2020-03-21, 22:48
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Finns teorier om att bögarnas bromsmediciner också verkar på Kina-viruset.
Misstänker att HIV inte är någon underliggande sjukdom att ha i detta läget
Citera
2020-03-21, 22:49
Medlem
solo-112s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FORVACKSLINGSBAR
Vet man vilka som ingår i riskgruppen, eller tar man 70+, exempelvis, rätt över?

Om man inte vet vilka som ingår i riskgruppen, hur går det då med maklig takt?

Ursprungligen, slog det här viruset mot de svagast i samhället, hårt! Dvs de äldre och de med tidigare åkommor.

I takt med att sjukvården belastas med mängder av människor som behöver hjälp, måste de börja prioritera vilka som ska få vård. 48 behövande ryms inte o en respirator. 47 av dem får inte plats. Då dör många av dem, oavsett om de är 30 eller 50 eller 70 år. Utan respirator, innebär sjukdomen nästan garanterad död för de värst drabbade. Vissa starka överlever, men det är på det här sättet 30åringarna dör, de kunde inte konkurrera om en plats vid respiratorn. Det var för många på samma afterski...
Citera
Medlem
FairStuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Jag själv är emot våld, men det dessa personer gör är att dömma hundratusentals till döden just nu, och inte bara gamla utan även yngre. Fler kommer dö av detta virus än vad som dog under andra världskriget.

Spanska sjukan dödade 50-75 miljoner människor, och hade bara en dödlighet av 2%.

Idag finns det betydligt mer människor på jorden som kan infekteras, det sprider sig snabbare än spanska sjukan, och detta virus har en mycket högre dödlighet än spanska sjukan.

Att inte ta detta på allvar är det dummaste man kan göra.

Speciellt när man håller smittvägen Barn->Vårdhemspersonal->Pensionär öppen.

De som saknar intelligens har svårt att räkna ut detta innan faktumet visar sig bara, men halshuggning vore ett milt straff, vilket kommer stå tydligt om ett par månader. Men då är det redan för sent.

Håller med!

Så länge så få blir FRISKA kommer det att bli den värsta kö ( som sprider än mer ) i allt och överallt.

Stackars de som inte vet bättre och tror att när de står 100-tals i en tät kö med en engångsmask som

fladdrar på ansiktet ( och redan har smuts och kanske virus i sig ).

De litar på att de ska bli kontrollerade och få bra besked, men i verkligheten så blir de just då smittade av någon annan i kön.

Och som med det mesta...

99 Bra kryddor i en soppa och 1 enda farlig gör soppan för farlig att äta.

Så även här.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Lena Mellin på Aftonbladet delar otroligt nog denna uppfattning.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/wPQmzG/tegnell--var-guide-till-galaxen

Jag har själv blockerat sidan så att även om jag skulle surfa dit av misstag kommer jag aldrig se webbsidan på en tidning som har mage att ha en sån korkad, idiotisk journalist. Jävla kossa.
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinclair
I Sverige behöver 100 procent av patifnterna sjukhusvård.

Ja, du har en poäng där. Dessutom så va inte Ekots uppgifter korrekta.
Citera
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Adidas.
Jag tippar på 60-80 dödsfall. Vad tippar du på? Om två veckor från idag? Jag tror på Tegnell. Han är ett missförstått geni.

Vad tycker du om de 10-20 absurda uttalanden som han gjort angående c19 som visat sig inte stämma?
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bochi2
visste ej detta. hur gör viruset män sterila? rent biologiskt (?) varför blir det så

Kineserna varnar för att överlevande män av kinesiska sjukan blir sterila. Inte helt ovanligt att man erhåller medicinska sviter av en svår infektion.
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Har försökt argumentera i dagar här..

Men tycker mig ändå se en del positiva tendenser i att fler och fler inlägg verkar förstå Sveriges strategi, kontra exempelvis Kinas, bättre ju längre tiden förflyter, till en början då vissa länder valde populistiska lösningar fick detta naturligtvis många att fråga sig varför Sverige inte gick samma väg.
Strategi?
Den enda strategi jag ser är du i uppblåsta ordalag hävdar att du får fler anhängare. Önsketänkande.
De som är in och hojtar ”flockimmunitet” verkar vara förledda ungdomar som tycker det verkar spännande, nåt att svänga sig med.
Du är inget annat än en charlatan! Fy skäms!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
Myndigheterna måste varna för Åre! Min svåger ligger svårt sjuk efter resa där i helgen. Ingen hjälp tycks han få om han typ inte får total andingssvårighet. Det smittar på ytor, det smittar genom ögon. Det smittar genom urin och avföring. En toalett med många som klampar runt med pjäxor bland kiss på golvet, sedan går de hem till sina stugor. Det är matserveringar och caféer. De får fasen inte klokt!! Det finns riskgrupper där ute.
Dom har stängt ner all after ski nu
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
Myndigheterna måste varna för Åre! Min svåger ligger svårt sjuk efter resa där i helgen. Ingen hjälp tycks han få om han typ inte får total andingssvårighet. Det smittar på ytor, det smittar genom ögon. Det smittar genom urin och avföring. En toalett med många som klampar runt med pjäxor bland kiss på golvet, sedan går de hem till sina stugor. Det är matserveringar och caféer. De får fasen inte klokt!! Det finns riskgrupper där ute.

Men är man så dum o flockas i Åre i dessa tider 🤦‍♂️
Citera
2020-03-21, 22:50
Medlem
IQ-145s avatar
Högsta procentuella andelen döda (Minst 200 fall)

Italien 4825 döda/53578 smittade = 9%
Indonesien 38/450 = 8,44%
Irak 17/214 = 7,94%
Iran 1556/20160 = 7,54%

Det har slumpat sig så att alla börjar med bokstaven I.

Givetvis ar mörkertalet stort, och den riktiga procentuella andelen är mycket lägre, men det är de siffror vi har att gå på.

Länder med flest inrapporterade Coronafall utan ett enda dödsfall än:

1. Tjeckien 995 smittade/0 döda
2. Qatar 481/0
3. Saudiarabien 392/0
4. Rumänien 367/0
5. Estland 306/0
Citera
2020-03-21, 22:50
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Adidas.
Jag tippar på 60-80 dödsfall. Vad tippar du på? Om två veckor från idag? Jag tror på Tegnell. Han är ett missförstått geni.

Jag vill inte gissa några siffror alls, men att vi skulle få så få om två veckor skulle vara en lättnad. Men oavsett så är det inte om två veckor det kommer vara värst. Smittan grasserar för fullt ute i samhället nu, så det kommer bara bli värre och värre fram till åtminstone maj någon gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in