers, men jeg finner det ikke nå.

Jeg fant det nå, og nå står det 14 dager og ikke 18,5 døgn

Days from first symptom to death
The Wang et al. February 7 study published on JAMA found that the median time from first symptom to dyspnea was 5.0 days, to hospital admission was 7.0 days, and to ARDS was 8.0 days.[9]

Previously. the China National Health Commission reported the details of the first 17 deaths up to 24 pm 22 Jan 2020. A study of these cases found that the median days from first symptom to death were 14 (range 6-41) days, and tended to be shorter among people of 70 year old or above (11.5 [range 6-19] days) than those with ages below 70 year old (20 [range 10-41] days.[6]
https://www.worldometers.info/corona...ath-rate/#days

Her er andre interessante tall:
How long do symptoms last?
Using available preliminary data, the Report of the WHO-China Joint Mission published on Feb. 28 by WHO, [5] which is based on 55,924 laboratory confirmed cases, observed the following median time from symptoms onset to clinical recovery:

mild cases: approximately 2 weeks
severe or critical disease: 3 - 6 weeks
time from onset to the development of severe disease (including hypoxia): 1 week
Among patients who have died, the time from symptom onset to outcome ranges from 2 - 8 weeks.

from first symptom to → Dyspnea (Shortness of breath) = 5.0 days
from first symptom to → Hospital admission = 7.0 days
from first symptom to → ARDS (Acute Respiratory Distress Syndrome) = 8.0 days (when occurring)

https://www.worldometers.info/coronavirus/coronavirus-incubation-period/

Intressant, så den inledande vågen av smittade av sportlovssjuka borde vara de som dör nu ungefär? Om det tar ca. 16 dagar från första symptom till döden i medel och vi säger att inkubationstiden i medel är 4 dagar, så motsvarar det ungefär 3 veckor.

Citat:
Ursprungligen postat av Aaabree
Jag var ute nyss och promenerade i en timme. Såg kanske 3 personer, då är det ändå lördagkväll.

Det är inte helt som vanligt men det finns en synlig minoritet som inte fattat allvaret, tyvärr kommer vi alla få lida för deras dumhet men det är inget att göra åt. Det finns folk som tar ansvar. Jag tar ansvar, jag har suttit bänkad hemma i en vecka med vad som med 99% säkerhet är en vanlig förkylning. Tar inga risker.
Jag misstänker att så är fallet också. Min teori är att väldigt många COVID19 sjuka smittar inte någon men några få smittar väldigt många. Det vill säga tillräckligt många måste vara smittade för att "en idiot" ska bli smittad och sprida vidare det till många, annars dör viruset ut. Om inte så vore fallet, så skulle smittspridning explodera konsekvent var det än hamnar mer eller mindre direkt, och tex. den inledande fasen av få dödsfall över någon månad i Wuhan skulle direkt blivit en explosiv fas, men viruset fick liksom "kämpa på" tills det hamnade i någon idiot som diskade glas med feber och putsade glans med andedräkten eller något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in