2020-03-20, 13:12
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Men när 99% för lätta symptom? Ska vi sluta leva för det? Skitsnack.. hysterin vet inga gränser tydligen.
99%? Det var revolutionerande siffror! Hur kom du fram till dessa?
Citera
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quinz
Antagligen smarta människor. Varför skulle man inte bära munskydd? Jag hade handskar senast jag handlade och folk tittade lite men vad bryr jag mig. Jag håller mig frisk och tar ansvar för att inte smitta andra om jag skulle ha en symptomfri smitta.

Jag kommer hädanefter bära min N95 mask ute när jag handlar i butiker.

Jag tror inte folk förstår hur dumma människor är därute. Med all information och allt som pågår blir man chockad när man är ute och handlar och hör hur folk nyser, hostar och håller på helt öppet! Dessutom håller de inte distansen mellan varandra utan står och flåsar dig i nacken i kassa kön.
Vad som är värre är alla gamlingar som härjar runt, de verkar ju bry sig minst av alla.

Ge Sverige 3-4 veckor till, vi kommer alla sitta i karantän som Italien. Garanterat.

Tack för ett bra inlägg!
Vidtar man inte åtgärder så får man inget stopp på spridningen.
Du uppvisar civilkurage och omtanke om både dig själv och andra.
Citera
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autismpower
Jag haft skyddsmask och skyddsglasögon på mig plus handskar när jag gått ut och handlat sedan slutet av januari. Har heller inte gått ut mer än en gång i veckan. Hej!

Man får naturligtvis göra som man vill men jag tar heller risken för att slippa skrämma barnen och tanterna. Dom kan tror att IS gör en gasattack och får panik.
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Covid
Apple (10-åringen) har visserligen designat elektorniken, men i princip all elektronik produceras i Kina, Taiwan och Thailand. Vill du betala tre gånger så mycket för telefonen, så visst.
Japp, givetvis måste allt bli dyrare, har du någon aning om hur många telefoner, som i ditt exempel, det finns i världen?

Men om man lagt lite press på tillverkaransvar då?
När telefonen är förbrukad ska tillverkaren återanvända och återvinna delarna och betala tillbaks panten.
Citera
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Även på sjukhus med kollapsad vård, där respirator saknas.

Där kan patienter fortf sövas med syrgas, och smärtstillning,lugnande sättas in.
Citera
Medlem
Maduros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det är det jag är rädd för. Vi riskerar att bli paria när de andra öppnar upp. Kan bli ett jäkla stigma "De där pestsmittade svenskarna"

Det blir politiskt korrekt att sluta leverera till Sverige, det osolidariska landet som riskerar världens hälsa trots att de vet bättre.

Internationellt vill man förhindra smittospridningen för att, förutom att spara på medborgares liv, minimera risken att viruset muterar. En sådan mutation skulle, om jag förstår det rätt, mycket väl kunna vara mest riskfylld för t ex yngre.
Citera
2020-03-20, 13:13
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cherryfive
Dom får väl belåna villorna, bostadsrätterna eller rent av ta något av sitt kapital. Sälja sina fordon kanske? Robert Wells har sju stycken. Idioter

Alla vill roffa åt sig av statens pengar.
Citera
Medlem
Citat:
Same. Vi som har läst på om läget i Kina sen utbrottet vet allvaret och förutsåg detta. Jag bär också min mask!

Och under tiden så går vi andra till jobb och försörjer er..
Citera
Medlem
Autismpowers avatar
Citat:
Same. Vi som har läst på om läget i Kina sen utbrottet vet allvaret och förutsåg detta. Jag bär också min mask!
Ja och man handlade ju på sig det för man visste att efterfrågan skulle öka så man inte stod utan. Jag försöker övertala omgivningen att förbereda sig på det värsta även att det kan bli matbrist, det insåg jag innan man ens kunde läsa om det. Försöker säga det till folk i min omgivning men det går inte in hos de flesta för de tror att det inte kan hända i verkligheten så då ska man inte förbereda sig på det heller.
Citera
2020-03-20, 13:14
Medlem
Antal insjuknade per miljon invånare, världskarta med massa sub-nationella regioner

Små uppdateringar sedan förra

Liten uppdatering

Changelog:
Tyskland uppdaterat (nu hela väst-Tyskland minst gult)
Belgien uppdaterat (samtliga 3 delar gick upp en nyans)
Sverige (Halland+, Dalarna+,Jämtland+, Kalmar+, Örebro+)
Polen (5 regioner+)
Delade upp Malaysia i regioner och uppdaterade
Tyskland uppdaterat igen! Nu går det fort som fy i Nordrhein-Westfalen
Spanien (Caceres,Castellon,Alicante,Asturia,La Rioja+, Cantabria++)
Finland (Nyland+,Södra Karelen-)
Island (Reykjavik Capital Region+, NV Island++,Syd-Island+, Södra halvön+)

Den nya ökningen som rapporterades om för en dryg timme sedan iSchweiz och Iran har jag ännu inte lagt in då den inte finns som regional data än.

Nordrhein-Westfalen och New York är väl de två regionerna som växer snabbast nu i antal insjuknade brutto.
Citera
Medlem
Hydrodynamiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
Nu kryper en riktigt ful kärring fram "Vems liv är mest värt":

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/AdMeJA/vems-liv-ar-mest-vart-i-coronans-tidevarv

Ja, jag såg henne på svt igår. Nationalekonomerna har ju så himla många psykopatiska teorier som inte förankrar med resterande världens akademiska teorier och världsuppfattning. Inget överseende för människors liv, hälsa eller känslor, bara pengar som gäller. Vissa måste lida för den större samhällsnyttan etc. Jävla skitämne som ofta har fel. Hon kunde inte argumentera överhuvudtaget eller svara på frågor hon bara fortsatte mata på om ekonomiska problemen som kommer med covid19. Hon fattar inte riktigt att många människors hälsa står på spel. Nationalekonom fitta.
Citera
Medlem
Slashkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
99%? Det var revolutionerande siffror! Hur kom du fram till dessa?
Har frågat vederbörande samma sak men det verkar vara dåligt med källor där... hmm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in