Citat:
Ursprungligen postat av
wakkawalla
Resonerar du på samma sätt gällande migrationspolitiken?
Att de som säger att vi inte har råd enbart är egoister?
Allt annat vore ju direkt hycklande.
Nu läser du vad jag skriver men tolkar det som du vill.
Inget av nuvarande läge med ekonomin har något med ekonomins läge när det kommer till migration.
Du förstår inte och kommer sannolikt inte göra det, jag är ledsen för det men det är inget jag kan påverka.
Du måste försöka förstå att vad vi gör idag är det som påverkar vad vi blir, om vi tar ekonomiska hänsyn över liv när ingen annan nation gör detta så hamnar vi som bäst i ett bättre ekonomiskt läge men då säljer vi ut vårt samvete för pengar.
Alla kommer starta om på samma nivå när detta är över, de som försöker sko sig på denna katastrof genom att byta liv mot pengar kommer inte vara väl sedda i omvärlden och befolkningen kommer absolut bära med sig en skam som kommer bli svår att tvätta bort.
Finns bara ett sätt att rida ut denna storm med samvete, mänsklighet och moral intakt och det är genom att bekämpa viruset så gott vi kan, inte kapitulera och ge upp, ur kampen kommer vi stå enade och starka istället för uppgivna och desillusionerade.
Vi måste sprida kunskapen om hur vi ska bete oss, avstånd, renlighet och respekt, isolera sig om sjuk eller om man inte behöver ut, vi måste testa och isolera smittade och svälta ut viruset, det är handlingsplanen och den måste vi, befolkningen, sprida uppåt till makthavare, för att sitta och vänta kommer inte leda oss framåt.
Om resultatet blir detsamma i slutänden spelar ingen roll, det är Hur vi kommer dit som definerar oss folk och nation!
Inga pengar ska äga oss som folk, Vi ska äga pengarna!
Detta är de med "tllgångars" skräcksenario i denna pandemi, att folk tar resolut tag i sin egen framtid, gör vi så kommer de inte ha något alternativ annat än att vi återgår till läget innan detta började.