2020-03-20, 13:05
Medlem
Medan nästan alla i Sverige anstränger sig för att vara hemma så vi "stryper" smittan så diskuteras det öppna skidanläggningar under kommande helger. Och då stod det igår att det finns även turister. Hur kan detta vara möjligt? Är det ett skämt eller...
Citera
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Tack för informationen!
Sent skall syndaren vakna som det sagts, majoriteten blundar uppenbarligen för situationen.
Det bådar inte gott, men smittan har fri väg att expandera.

Man kan hålla avståndet också särskilt ute där det blåser lite. Inomhus är jag så lite som möjligt. Känns alltid nervöst när någon kommer nära.

Men vem vet det kanske är jag som är superspridaren.
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
skitsnack, du ligger nedsövd med en respirator kopplad, du somnar in.

utanför ett sjukhus kan det du säger kanske stämma
Även på sjukhus med kollapsad vård, där respirator saknas.
Citera
2020-03-20, 13:06
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maduro
Att Sverige vidare agerar så osolidariskt och släpper spridningen fri kan ha konsekvenser utöver extremt många döda medborgare. EU har redan markerat ett hårt ogillande av länder som inte agerar solidariskt.

Det är det jag är rädd för. Vi riskerar att bli paria när de andra öppnar upp. Kan bli ett jäkla stigma "De där pestsmittade svenskarna"
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Tar man det inte på allvar om man är ledsen över att man inte får inkomst? Varför skulle det utesluta att man tar sjukdomen på allvar?
Men man får väl sjukpenning och VAB? Vid permittering betalar arbetsgivaren lön, staten funderar dessutom på att täcka upp för mindre företag som kommer att ha svårt att fixa det.

Klarar man som privatperson trots det inte av det har man definitivt inte planerat sin ekonomi. Man hade ju likaväl kunnat bli arbetslös eller ”vanligt” sjuk ...
Kan det helt enkelt vara så att man vill fortsätta att leva ”la dolce vita”?

Har inte hört liknande gnäll från Italien fastän man där har det tuffare på flera sätt. Dessutom har regeringen där varit snabba i sitt agerande med stödåtgärder.
Citera
Medlem
Osmakliga krönikor om människovärde i både Aftonbladet och Expressen. Är vi världens mest egoistiska folk? Skiter vi i våra äldre? Våra mammor och pappor? Ekonomin framför humanism? Jävligt skrämmande människosyn, i paritet med xxx. Det verkar som det stämmer: I Sverige lever vi för att arbeta. I övriga Europa arbetar man för att leva. Och ta hand om sina äldre.
Citera
Medlem
Covids avatar
Apple (10-åringen) har visserligen designat elektorniken, men i princip all elektronik produceras i Kina, Taiwan och Thailand. Vill du betala tre gånger så mycket för telefonen, så visst.

Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Bara bra om utbytet med Kina minskar kraftigt. Tror vi kan klara oss utan plastskiten med elektronik som en 10-åring designat och som håller veckor eller månader om man börjar inse att detta är kraftigt på bekostnad av våran planet.

Finns inga lagar eller regler där borta, allt spolas ut i floden, upp i himlen - det får bli någon annans problem.
Endast en sak på agendan och det är världsherravälde och för att uppnå detta ska man ljuga och mörka så mycket som krävs.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Du låter som en man i 40-års åldern som sliter med frugan upp till Åre några gånger om året, glider lite i backen och gillar Mariestads med polarna för att hålla glöden vid liv. Jag tror inte du behöver oroa dig för COVID-19 i backen iaf, men värre är det nog på arbetet. Där du absolut inte får bli sjuk.

Bränns det?

Nyexaminerad jurist på trettiotvå vintrar som föredrar drycker från Jämtlands bryggeri, annars var du nära.
Citera
2020-03-20, 13:07
Medlem
Autismpowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Ha ha ha jag vill se det berätta när och var jag kan se dig! Jag tar med kameran!
Jag haft skyddsmask och skyddsglasögon på mig plus handskar när jag gått ut och handlat sedan slutet av januari. Har heller inte gått ut mer än en gång i veckan. Hej!
Citera
Medlem
Covids avatar
Detta är förstås ett moraliskt dilemma.

Citat:
Ursprungligen postat av futuro
Osmakliga krönikor om människovärde i både Aftonbladet och Expressen. Är vi världens mest egoistiska folk? Skiter vi i våra äldre? Våra mammor och pappor? Ekonomin framför humanism? Jävligt skrämmande människosyn, i paritet med xxx. Det verkar som det stämmer: I Sverige lever vi för att arbeta. I övriga Europa arbetar man för att leva. Och ta hand om sina äldre.
Citera
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Viruset drabbar inte bara äldre.
Viruset är luftburet.

Varför bråka om detta förstår jag inte alls.

Viruset kommer till Sverige.
Viruset drabbar inte bara asiater.

Har vi ju redan bråkat färdigt om, även om vi var tvugna att bråka om det med i flera veckor.
Varför är det så nödvändigt att nedvärdera risker? Hade vi tagit till oss informationen från början i Januari, hade vi inte suttit i denna sitsen nu.
Ska vi virusförneka hela vägen ner i helvetet?

Men när 99% för lätta symptom? Ska vi sluta leva för det? Skitsnack.. hysterin vet inga gränser tydligen.
Citera
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slashken
I call bullshit. 30 min- 3 timmar hovrandes i luften

Virusbäraren har druckit Red Bull viruset har fått vingar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in