2020-03-18, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold15
Konkurser och arbetslöshet ökar aldrig så fort som de gör nu.

Och det var ALARMISTERNA på sociala medier som ville stänga ner allt.
De fick som de ville.
Konsekvenserna skiter de i.

Tror du seriöst att folks tyckande på Facebook har tvingat alla regeringar i världen till så drastiska beslut?

Möjligheten att de vet något som inte folket får veta är större.
Citera
2020-03-18, 23:18
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Du är inte bara oförskämd utan även oinformerad.

På vilket sätt var detta oförskämt?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turistparadiset
Det ligger i linje med vad världens främsta epidemiologer förutspår. Själv har jag en ganska gedigen utbildning i matematik, statistik och fysik. Men det övertygar knappast dig så jag vet inte varför du frågar.

Nej, det har du rätt i. Lombardiet har t.ex. en sjukvård som är mycket bättre dimensionerad för att möta en epidemi.
Källa på det?
Citera
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Sverige har ingen koll alls, folk har all rätt i världen att vara rädda och oroliga.. Speciellt med en eländig klåpare som Tegnell vid ratten!!

Exakt han har gissat fel hela tiden. Folket vet bättre och tar det säkra valet, inga onödiga butiker inga centrum anläggningar. Men i dag i naturområdet var det gott om 70+;are även 80++ som gick på kryckor. Motion ger frisk luft och hälsa.
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Kina skickar en miljon kirurgiska masker och handskar till Frankrike när det kämpar för att innehålla coronavirus, där Europa blir den nya kontaktpunkten för den globala pandemin.

Frankrikes utrikesminister Jean-Yves Le Drian bekräftade leveranserna på onsdag i en intervju med Frankrikes BFM-TV. Den första av två plan har redan anlänt via Belgien och en andra kommer på torsdag, sade han.

Förra veckan skickade Kina också ett plan med medicinska tillförsel inklusive andningsskydd och masker till Italien, som har drabbats mer än något annat europeiskt land hittills, och har sett sjukhus överbelastade med det snabbt ökande antalet fall.

Källa:
RT

Utrikespolitik som syftar till goda relationer även med oliktänkande är kanske inte helt fel?
Citera
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbacksuger4
https://www.google.com/amp/s/amp.svt.se/nyheter/inrikes/svart-coronasjuka-far-ebolamedicin
Nu får någon av alla dessa testare ge besked funkar remdesivir?! Ett preparat som var i fas3. Wakey wakey läkemedelsbolagen.

Behövs inte hundra olika testfaser, man ger skiten till en sjuk och funkar det ser man det. Funkar det inte går man i konkurs för skämmigheten.
Eller så håller du käften och låter dem stora pojkarna leka i sandlådan? N1H1-vaccinen genomgick en drös med tester, ändå uppträdde narkolepsi som biverkan. Hur tror du det skulle se ut om man pumpade ut ett medel som orsakade plötsligt synbortfall, exempelvis?
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Kina skickar en miljon kirurgiska masker och handskar till Frankrike när det kämpar för att innehålla coronavirus, där Europa blir den nya kontaktpunkten för den globala pandemin.

Frankrikes utrikesminister Jean-Yves Le Drian bekräftade leveranserna på onsdag i en intervju med Frankrikes BFM-TV. Den första av två plan har redan anlänt via Belgien och en andra kommer på torsdag, sade han.

Förra veckan skickade Kina också ett plan med medicinska tillförsel inklusive andningsskydd och masker till Italien, som har drabbats mer än något annat europeiskt land hittills, och har sett sjukhus överbelastade med det snabbt ökande antalet fall.

Källa:
RT

Utrikespolitik som syftar till goda relationer även med oliktänkande är kanske inte helt fel?
Oliktänkande? Italien är fascister sedan gammalt. Frankrike är minst sagt USA-fientliga, så - oliktänkande? Ytterst så är det bra affärstillfällen för Kina, det kostar dem noll och ingenting att trycka upp 10 miljoner handskar.
Citera
2020-03-18, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Nästan 104 000 döda i influensa i år, så där ligger Corona lite efter.

Kom igen mannen, ge Corona chans. Corona behöver växa lite till, jag tror att den kommer starkt i mål. När vi ser spridning i Indien och Pakistan, sen Usa och Sydamerika. Då kommer Corona att spöa upp influensa rätt bra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Jag är också genuint intresserad- varför är det bättre med karantän/isolering och nerstängning vid säg 100 000 smittade än vid 10 000 smittade?? Gör man det inte vid 10 000 smittade kommer man ju ändå behöva göra det vid 100 000 smittade- fattar inte det där.
Hur bra funkar karantän ö h t? Inte direkt någon större framgång i Italien.
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anayla
Snälla nån!
Varför kan ALLA ANDRA LÄNDER lyckas att stänga skolor och förskolor för att stoppa spridningen och ÄNDÅ
se till att ha vårdpersonal men INTE SVERIGE???

Fatta att man MÅSTE BROMSA SMITT-SPRIDNINGEN.
DET är Nr 1!
Det GÅR att LÖSA just Vårdpersonalens Barnomsorg
tro mig!!
Och varför måste ALLA Barn vara fysiskt i skolan??
Högstadieelever behöver väl ingen Passning??!!
Varför stänger man inte högstadieskolorna??
Även 10-12-åringar klarar sig väl utan särskild barnpassning?!
Vad är problemet???
Jag ska svara!
B Y R Å K R A T I
och
S V E N S K
T R Ö G H E T!!!

För att SVERIGE är dumma. Vi kan inte med detta. Vi är dumma. Vi ska vara bäst lägga oss och oss ner och dö. För vi är för dumma tyvärr
Citera
2020-03-18, 23:20
Medlem
Citat:

De fick som de ville.

Det drabbar ju bara de som har jobb och företag. Så jag behöver inte oroa mig för jag är självgående.

Men om du tänker efter, konkurser händer varje år och folk bli arbetslösa och en del tar livet av sig. Det är inte så farligt om det blir lite fler. Det är så hysteriskt att skriva om det som om det var ett problem. Ta det lugnt, sitt i båten och slappna av. Så farligt är det inte!

Och som sagt jag har det lugnt. Tycker du kan lugna ner dig också. Alarmist
Citera
Medlem
Summer24s avatar
Citat:

De fick som de ville.

Om konsekvensen är att folk riskerar att dö är väl inte valet så jäkla svårt?? Bättre arbetslös och fattig än dö.
Citera
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
Ja uttalandet är 7 veckor gammalt , hur bedömde du situationen i Sverige vid den tidpunkten eller övriga Europa?
Min bedömning var även om det inte är mig du frågar, se inlägg 21112.

Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Man kan väl fokusera på båda. Avtar antalet utanför Kina är väl allt lugnt men fortsätter det i samma takt som det har gjort sedan 21/1 kommer antalet att stiga ganska bekymmersamt.
21/1=5st.
24/1=25st.
27/1=64st.
30/1=110st
2/2=180st
5/2=257st.
8/2=330st.
R0 är ju lite beroende på var man räknar. Men ökar ca 200% per vecka om man ska vara väldigt försiktig med den exponentiella ökningen vilket betyder.
15/2= 660st.
22/2=1320st.
1/3= 2640st.
8/3= 5280st.
15/3=10560st.
22/3=21120st
29/3=42240st.
5/4= 84480st.
Förhoppningsvis avtar det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera