2020-03-18, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
De finns ju andra vägar att gå.
Tex att de som som jobbar inom viktiga områden som sjukvård mm fortfarande kan få ha sina barn på dagis mm under kontrollerade former, medan andra ungar får vara hemma.
Ingen vill begränsa sjukvården på något sätt men smittspridningen måste begränsas kraftig där det går. Dagis och skolor är som en fabrik av smitta oavsett virus och så även nu.
De flesta jobbar inte med coronasmittade patienter, och inte alla har barn med en partner som också jobbar med coronasmittade patienter. En sjuksköterska kanske är gift med en systemutvecklare, som kan vara hemma med barnen.
Citera
Medlem
Snälla nån!
Varför kan ALLA ANDRA LÄNDER lyckas att stänga skolor och förskolor för att stoppa spridningen och ÄNDÅ
se till att ha vårdpersonal men INTE SVERIGE???

Fatta att man MÅSTE BROMSA SMITT-SPRIDNINGEN.
DET är Nr 1!
Det GÅR att LÖSA just Vårdpersonalens Barnomsorg
tro mig!!
Och varför måste ALLA Barn vara fysiskt i skolan??
Högstadieelever behöver väl ingen Passning??!!
Varför stänger man inte högstadieskolorna??
Även 10-12-åringar klarar sig väl utan särskild barnpassning?!
Vad är problemet???
Jag ska svara!
B Y R Å K R A T I
och
S V E N S K
T R Ö G H E T!!!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Den säger mer än vad Tegnell har gjort på åtta veckor.

Vad gick länken till? Borttagen nu...
Citera
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Testa den här https://www.worldometers.info/coronavirus/

Kolla även sydafrika, malaysia, saudi arabien osv. Kolla även deras temperaturer.

Jag tittar på den då och då.

Använder också bl.a. denna:
https://ncov2019.live/data?fbclid=IwAR3wv9nGcLPx7Z6OSIvNFvieY_DySYlQwB-E6PxfizYfjRoE7Fnejcb-Mek

Wikipedia har en del, men uppdaterar ofta för långsamt.

Jag upplever det lite som om man måste kolla flera källor för att få en bild av vad man kan lita på.

Den här är ju också intressant, som ett av flera mått på trovärdighet i siffror:

https://ourworldindata.org/coronavirus-testing-source-data

Citera
2020-03-18, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noooooo
Senast igår så var 90% av alla som låg på intensiven över 50 år. Vi får se hur det utvecklar sig i den åldersgruppen nu.
Takk for informasjon! Ja vi får se. Får mennesker som er over 60 år og som har mild coronavirus-sykdom (som f.eks lungebetennelse) behandling i Italia?
Er det kun på intensiven at de som er over 60 år ikke får behandling?
Citera
2020-03-18, 21:09
Bannlyst
Om ni inte sett början på kvällens SVT aktuellt så gå in och gör det, experten i studion är helgalen.
När övriga Europa stänger skolor och förbjuder stora folksamlingar så avfärdar han bara det som nonsens, ingen vet.
Skandal att idioter som han får återkomma som expert, gubben är ju helt klart galen.
Citera
Medlem
Bus-i-mitt-huss avatar
Vad är det för pucko som kommenterar på SVT 2 vid skrivande stund?
Tegnell2?

Haha, alla länder agerar fel enligt honom. Finns ju ingen vetenskap som kan ligga till grund, anser mongot.

Jösses!!!
Citera
Medlem
Tegnell och sossarnas strategi blir slaktat i aktuellt nu. Fyfan.
Citera
Medlem
Så vi har 15 som har tillfrisknand i Sverige?
Citera
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
Ja Japan har klarat sig mycket bra. Dom var bland de första att få det - i samband med alla nyheter om Diamantprinsessan som låg i hamnen i Yokohama.

Men det är inte bara Japan - utan även Singapore, Sydkorea, Taiwan m.fl. som var tidigt smittade..

Vad är det egentligen som händer i Europa - jämfört med Asien?

Dels tror jag deras erfarenhet efter SARS, sen så är deras tänk mer kollektivt, säger myndigheterna åt dem etc etc. så gör de också så. Individualismen är inte så utbredd där som här. Tror jag.
Citera
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasonlives
Ja och det dör hundratals svenskar i vanlig influensa varje år. Dog 1000 under säsongen 17-18.
Dör mellan 7000-25.000 italienare i vanlig influensa varje år.

De är också människor. Men de är ointressanta på grund av att de saknar nyhetsvärde i media.
Så jag kommer då inte lägga några tankar på de som dör i Corona, lika lite som jag gör på dem som dör i vanlig influensa.
De är helt vanliga dödsfall i en naturlig kedja.

Jag anser att denna pandemi/ epidemi visar vägen för vad vi kan möta i femtiden. Hur ska vi lösa en värre kris än denna?
Citera
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lifeinplastic
Ja, varför ska det vara svårt? Hem med så många som möjligt.
Ja fattar inte heller.
Stäng ner allt som inte måste vara öppet. Gör allt för att stoppa/begränsa spridningen så fort som möjligt. Ja förstår inte vad man väntar på.
De som måste ha hjälp med barnpassning för att kunna arbeta med sånt som måste rulla ska kunna få det i sin kommun medan andra får vara hemma och ta hand om sina egna ungar.
Hur svårt ska det vara!?
Folk verkar fortfarande inte fatta vart vi är på väg... Idioter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in