Citat:
Ursprungligen postat av
Gefundenes F
Jag var i Bålsta centrum i går såg en tant med kryckor och munskydd på ICA maxi. Absolut den enda där. Varit i Jakobsberg och Täby i veckan, och nää inga munskydd. Man kan se att det förekommer men väldigt sporadiskt. Har sett enstaka yngre människor men kinesiskt påbrå tidgare i vecak men minns inte var. Tror det är speciella människor som har på sig munskydd. Är de svenskar är det hysteriska preppers eller WT folk.
Antagligen smarta människor. Varför skulle man inte bära munskydd? Jag hade handskar senast jag handlade och folk tittade lite men vad bryr jag mig. Jag håller mig frisk och tar ansvar för att inte smitta andra om jag skulle ha en symptomfri smitta.
Jag kommer hädanefter bära min N95 mask ute när jag handlar i butiker.
Jag tror inte folk förstår hur dumma människor är därute. Med all information och allt som pågår blir man chockad när man är ute och handlar och hör hur folk nyser, hostar och håller på helt öppet! Dessutom håller de inte distansen mellan varandra utan står och flåsar dig i nacken i kassa kön.
Vad som är värre är alla gamlingar som härjar runt, de verkar ju bry sig minst av alla.
Ge Sverige 3-4 veckor till, vi kommer alla sitta i karantän som Italien. Garanterat.